Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

    Toyota ontwikkeld een driecilinder verbrandingsmotor op waterstof zonder brandstofcel dus.

    Als het aan Toyota ligt is waterstof nog zo relevant als altijd. Het merk onthult daarom een combinatie van ontbranding en waterstof.

  • #2
    Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

    Heeft als voordeel dat het gewicht veel lager is dan een brandstofcel+batterij. Ook veel minder zeldzame metalen nodig. Minder ontwikkeling van platformen. Maar de efficientie gaat wel naar beneden en de NOx omhoog want verbranding van H2 geeft heel hoge temperaturen.

    Comment


    • #3
      Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Heeft als voordeel dat het gewicht veel lager is dan een brandstofcel+batterij. Ook veel minder zeldzame metalen nodig. Minder ontwikkeling van platformen. Maar de efficientie gaat wel naar beneden en de NOx omhoog want verbranding van H2 geeft heel hoge temperaturen.
      Waar komt die NOx vandaan ? Ik dacht dat de verbranding van H gewoon H²O (water) als "asse" had ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

        Zuivere O2 en zuivere H2 verbranden geeft enkel H2O. Maar vermits lucht 70% N2 en 20% O2 krijg je bij hoge druk en temperatuur NOx als bijproduct.

        Comment


        • #5
          Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

          Dat zou een mooie ontwikkeling kunnen worden.
          Zelf geloof ik meer in deze piste dan in het klassieke EV rijden.
          Mijn inziens is het erg wenselijk te kunnen werken met een brandstof.
          Bio brandstoffen zouden ook een piste moeten kunnen zijn zoals bio ethanol en zo.

          Comment


          • #6
            Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Zuivere O2 en zuivere H2 verbranden geeft enkel H2O. Maar vermits lucht 70% N2 en 20% O2 krijg je bij hoge druk en temperatuur NOx als bijproduct.
            79 % N2, maar voor de rest heb je gelijk. Weet je wat ik vreemd vind ? we verbruiken massaal O2 en de producenten worden massaal uitgekapt. Toch blijft die O2 stabiel op 21%.... Lovelock vroeg het zich ook al eerder af in zijn boek gaia.

            Comment


            • #7
              Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Toyota ontwikkeld een driecilinder verbrandingsmotor op waterstof zonder brandstofcel dus.

              https://www.autoblog.nl/nieuws/toyot...terstof-886906

              Gewoon te koop : https://nl.toyota.be/modellen/mirai/

              Comment


              • #8
                Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                79 % N2, maar voor de rest heb je gelijk. Weet je wat ik vreemd vind ? we verbruiken massaal O2 en de producenten worden massaal uitgekapt. Toch blijft die O2 stabiel op 21%.... Lovelock vroeg het zich ook al eerder af in zijn boek gaia.
                Ja, maar we verbruiken niets hé. Het is een cyclus. Alles wat chlorophyl bevat "maakt" zuurstof, ook het gras van je gazon. We steken ook enorm veel stikstof in de grond in de vorm van mest.

                Waterstof die raken we echt kwijt want die ontsnapt onze dampkring. Nu ja, als het moet kunnen we die gaan tanken bij Neptunus.

                Eerlijk gezegd, ik snap niet dat dit nu als wonderbaarlijk wordt bovengehaald. Ik herinner me van mijn studententijd dat daar al aan gewerkt werd. Dat zijn de jaren '80. 40 jaar later is dit "nieuws".

                Comment


                • #9
                  Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Die Mirai is een wagen met brandstofcel (en batterij). Niet met een verbrandingsmotor op waterstof.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                    Straks komt er ene terug af met een stirlingmotor...

                    Zij die de geschiedenis niet kennen zijn gedoemd ze te herhalen. Klopt toch wel, elke dag komen ze met dingen af die al lang ontdekt zijn. Maar ze kunnen herbeginnen en omdat politiekers niet slimmer zijn krijgen ze weer subsidies.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                      Probleem is, als je kort bij een aankoop van een nieuwe wagen staat, dat je allerlei zaken moet afwegen mbt de toekomst.
                      Niet evident, en al zeker niet als je de hoge prijzen bekijkt.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        ...
                        Eerlijk gezegd, ik snap niet dat dit nu als wonderbaarlijk wordt bovengehaald. Ik herinner me van mijn studententijd dat daar al aan gewerkt werd. Dat zijn de jaren '80. 40 jaar later is dit "nieuws".
                        Klopt, echter zijn de omstandigheden veranderd.
                        Waar vroeger aardolie super goedkoop was (met uitzondering van de jaren 70) begint nu een bewustvorming dat we niet langer door kunnen gaan met aardolie als belangrijkste brandstof voor transport.
                        Nu de omstandigheden anders zijn is het wel tijd om oude recepten terug boven te halen.
                        Technologie en wetenschap is er ook bijzonder op vooruit gegaan.
                        Wat vroeger geen kans had op slagen is dat nu misschien wel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Klopt, echter zijn de omstandigheden veranderd.
                          Waar vroeger aardolie super goedkoop was (met uitzondering van de jaren 70) begint nu een bewustvorming dat we niet langer door kunnen gaan met aardolie als belangrijkste brandstof voor transport.
                          Nu de omstandigheden anders zijn is het wel tijd om oude recepten terug boven te halen.
                          Technologie en wetenschap is er ook bijzonder op vooruit gegaan.
                          Wat vroeger geen kans had op slagen is dat nu misschien wel.
                          Aardolie is nog altijd spotgoedkoop, zeker vergeleken met waterstof. En zowel waterstof als de meeste elektriciteit komt nog steeds van fossiele brandstoffen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                            Dat klopt. Maar we zijn duidelijk bezig een omslag aan het maken.
                            Het is nu dat de ontwikkeling van morgen moet gebeuren.
                            ale, zo voel ik dat toch aan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                              Da's wel waar natuurlijk. Maar moeten we daarom dringend werken aan de ontwikkeling van een perpetuum mobile type 1 ? Ik denk het niet.
                              Aan het échte probleem wordt evenwel niet geraakt.....

                              Comment

                              Working...
                              X