Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

    Ik kon dit setje kopen voor 60 % van de prijs (aanbod via de werkgever)
    Ik wou deze set best uitproberen omdat hij kleiner, handiger was.
    Na het uitpakken van het materiaal werd ik positief verast.
    t.o.v. mijn Canon 7D mark II een lichtgewicht met twee toplenzen.
    Om ditzelfde pakket bij Canon te kopen werd het me te duur (en te zwaar).

    Nu nog afwachten wat de IQ geeft....
    En hopelijk gaan ze niet failliet.
    Last edited by napoleon0072; 17 mei 2021, 02:37. Reden: verplaatsen naar camera

  • #2
    Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

    Oorspronkelijk geplaatst door napoleon0072 Bekijk bericht
    Ik kon dit setje kopen voor 60 % van de prijs (aanbod via de werkgever)
    Ik wou deze set best uitproberen omdat hij kleiner, handiger was.
    Na het uitpakken van het materiaal werd ik positief verast.
    t.o.v. mijn Canon 7D mark II een lichtgewicht met twee toplenzen.
    Om ditzelfde pakket bij Canon te kopen werd het me te duur (en te zwaar).

    Nu nog afwachten wat de IQ geeft....
    En hopelijk gaan ze niet failliet.

    Schitterend materiaal waar je zeker tevreden zal van zijn.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

      Oorspronkelijk geplaatst door napoleon0072 Bekijk bericht
      Ik kon dit setje kopen voor 60 % van de prijs (aanbod via de werkgever)
      Ik wou deze set best uitproberen omdat hij kleiner, handiger was.
      Na het uitpakken van het materiaal werd ik positief verast.
      t.o.v. mijn Canon 7D mark II een lichtgewicht met twee toplenzen.
      Om ditzelfde pakket bij Canon te kopen werd het me te duur (en te zwaar).

      Nu nog afwachten wat de IQ geeft....
      En hopelijk gaan ze niet failliet.
      Je hebt inderdaad een fantastsch toestel en lenzen gekocht.
      Je zal merken dat de ergonomie beter is dan om het even welke andere camera. Alles zit gewoon op de juiste plaats en werkt perfect.
      Laat je niet ontmoedigen door de menus. De camera heeft zoveel mogelijkheden dat de menus heel uitgebreid zijn.
      Er zit trouwens ook een logica in de alfabetische structuur bij de uitgebreide instellingen (bv. AF vind je onder de A, enz.).

      De IQ is volgens mij meer dan voldoende (en ik print op A2 formaat) maar als je een foto post, bereid je dan toch maar voor op de belachelijkste opmerkingen over de IQ en de bokeh, enz. van de full framers, en al zeker van die paar oude gepensioneerde dinosauriërs die hier zowat het core commentaar team vormen op dit forum, die nogal eens redelijk neerbuigend kunnen doen en denken dat ze de waarheid in pacht hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

        Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        Je zal merken dat de ergonomie beter is dan om het even welke andere camera. Alles zit gewoon op de juiste plaats en werkt perfect.
        Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt: belichtingscompensatie met knopje is een stuk handiger, rare handeltje 1/2 dat er een totaal andere camera van maakt, knopjes bovenop(HDR) die je zeer makkelijk indrukt en dan ingedrukt blijven, ontbreken van af-on knop, in het donker zijn de bijschriften niet te lezen door de creative kleuren ipv spierwit.
        Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        Laat je niet ontmoedigen door de menus. De camera heeft zoveel mogelijkheden dat de menus heel uitgebreid zijn.
        Er zijn gewoon te veel mogelijkheden, soms weet ik dat iets kan, maar vinden ho maar.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

          Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
          Je hebt inderdaad een fantastsch toestel en lenzen gekocht.
          Je zal merken dat de ergonomie beter is dan om het even welke andere camera. Alles zit gewoon op de juiste plaats en werkt perfect.
          Laat je niet ontmoedigen door de menus. De camera heeft zoveel mogelijkheden dat de menus heel uitgebreid zijn.
          Er zit trouwens ook een logica in de alfabetische structuur bij de uitgebreide instellingen (bv. AF vind je onder de A, enz.).

          De IQ is volgens mij meer dan voldoende (en ik print op A2 formaat) maar als je een foto post, bereid je dan toch maar voor op de belachelijkste opmerkingen over de IQ en de bokeh, enz. van de full framers, en al zeker van die paar oude gepensioneerde dinosauriërs die hier zowat het core commentaar team vormen op dit forum, die nogal eens redelijk neerbuigend kunnen doen en denken dat ze de waarheid in pacht hebben.
          alhoewel ik me niet aangesproken voel is dit weer een reactie van iemand die in feite neerbuigend reageert....U zou beter dergelijke volledig misplaatste reacties laten, maar ja....dat is denk ik als water naar de zee dragen.
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt: belichtingscompensatie met knopje is een stuk handiger, rare handeltje 1/2 dat er een totaal andere camera van maakt, knopjes bovenop(HDR) die je zeer makkelijk indrukt en dan ingedrukt blijven, ontbreken van af-on knop, in het donker zijn de bijschriften niet te lezen door de creative kleuren ipv spierwit.

            Er zijn gewoon te veel mogelijkheden, soms weet ik dat iets kan, maar vinden ho maar.

            Camera is volledig aanpasbaar.. geen enkel van bovenstaande vermeldingen hoeven dus een probleem te zijn...incl.. het rare hendeltje, de HDR knop, toewijzen van belichtingscompensatie-knopje enz..enz..
            De menu's zijn even wennen.. heb ik met Fuji ook
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

              ik was vooral verrast van die 40-150 hoe dicht je daarmee kon foto's maken. Bijna een macro lens

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                De pixeldichtheid is nog groter dan de 32mp APS-C sensor van Canon, in beide gevallen niet ten koste van de beeldkwaliteit.
                Voor de meeste toepassingen ruim voldoende, en inderdaad een stuk compacter.

                De opmerking over full-frame als dominante religie hier op dit forum is niet helemaal onterecht .

                Ik bewonder je geloof in Olympus.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                  Ik heb vorige week deze combo bij Coolblue als tweedekansje kunnen aankopen : Olympus OM-D E-M10 Mark IV Zilver + 14-150mm f/4.0-5.6 II
                  Vanaf 1 juni ben ik in verlof, pensioen op 1 juli dus binnenkort tijd om te experimenteren. Ik wilde iets licht naast mijn D850....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    De pixeldichtheid is nog groter dan de 32mp APS-C sensor van Canon, in beide gevallen niet ten koste van de beeldkwaliteit.
                    Voor de meeste toepassingen ruim voldoende, en inderdaad een stuk compacter.

                    De opmerking over full-frame als dominante religie hier op dit forum is niet helemaal onterecht .

                    Ik bewonder je geloof in Olympus.
                    Zelfs als OMDS (want het is nu een nieuw bedrijf dat het recht heeft om de naam Olympus te blijven gebruiken) failliet zou gaan, dan wil dat niet zeggen dat je apparatuur plots niet meer werkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                      Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                      Zelfs als OMDS (want het is nu een nieuw bedrijf dat het recht heeft om de naam Olympus te blijven gebruiken) failliet zou gaan, dan wil dat niet zeggen dat je apparatuur plots niet meer werkt.
                      Dat is natuurlijk zo, het wordt ook als argument gebruikt bij geruchten dat Canon met de M reeks zou stoppen (de enige APS-C die ze nog hebben), maar het wil wel zeggen dat je bestaande lenzen niet meer op volgende toestellen kunnen gebruikt worden.
                      Of trouw aan een merk een voordeel is valt nog te bezien...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Dat is natuurlijk zo, het wordt ook als argument gebruikt bij geruchten dat Canon met de M reeks zou stoppen (de enige APS-C die ze nog hebben), maar het wil wel zeggen dat je bestaande lenzen niet meer op volgende toestellen kunnen gebruikt worden.
                        Of trouw aan een merk een voordeel is valt nog te bezien...
                        De Olympus cameras zijn m43 cameras. Ze maken dus deel uit van een systeem. Als Olympus niet meer bestaat dan gebruik je toch gewoon je oenzen op Panasonic bodies. Die komen nu met een GH5 II en kondigen de ontwikkeling va' de GH6 aan. Je zit sowieso dus nog wel minstens een jaar of 5 goed.
                        Langer eigenlijk. Ik doe betaalde opdrachten met mijn Olympus cameras en mijn huidige oudste is een EM1 eerste generatie van een jaar of 8 oud. Is nog altijd een prima camera, en hij zit dik over zijn 150.000 gegarandeerde shutter actuations. Mijn EM1 mark II wordt gegarandeerd tot 200.000 shutter actuations en mijn EM1X zelfs tot 400.000 shutter actuations.
                        Ik werk ondertussen een 15 tal jaren met Olympus digitale cameras, ik werk meestal met 5 a 6 bodies tegelijkertijd (reken dus.maar uit hoeveel ik er al gebruikt heb) en ik heb nog NOOIT een probleem gehad met de camera's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                          Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                          Zelfs als OMDS (want het is nu een nieuw bedrijf dat het recht heeft om de naam Olympus te blijven gebruiken) failliet zou gaan, dan wil dat niet zeggen dat je apparatuur plots niet meer werkt.
                          Zo denkt deze "Dinosaurier ?" er ook over. Ik ben al een jaar of 3 een tevreden Oly-gebruiker en mijn Nikon d750 mag haast nooit meer mee op stap.
                          Ik heb naast de EM1 mk2 nog een paar em10's waaronder de 1e versie en die mag erg veel mee op stap.
                          Zalige camera's gewoon ! En dat is niet alleen omwille van het gewicht.
                          Gaat OMD failliet ? wie zal het zeggen maar in mijn OMD's heb ik meer vertrouwen dan in mijn eigen onderdelen die al jaren uit waarborg zijn.
                          Een warmbloedige Dino
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Zo denkt deze "Dinosaurier ?" er ook over. Ik ben al een jaar of 3 een tevreden Oly-gebruiker en mijn Nikon d750 mag haast nooit meer mee op stap.
                            Ik heb naast de EM1 mk2 nog een paar em10's waaronder de 1e versie en die mag erg veel mee op stap.
                            Zalige camera's gewoon ! En dat is niet alleen omwille van het gewicht.
                            Gaat OMD failliet ? wie zal het zeggen maar in mijn OMD's heb ik meer vertrouwen dan in mijn eigen onderdelen die al jaren uit waarborg zijn.
                            Een warmbloedige Dino
                            Allez, het is goed Frans. Ik trek mijn woorden terug.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe aankoop OM-D 1 mark II met 12-40 (2.8) en 40-150 (2.8)

                              Ik heb ondertussen voor mijn Oly de OLYMPUS MFT 45MM F/1.8 ZILVER M.ZUIKO DIGITAL toe gekregen.....toplensje maar echt een mini lensje.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X