Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemd printerprobleem met QR code

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemd printerprobleem met QR code

    Wij zijn in Spanje gevaccineerd (Pfizer) en hebben ons "EU digital covid certiicate" in pdf formaat gekregen (om af te printen of om op je telefoon te zetten)
    Dit bevat alle gegevens betreffende het vaccin, data van beide vaccinaties en een QR code. Op A4 afgeprint is de QR code 60 x 60mm.
    Het document bevat een tekstgedeelte gedeelte in kleur, de EU vlag en de Spaanse vlag ook in kleur.
    Op het printvoorbeeld staat alles correct. Als ik het document op een Canon IP4000 kleurenprinter afdruk, staat alles erop behalve de QR code.
    Als ik het op mijn HP zwart/wit laserprinter afdruk staat alles erop, inclusief de QR code.
    Nu is de vraag : waarom drukt de Canon kleurenprinter alles correct af, behalve de QR code die ontbreekt (maar toch op het afdrukvoorbeeld staat).
    In principe kan ik het document in zw/w gebruiken, maar het staat veel netter in de originele kleuren.

  • #2
    Re: Vreemd printerproleem met QR code

    Dat is idd een merkwaardig probleem.
    Welk programma gebruik je om de pdf te lezen/printen?
    Mogelijks is daar een probleem mee.

    Comment


    • #3
      Re: Vreemd printerproleem met QR code

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Wij zijn in Spanje gevaccineerd (Pfizer) en hebben ons "EU digital covid certiicate" in pdf formaat gekregen (om af te printen of om op je telefoon te zetten)
      Dit bevat alle gegevens betreffende het vaccin, data van beide vaccinaties en een QR code. Op A4 afgeprint is de QR code 60 x 60mm.
      Het document bevat een tekstgedeelte gedeelte in kleur, de EU vlag en de Spaanse vlag ook in kleur.
      Op het printvoorbeeld staat alles correct. Als ik het document op een Canon IP4000 kleurenprinter afdruk, staat alles erop behalve de QR code.
      Als ik het op mijn HP zwart/wit laserprinter afdruk staat alles erop, inclusief de QR code.
      Nu is de vraag : waarom drukt de Canon kleurenprinter alles correct af, behalve de QR code die ontbreekt (maar toch op het afdrukvoorbeeld staat).
      In principe kan ik het document in zw/w gebruiken, maar het staat veel netter in de originele kleuren.
      Verleden week had ik iets soortgelijks voor bij mijn schoonzus, PDF met tekst op het scherm, maar tekstloos uit de HP printer.
      Ik heb het formulier naar mijn adres doorgestuurd, en zonder probleem af te printen op mijn A3 Brother.
      Maar een tijd geleden ook nog zoiets gehad, was dan niet afdrukbaar op mijn Brother, simpel opgelost, heb een printscreen genomen van het formulier in jpg, grootte ingesteld in Photoshop en zonder problemen afgedrukt, was meer dan goed genoeg voor wat het moest dienen.

      Comment


      • #4
        Re: Vreemd printerproleem met QR code

        Gisteren had ik dat "eTicket Covid-19 vaccin" meegenomen naar het vaccinatiecentrum, maar eigenlijk heeft niemand daar naar gekeken.
        Ze hebben de barcode van mijn pas gescand, en dan krijgen ze alle gegevens waarschijnlijk op hun computerscherm te zien.
        Voor mij was er iemand die dat eTicket niet had kunnen afdrukken, en hij vertelde vooraf al dat dat eigenlijk niet nodig was, alleen je pas is voldoende als je aangemeld bent.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Vreemd printerproleem met QR code

          In het vaccinatiecentrum heb je enkel je identiteitskaart nodig bij de 1ste vaccinatie en ook je vaccinatiekaartje bij de tweede. Geen andere docs nodig. Ik kan het weten want ik werk er als onthaalmedewerker (mensen in het systeem inbrengen). [emoji854]
          Op het scherm zien we alle nodige gegevens en ook welk vaccin je krijgt.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Vreemd printerproleem met QR code

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Verleden week had ik iets soortgelijks voor bij mijn schoonzus, PDF met tekst op het scherm, maar tekstloos uit de HP printer.
            Ik heb het formulier naar mijn adres doorgestuurd, en zonder probleem af te printen op mijn A3 Brother.
            Maar een tijd geleden ook nog zoiets gehad, was dan niet afdrukbaar op mijn Brother, simpel opgelost, heb een printscreen genomen van het formulier in jpg, grootte ingesteld in Photoshop en zonder problemen afgedrukt, was meer dan goed genoeg voor wat het moest dienen.
            Alleen gaat het hier niet om de uitnodiging maar om het certificaat dat men gevaccineerd is. [emoji6]
            Het betreft ook Spanje en niet België.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Vreemd printerproleem met QR code

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Alleen gaat het hier niet om de uitnodiging maar om het certificaat dat men gevaccineerd is. [emoji6]
              Het betreft ook Spanje en niet België.
              Ja, en Freddy?
              Ik geef Notex enkel een tip hoe hij die QR Code toch op papier kan afdrukken.

              Comment


              • #8
                Re: Vreemd printerproleem met QR code

                Kan om een beveiliging gaan in de software van je printer.
                Ik kan bv. met mijn scanner geen bankbiljetten scannen.

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemd printerproleem met QR code

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Dat is idd een merkwaardig probleem.
                  Welk programma gebruik je om de pdf te lezen/printen?
                  Mogelijks is daar een probleem mee.
                  Ik gebruik Adobe Acrobat om mijn documenten in te lezen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreemd printerproleem met QR code

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Alleen gaat het hier niet om de uitnodiging maar om het certificaat dat men gevaccineerd is. [emoji6]
                    Het betreft ook Spanje en niet België.
                    Inderdaad. Volgende week vlieg ik van Spanje naar België. Ik kom terug met de auto, en met het EU certificaat moet ik geen PCR test meer doen in België om Frankrijk en Spanje binnen te komen.
                    Ik moet dan nog enkel een PLF formulier invullen voor Frankrijk en Spanje, en een formulier voor Frankrijk (attestation de déplacement rogatoire) om tijdens de avondklok te mogen rijden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreemd printerproleem met QR code

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Verleden week had ik iets soortgelijks voor bij mijn schoonzus, PDF met tekst op het scherm, maar tekstloos uit de HP printer.
                      Ik heb het formulier naar mijn adres doorgestuurd, en zonder probleem af te printen op mijn A3 Brother.
                      Maar een tijd geleden ook nog zoiets gehad, was dan niet afdrukbaar op mijn Brother, simpel opgelost, heb een printscreen genomen van het formulier in jpg, grootte ingesteld in Photoshop en zonder problemen afgedrukt, was meer dan goed genoeg voor wat het moest dienen.
                      Met printscreen ook niet gelukt. Ik ga met een fototoestel een foto van de QR code nemen, op verschillende manieren saven en proberen af te drukken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreemd printerproleem met QR code

                        Gevonden op de website van Adobe Acrobat ::
                        Why is my printer not printing QR code?
                        If it's not an annotation, and you can see the QR code in the print preview in Adobe Acrobat or Adobe Reader, but it still does not print, it's very likely a problem with your printer or printer driver. ... If so, try a different emulation (this requires that a new printer driver gets installed).
                        Dat zal een probleem worden want de printer is ouder dan 10 jaar en wordt niet meer ondersteund door Canon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreemd printerproleem met QR code

                          Zo'n QR-codes of logo's of tifs drukken kan soms problemen opleveren. De automatische schaling uitzetten in Acrobat kan helpen om die QR-code er wel deftig uit te krijgen - dat was indertijd zo met pcl-5e drivers van HP.
                          Door de schaling kan je vb. ambras krijgen met logo's, fonts, en vele andere zaken met die hp's - dat heeft mij dikwijls geholpen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vreemd printerproleem met QR code

                            Wat afdrukken in Ps betreft.Ik wou een pdf afdrukken met een bouwtekening, met een HP. lukte niet met de gewone Acro.Reader. Na dit document opengedaan te te hebben in Ps, verscheen dit als een laag. In de rechterkolom staat de laag,nu met een rechter click, op de laag eigenschappen, en dan op één laag maken, de getoonde heeft geen pixels . En dan gewoon afdrukken. Ps neemd de grote van het originel pdf. En click afdrukken.
                            Last edited by guido.g; 13 juni 2021, 18:03.
                            https://ggpics.be/

                            Comment

                            Working...
                            X