Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EIZO Cashback actie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EIZO Cashback actie

    Voor degenen die wensen een hele goede monitor aan te kopen, nu is het misschien wel het moment
    Er loopt nu een Cashback actie op de ColorEdge reeks van 19Mei tot 30Juni


    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: EIZO Cashback actie

    Ze krijgen zware concurentie van merken zoals Asus Art Pro line. Zelfde specs, scherper prijs.

    Comment


    • #3
      Re: EIZO Cashback actie

      Voor een 4K monitor betaal je inderdaad veel geld.
      En dat terwijl de meeste foto's op een smartphone worden bekeken.

      Comment


      • #4
        Re: EIZO Cashback actie

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Ze krijgen zware concurentie van merken zoals Asus Art Pro line. Zelfde specs, scherper prijs.
        Bwah dat valt nog heel goed mee, in de professionele wereld hebben ze niks te vrezen
        Daarentegen in de amateur wereld waar men kijkt naar het goedkoop dan misschien wel
        Doch ook EIZO heeft de laatste tijd redelijk wat goedkopere monitors uitgebracht die het nu blijkbaar enorm goed doen in de bedrijfswereld als gewone 4k monitor
        Maar uiteraard kan je de kwaliteit niet vergelijken tussen dat en een CG monitor bvb

        Over 4K, ik heb een EIZO 4K gehad en heb deze héél snel teruggestuurd, voor fotowerk vind ik dat persoonlijk gewoon te kleine details
        Om iet of wat deftige details te kunnen zien moet je dan al gaan inzoomen en dat is nu ook niet echt de bedoeling
        Dus ja, 4K als televisie is ok, maar als bewerkingsmonitor zeker niet aan mij besteed (en volgens ik al gelezen heb, voor de meeste fotografen/bewerkers niet)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: EIZO Cashback actie

          Ik denk dat je toch wat lijd aan tunnelvisie Siegfried.

          Karl Taylor heeft een independed review gedaan over het beste dat beide merken te bieden hadden en zijn besluit is net dat beide merken gelijkwaardig zijn. Met een zeer kleine voorsprong voor Eizo omwille van de ingebouwde calibrator.
          Maar in overweging de prijs erbij genomen neemt Asus Pro Art line ruim de voorsprong.
          Sterker nog! Karl Taylor gebruikt nu de Asus Pro Art Line voor zijn retouch productie!
          Ik zou die man toch niet wegparkeren als zijnde een amateur.

          Ik zie dat je totaal niet bekend bent met de nieuwe Asus Pro Art line reeks en dit dan maar weg projecteert als zijnde amateur speelgoed.
          Je maakt mijn inziens daar een cruciale fout.
          Asus heeft net die reeks in het leven geroepen om een antwoord te geven aan creative mensen uit video en foto industrie.
          Vergeet ook niet dat desondanks de lagere prijssetting dit nog steeds erg dure monitoren zijn die een amateur waarschijnlijk (nog steeds) niet kan betalen.

          Ik lees dat je zelfs niet wil werken met 4K. Je laat daar toch heel wat liggen van potentieel.
          Zelf gebruik ik de Asus Pro Art line 4K monitoren in mijn professionele productie voor bedrijven en magazines.
          Ik ben een betaald beroepsfotograaf.

          Vroeger had ik ook Eizo schermen maar ik heb die de deur uit gedaan. Ze waren out dated.
          Er is geen reden om aan fetischisme te doen.
          De specs van Asus zijn echt top scherp goed en Eizo krijgt het moeilijk uit die hoek.
          Als ik dan zie dat ik ruim 6000 euro (3x 2000) kon besparen op de aankoop dan is dat geld dat in mijn zak zit en niet er naast.
          Zonder te moeten inboeten op kwaliteit.
          Ik ben er speciaal voor naar Duitsland gegaan om Eizo en Asus er naast elkaar te zien in een professionele productie studio.
          En die mensen hebben mij kunnen overtuigen.

          Ik heb er hier nu 3 van staan. 1 is mijn werkmonitor voor administratie.
          1 is op D50 gezet voor print output en eentje op D65 voor display media output.

          Je stelt ook dat 4K enkel voor TV gebruik zou zijn.
          Dat is quatch.
          De juiste bruikbare definitie voor een tv hangt af van de kijkafstand. En daar speelt schermomvang ook in mee of 4K nuttig is of niet.

          Ik denk dat je toch echt niet weet welke voordelen er hangen aan een degelijke 4K monitor.
          Je hebt zoveel meer werkruimte en superveel hogere definitie.
          Het is bovendien veel meer accuraat om in te zomen op 100% als je moet oordelen op verscherpingsroutines.

          Er zijn ook nadelen aan het werken met (meerdere) 4K monitoren.
          Je hebt een krachtige pc nodig. Met amateurspeelgoed zal dit niet lukken denk ik.

          Ik reageer vooral om u in het ongelijk te stellen en weerwoord te bieden op basis van feiten en niet op aannames.
          In het verleden zijn trouwens ook andere merken bewezen goede partners te zijn.
          We denken hierbij aan HP, Dell en Benq die ook erg goede IPS monitoren op de markt hebben gebracht zijnde wel gericht op een iets andere markt.
          Alles evolueert erg snel.
          Je moet echt eens de moeite nemen om de specs van Asus onder de loep te nemen.
          Hun top lijn is erg indrukwekkend.
          Ik zie geen reden meer om nog te investeren in het zeer dure Eizo.
          Zoals ik zeg. Het is een markt met harde concurrentie en als dingen er niet beter op worden moet je er ook niet nodeloos geld tegenaan smijten.

          Comment


          • #6
            Re: EIZO Cashback actie

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ik denk dat je toch wat lijd aan tunnelvisie Siegfried.

            Karl Taylor heeft een independed review gedaan over het beste dat beide merken te bieden hadden en zijn besluit is net dat beide merken gelijkwaardig zijn. Met een zeer kleine voorsprong voor Eizo omwille van de ingebouwde calibrator.
            Maar in overweging de prijs erbij genomen neemt Asus Pro Art line ruim de voorsprong.
            Sterker nog! Karl Taylor gebruikt nu de Asus Pro Art Line voor zijn retouch productie!
            Ik zou die man toch niet wegparkeren als zijnde een amateur.

            Ik zie dat je totaal niet bekend bent met de nieuwe Asus Pro Art line reeks en dit dan maar weg projecteert als zijnde amateur speelgoed.
            Je maakt mijn inziens daar een cruciale fout.
            Asus heeft net die reeks in het leven geroepen om een antwoord te geven aan creative mensen uit video en foto industrie.
            Vergeet ook niet dat desondanks de lagere prijssetting dit nog steeds erg dure monitoren zijn die een amateur waarschijnlijk (nog steeds) niet kan betalen.

            Ik lees dat je zelfs niet wil werken met 4K. Je laat daar toch heel wat liggen van potentieel.
            Zelf gebruik ik de Asus Pro Art line 4K monitoren in mijn professionele productie voor bedrijven en magazines.
            Ik ben een betaald beroepsfotograaf.

            Vroeger had ik ook Eizo schermen maar ik heb die de deur uit gedaan. Ze waren out dated.
            Er is geen reden om aan fetischisme te doen.
            De specs van Asus zijn echt top scherp goed en Eizo krijgt het moeilijk uit die hoek.
            Als ik dan zie dat ik ruim 6000 euro (3x 2000) kon besparen op de aankoop dan is dat geld dat in mijn zak zit en niet er naast.
            Zonder te moeten inboeten op kwaliteit.
            Ik ben er speciaal voor naar Duitsland gegaan om Eizo en Asus er naast elkaar te zien in een professionele productie studio.
            En die mensen hebben mij kunnen overtuigen.

            Ik heb er hier nu 3 van staan. 1 is mijn werkmonitor voor administratie.
            1 is op D50 gezet voor print output en eentje op D65 voor display media output.

            Je stelt ook dat 4K enkel voor TV gebruik zou zijn.
            Dat is quatch.
            De juiste bruikbare definitie voor een tv hangt af van de kijkafstand. En daar speelt schermomvang ook in mee of 4K nuttig is of niet.

            Ik denk dat je toch echt niet weet welke voordelen er hangen aan een degelijke 4K monitor.
            Je hebt zoveel meer werkruimte en superveel hogere definitie.
            Het is bovendien veel meer accuraat om in te zomen op 100% als je moet oordelen op verscherpingsroutines.

            Er zijn ook nadelen aan het werken met (meerdere) 4K monitoren.
            Je hebt een krachtige pc nodig. Met amateurspeelgoed zal dit niet lukken denk ik.

            Ik reageer vooral om u in het ongelijk te stellen en weerwoord te bieden op basis van feiten en niet op aannames.
            In het verleden zijn trouwens ook andere merken bewezen goede partners te zijn.
            We denken hierbij aan HP, Dell en Benq die ook erg goede IPS monitoren op de markt hebben gebracht zijnde wel gericht op een iets andere markt.
            Alles evolueert erg snel.
            Je moet echt eens de moeite nemen om de specs van Asus onder de loep te nemen.
            Hun top lijn is erg indrukwekkend.
            Ik zie geen reden meer om nog te investeren in het zeer dure Eizo.
            Zoals ik zeg. Het is een markt met harde concurrentie en als dingen er niet beter op worden moet je er ook niet nodeloos geld tegenaan smijten.
            Ieder z'n idee en werkwijze Bert
            Ik heb het gehad met fotobewerking op een 4K monitor
            Als jij dat veel beter vind moet je dat toch vooral gewoon gebruiken.

            Ik schrijf ook nergens dat die ASUS reeks niet goed zou zijn of zoals jij het omschrijft speelgoed
            ik ben ook geen aanhanger van bepaalde merken, zo werk ikzelf zowel met Sony als Canon camera's wel met native lenzen.
            Zo heb ik hier enkele EIZO monitors staan en ook nog wat andere merken
            Maar ik wil best toegeven dat mijn laatst aangekochte EIZO toch wel héél erg goed presteert, daar ben ik van geschrokken tegenover mijn vorige EIZO's

            En mij interesseert het helemaal niet wat een ander over iets geschreven of getest heeft
            Ik wil enkel zelf ervaren hoe het is en hoe iets presteert
            Want ieder zijn ervaring met een bepaald product is nu eenmaal anders, zo kan jij bvb een bepaald iets heel goed vinden en ik helemaal niet, that's life

            En wat 4k betreft, ik spreek uiteraard voor fotografie bewerking en niet voor video bewerking wat dat is een heel andere kwestie

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 24 mei 2021, 14:46.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: EIZO Cashback actie

              Ik ben blij dat je het sportief opvat.

              Het klopt dat Eizo erg lang de marktleider was als men de beste monitoren ging zoeken voor professionele productie.
              In het alternatieve marktsegment voor de amateur lag er ook erg veel mooi spul op de markt.
              Niet het beste dat er is maar echt minderwaardig zou ik ze niet noemen.

              Maar niet alles is Eizo. Zo zien we in bv de videoproductiewereld en gaming industrie dat ze voor colorgrading andere monitoren liever gebruiken. Dat heeft dan vooral te maken met de verversingssnelheid.
              Door de jaren heb ik ook verschillende monitoren gehad. Steeds erg goed en erg duur spul trouwens.

              Maar... en daar ging het over.... Eizo krijgt nu stevige concurrentie van Asus in dat beeldmanipulatie segment.
              Voor ons als consument maar ook als bedrijf is dat goed. Het houdt de zaken op scherp.
              Eizo is erg laat ingestapt op het 4K+ verhaal.
              Zowel Eizo als Asus hebben nu een topmodel dat een prijskaartje heeft van om en bij de 5000 euro. Dat is toch prijzig als je het mij vraagt.
              Naargja,... als je dat wil betalen waarom niet.

              Ik werk ook veel samen met creatieve mensen rond mij en soms komt de gekende discussie over de kleurruimte boven water.
              Het kwam hier ook al aan bod.
              Mensen bekijken een beeld soms in een slechte omgeving of op een slecht medium.
              Die mensen raad ik dan ook aan om een goed maar goedkoop alternatief te zoeken voor hun beeldscherm.
              Tegenwoordig kan je die al vinden met prijzen rond de 200 euro. Wat erg te doen is.
              Voor professionele productie zou ik dat niet aanraden maar om een beeld dat reeds geproofed is kan het wel door.

              Comment

              Working...
              X