Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Azijn op betonvloer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Azijn op betonvloer

    Heb hier thuis een serieus farceke gehad, een fles schoonmaakazijn is van de kast gevallen in de garage en opengebarsten.
    In de garage ligt een gepolierde betonvloer en uiteraard, ook al was ik er redelijk snel bij, enkele minuten, is de vloer aangevreten door de schoonmaakazijn
    Met als gevolg een grote matte vlek en vele matte spatten op de grijze betonvloer
    Iemand ervaring of een idee of dit te herstellen is en hoe dan ?
    Alvast bedankt voor eventuele tips

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Azijn op betonvloer

    Ik vrees dat je dat nog moeilijk volledig weg zal krijgen Sieg,
    ik heb hetzelfde voor gehad met batterijzuur, ik had een (slechte) batterij aan de lader gelegd en deze was op één cel over gelopen.
    Wat je eens kan proberen is met wat boenwas of schoensmeer terug die matte plekken wat te maskeren, probeer eerst op een kleine
    plek en zie wat het doet.
    Gr. Geert.

    Comment


    • #3
      Re: Azijn op betonvloer

      Hallo Sieg, zal inderdaad moeilijk zijn... en ik geef het maar voor wat het waard is.
      Wij hebben in de living natuursteen liggen, een licht beige kleur. Met 5 kleinkinderen in huis wordt er nog wel eens gemorst, met dikwijls doffe plekken op de vloer, ook van fruitsap ed...
      Met staalwol polier ik die doffe plekken en je kan geen verschil meer zien...
      Het is wel even goed en snel wrijven met staalwol, maar de glans komt terug.
      Misschien voor een grotere oppervlakte (fles) machinaal polieren ??? (boormachine?)
      Succes...en probeer eerst de spatten...
      Gerrit
      Last edited by de Gerre; 3 juni 2021, 18:52.

      Comment


      • #4
        Re: Azijn op betonvloer

        Hier ook gehad toen Granini fruitsap nog in glazen flessen was. Sixpack scheurde open en 3 flessen gebroken. Vloer is een gepolierde beton die in de massa roodbruin gekleurd is.
        Opgelost door te herschilderen met isolatieverf die gebruikt wordt voor elektrische motoren. Nauwelijks verschil te zien met de originele kleur van de vloer.
        Deze isolatieverf is ook verkrijgbaar in grijs.

        Comment


        • #5
          Re: Azijn op betonvloer

          Sieg, ga met je probleem bij een ervaren vloerlegger, kan zijn dat je met lijnzaadolie beholpen ben.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Azijn op betonvloer

            Iedereen bedankt voor de tips, het is er dus blijkbaar niet meer uit te halen zonder de vloer opnieuw te laten polieren
            Zou 'm opnieuw kunnen laten nat polieren en dan zou het er moeten uit gaan, doch lijkt me veel werk en veel vuil
            Zullen nog afwachten wat we gaan doen, is uiteraard maar een garage doch toont niet zo netjes nu

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Azijn op betonvloer

              Men krijgt dat schijnbaar niet uitgelegd dat als je een vaste base oplost in een vloeibaar zuur dat er dan vast materiaal voor altijd verdwijnt uit de equatie ... vandaar de eeuwigdurende vlekkern dus ... QED.

              Comment


              • #8
                Re: Azijn op betonvloer

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Men krijgt dat schijnbaar niet uitgelegd dat als je een vaste base oplost in een vloeibaar zuur dat er dan vast materiaal voor altijd verdwijnt uit de equatie ... vandaar de eeuwigdurende vlekkern dus ... QED.
                Niet echt moeilijk om dat te weten hé
                Maar dat terzijde valt het misschien altijd wel op te lossen door te camoufleren, en daarmee de vraag of er mensen zijn met die ervaring
                Ondertussen weet ik dat ik het eruit kan laten polieren

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X