Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

    Ik bestel een led zaklamp bij Bol.com en zie dat Conrad.nl die zal leveren, dat is ook zo.
    Maar wat ik natuurlijk nergens kon uitmaken dat Conrad.nl eerst dan uw bestelling doorheeft aan Conrad.de
    Nu tot daar aan toe, geen potten gebroken.
    Die Led Lenser komt hier wel op de voorziene datum toe en heel goed verpakt maar,
    Je kunt de lamp onmogelijk uit de verpakking halen zonder deze helemaal te beschadigen en dus was de verpakking naar de knoppen.
    Na drie dagen heeft die Led Lenser P3 de pijp aan Martin gegeven en dus vraag ik een retour zending aan zonder de originele verpakking.
    Ik krijg sofort de goedkeuring en een UPS label per email toegestuurd en op 06/05 stuur ik deze met UPS terug naar Born In Nederland.
    Ik zou binnen de 5 dagen mijn terugbetaling krijgen.
    We zijn nu de 16de en ik zie nergens terugbetaling.
    Blijkt nu weer dat ik alles heb terug moeten sturen naar Conrad.nl en dat ze daar dan alles hebben doorgestuurd naar Conrad.de
    Blijkt nu ook dat Conrad.de 14 dagen de tijd nodig heeft om alles te controleren en dan via Conrad.nl de goedkeuring geeft of niet geeft om mij terug te betalen.

    De volgende keer ga ik naar Wenen op reis via Marseille, dat kan ook want ik reis toch gratis.

    Moraal van het verhaal, "De winkel van ons allemaal" is niet meer mijn winkel.
    De plaatselijke handel zal ervan profiteren, nah voilà se.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

    Dat is bij veel online winkels zo.
    Dat het niet plezant is om te wachten klopt, maar het komt uiteindelijk wel goed.
    Heb dat ook al gehad met een vest … terugsturen naar Luik opdat ze het daarna naar Duitsland sturen.
    Coolblue stuurt ook naar Nederland terug bij een defect en soms gaat dat heel snel, andere keren duurt dat ook veel langer.

    Had je een melding gemaakt wegens defect?
    Dan telt alvast de regel voor eventuele beschadigde verpakking met mogelijke waardevermindering niet.

    Je kan uiteraard lokaal kopen … maar in de gewone winkels heb je geen minimum van twee weken op zicht.
    Bij defect moet je dan vaak ofwel laten vervangen of herstellen.
    Geld terug is niet overal van toepassing.

    Er is aan alles een voor- en nadeel, niets is perfect. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

      En hebben ze die ledlamp die je wil in je lokale winkel? Of is het daarvoor dat je naar Wenen reist?

      Vind het allemaal goed van "koop lokaal" maar met wat de plaatselijke winkel in stock heeft en met hun "dienstverlening" is het balen in deze bananenrepubliek.

      Comment


      • #4
        Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

        't Ja, niks is perfect dat weten we al lang hoor, maar dat Bol.com zo'n toeleverancier neemt ..............
        Van Conrad.de naar Conrad.nl en dan met UPS naar België en van hun depot naar Mol.
        Retour omgekeerde volgorde, iedereen moet er iets aan verdienen zeker?
        Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik mag fluiten naar mijn centen.
        Ik koop het via Bol.com en ik vind het ook normaal dat als je daar iets gekocht heb het je terug naar daar zou moeten sturen.
        Die Hollanders zijn niet van gisteren, verkopen aan hun prijs, winst in hun zakken steken en voor garantie, tirer ton plan.
        Dus de winkel van iedereen, mij niet meer gezien verdikke.
        Last edited by Red Falcon; 16 mei 2021, 17:30. Reden: zinsopbouw vouten en noh zuun dinges.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

          Conrad is nogthans één van de betere en grotere webwinkels die er zijn hoor
          Maar het beste is om gewoon rechtstreeks via Conrad een bestelling te doen
          Als je dit doet via Bol.com is het 7 op de 10 keer miserie omdat Bol infeite gewoon een platform is waar meerdere bedrijfen gebruik van mogen maken
          En Bol uiteraard ook een centje moet meepikken

          Het meeste van mijn werkmateriaal en ook duurder materiaal komt vanbij Conrad, altijd super tevreden en héél snelle service
          Ook wanneer er mij iets niet aanstaat en ik stuur het terug heb ik in de meeste gevallen de dag nadien mijn geld al terug

          Dus tjah, nog even geduld zeker doordat je via-via gekocht hebt

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Conrad is nogthans één van de betere en grotere webwinkels die er zijn hoor
            Conrad.de ok, maar conrad.be daar bestel ik niets meer. Vroeger altijd in duitsland besteld en dat was perfect. Maar conrad.be is eigenlijk een deel van conrad.nl en daar komt alles via postnl en dat geeft niets dan problemen bij mij. Ik weet dat dit lokaal is omdat het pseudo-zelfstandigen zijn en dat ik waarschijnlijk pech heb met die die hier ronddelen. Maar dat ik nu niets meer in duitsland kan bestellen en met dhl laten leveren maakt dat ik daar absoluut niets meer bestel.

            Comment


            • #7
              Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Conrad is nogthans één van de betere en grotere webwinkels die er zijn hoor
              Maar het beste is om gewoon rechtstreeks via Conrad een bestelling te doen
              Als je dit doet via Bol.com is het 7 op de 10 keer miserie omdat Bol infeite gewoon een platform is waar meerdere bedrijfen gebruik van mogen maken
              En Bol uiteraard ook een centje moet meepikken.
              Op zich had dit hier toch weinig impact gehad?
              Indien niet door Bol.com zelf verkocht, dan regelt men de retouren en garanties rechtstreeks met de aanbieder … Conrad in dit geval.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Op zich had dit hier toch weinig impact gehad?
                Indien niet door Bol.com zelf verkocht, dan regelt men de retouren en garanties rechtstreeks met de aanbieder … Conrad in dit geval.
                Neen da's juist, maar ik lees hier dat hij het pakket teruggezonden heeft naar Nederland
                Als ik iets moet of wil terugzenden naar Conrad dan gaat dit onmidellijk naar Duitsland

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Conrad.de ok, maar conrad.be daar bestel ik niets meer. Vroeger altijd in duitsland besteld en dat was perfect. Maar conrad.be is eigenlijk een deel van conrad.nl en daar komt alles via postnl en dat geeft niets dan problemen bij mij. Ik weet dat dit lokaal is omdat het pseudo-zelfstandigen zijn en dat ik waarschijnlijk pech heb met die die hier ronddelen. Maar dat ik nu niets meer in duitsland kan bestellen en met dhl laten leveren maakt dat ik daar absoluut niets meer bestel.
                  Waarom kan jij niks meer in Duitsland bestellen en met DHL laten leveren ?

                  Over de pakketdienst, dat heeft uiteraard niks te maken met de firma an sich hé
                  Hier bij ons is Post.nl de betere zoniet de beste pakketdienst, altijd netjes op tijd en meestal zelfs nog wat vroeger
                  Nooit iets verloren en nooit gedeukte pakketten, dus enorm tevreden van die gasten

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Neen da's juist, maar ik lees hier dat hij het pakket teruggezonden heeft naar Nederland
                    Als ik iets moet of wil terugzenden naar Conrad dan gaat dit onmidellijk naar Duitsland

                    grts
                    Sieg
                    Begrijp ik, maar de instructies voor de retour komen toch van Conrad en niet van Bol?
                    Dan is het toch niet de fout van Bol dat Conrad er een ommeweg ingelast heeft?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik krijg sofort de goedkeuring en een UPS label per email toegestuurd en op 06/05 stuur ik deze met UPS terug naar Born In Nederland.
                      Ik zou binnen de 5 dagen mijn terugbetaling krijgen.
                      We zijn nu de 16de en ik zie nergens terugbetaling.
                      Dit gaat over 5 werkende dagen hé Luc nadat ze het pakket ontvangen hebben
                      Dus donderdag 06/05 verstuurd, komt het ten vroegste aan bij hen op Maandag of dinsdag 10 of 11 Mei
                      We zijn nu pas de 16de, dus er zijn nog maar 3 max 4 werkdagen gepasseerd
                      Dus mag je ofwel Dinsdag 18 Mei of Woensdag 19 Mei een terugbetaling verwachten
                      Dus ze zijn nog altijd perfect binnen termijn bezig

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                        Toen ik nog in Menen woonde ging ik mijn spullen gewoon halen Bij Conrad.fr in Lille (Rijsel), dat was maar 11Km van waar ik woonde.
                        En we hadden daar parking wachters. Dat waren snotneuzen die zogezegd uw auto in de gaten hielden terwijl je je boodschappen deed.
                        Ik gaf wat geld en vond mijn auto steeds onbeschadigd terug, gaf je die bende snotneuzen niks dan.......................... t' ja.
                        Het waren dan ook allemaal pieds noires die gastjes.

                        PS: ik moest wel retourneren naar Bron in Nederland.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          't Ja, niks is perfect dat weten we al lang hoor, maar dat Bol.com zo'n toeleverancier neemt ..............
                          Van Conrad.de naar Conrad.nl en dan met UPS naar België en van hun depot naar Mol.
                          Retour omgekeerde volgorde, iedereen moet er iets aan verdienen zeker?
                          Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik mag fluiten naar mijn centen.
                          Niet zo ongeduldig Luc, er zat een brugdag tussen en voor je pakje via de omgekeerde weg terug bij de afzender is…..
                          Bol.com kan het zich heus niet permitteren om door zulke zaken een slechte naam te krijgen.
                          Dat je niet de meest geduldige persoon bent heb je hier reeds meermaals naar voor gebracht, dit is geen verwijt hoor maar een bevinding.
                          Geduld is is een mooie deugd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Waarom kan jij niks meer in Duitsland bestellen en met DHL laten leveren ?
                            Conrad.de weigert te leveren buiten duitsland. Je kan geen bestelling meer aanmaken in de duitse webshop en laten leveren in belgie. Hierbij de email die ik van de klantendienst van conrad.de hierover gekregen heb:

                            Sehr geehrter Herr,

                            Im Hinblick auf unsere wachsende Anzahl von Kunden aus aller Welt haben wir uns international neu ausgerichtet.
                            Leider ist es uns daher aus rechtlichen Gründen nicht mehr möglich Ihre Bestellung über Conrad Deutschland oder Conrad Electronic International abzuwickeln.
                            Wir bitten vielmals um Verständnis.
                            Im Falle von weiteren Fragen stehen wir Ihnen jederzeit zur Verfügung.
                            Mit freundlichen Grüßen
                            Denise Köppl
                            Customer Care
                            Conrad Electronic SE
                            Klaus-Conrad-Str.1
                            92530 Wernberg-Köblitz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Conrad.de weigert te leveren buiten duitsland. Je kan geen bestelling meer aanmaken in de duitse webshop en laten leveren in belgie. Hierbij de email die ik van de klantendienst van conrad.de hierover gekregen heb:
                              Oesje, is dat al lang geleden ?

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X