Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overbelichting in AV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overbelichting in AV

    Hallo. Ik heb een paar maanden geleden een Canon Eos 80D aangekocht. Wat ik enorm frustrerend vind, is dat deze in AV vaak overbelicht. Met mijn andere camera's heb ik dit nooit aan de hand (gehad). Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

  • #2
    Re: Overbelichting in AV

    Staat toevallig niet op Spotmeting ingesteld??
    Want als dan het onderwerp van die spotmeting donkerder is dan de rest,dan wordt dat onderwerp juist belicht,en de rest overbelicht.

    Comment


    • #3
      Re: Overbelichting in AV

      Oorspronkelijk geplaatst door KatleenT Bekijk bericht
      Hallo. Ik heb een paar maanden geleden een Canon Eos 80D aangekocht. Wat ik enorm frustrerend vind, is dat deze in AV vaak overbelicht. Met mijn andere camera's heb ik dit nooit aan de hand (gehad). Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
      Ga je misschien af op het scherm zelf en op de overbelichtingswaarschuwing mss ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Overbelichting in AV

        De vraag is een pak moeilijker te beantwoorden dan je zou denken.
        Omdat je spreekt van "vaak" en dus niet altijd, kunnen we een technisch probleem zeer waarschijnlijk uitsluiten.
        Moet je je even verdiepen in de technologie hoe de interne lichtmeter precies werkt.
        Die interne lichtmeter is behoorlijk accuraat. Echter, als je niet weet hoe die werkt kan je erg tegenvallende resultaten hebben.

        Comment

        Working...
        X