Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede strooiwagen voor kalk en meststoffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede strooiwagen voor kalk en meststoffen

    Ik heb het weer geprobeerd maar ook weer opgegeven: deze is echt brol.
    Het regelmechanisme werkt langs geen kanten: ofwel raakt het steeds verstopt (bvb met kalkkorrels of blauwkorrel) ofwel sluit het niet meer en blijven de korrels eruit lopen zodat ze op een berg ter plekke komen te liggen als je je niet rept om verder te lopen.
    Probleem is dat er steeds gruis of restjes korrel raken tussen de tegen mekaar schuivende plastic schijfjes die de opening regelen. De voorziening die de opening weer moet sluiten als je de doseerhendel lost werkt dan niet.
    Al eens rondgekeken maar 'k weet het zo niet. Is er beter te vinden?

  • #2
    Re: Goede strooiwagen voor kalk en meststoffen

    Mijn eerste keus was Wolf
    Maar Gardena zal wel voldoen
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Goede strooiwagen voor kalk en meststoffen

      dag,
      ik heb er zo eentje van Gardena (zie post hierboven). Is echt wel "hobby" - gebruik, maar het volstaat voor mij. Ik gebruik het voor ijzersulfaat en wat meststof in het gazon. Het lijkt me voor de hand te liggen dat dit enkel bij droog gras goed werkt.
      Succes ermee.
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: Goede strooiwagen voor kalk en meststoffen

        Die Gardena heb ik ook, een oudere versie zonder hendel aan de duwstang maar met instellingen verstelbaar via een uitstekende "lip" onderaan. Niet echt handig: vullen met dichtgeschoven openingen, dan openen en meteen stroomde een hoop eruit ter plekke. Je moest dat oplossen door er een groot stuk plastic onder te leggen zodat je die hoop kon recupereren. Bij het stoppen zelfde probleem tenzij je alles "leeg reed".

        Comment

        Working...
        X