Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mol - Straatfotografie .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mol - Straatfotografie .

    IMG_2848 kopie kopiëren kopie by Lydia Horemans, on Flickr

  • #2
    Re: Mol - Straatfotografie .

    Tja... (straat) fotografie van kunstwerken zonder een bijbehorende context maakt het een reproductie,
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Mol - Straatfotografie .

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Tja... zonder een bijbehorende context maakt het een reproductie,
      YMMV
      Ook mij gedacht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Mol - Straatfotografie .

        [QUOTE=Nerdifant;4842376]Tja... (straat) fotografie van kunstwerken zonder een bijbehorende context maakt het een reproductie,
        Maar wel een mooie foto op de muur

        Comment


        • #5
          Re: Mol - Straatfotografie .

          [QUOTE=ritse1;4842437]
          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Tja...
          Maar wel een mooie foto op de muur
          zekers.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mol - Straatfotografie .

            Nerdifant Wat moet ik bij vermelden ?
            graag uitleg . want ik weet het zo niet . Lydia

            Comment


            • #7
              Re: Mol - Straatfotografie .

              Oorspronkelijk geplaatst door Lydi@H Bekijk bericht
              Nerdifant Wat moet ik bij vermelden ?
              graag uitleg . want ik weet het zo niet . Lydia
              Je moet niks vermelden maar straatfotografie vertelt een verhaal. Er gebeurt iets. Hier is het gewoon een foto van een graffity muur. (Mol ?) (Straat?) (He ? Wat vertel je me nu) Denk je titel eens weg.
              bv



              De foto werkt alleen met de agent: 'de context'. Zonder de agent heb je alleen een wat vreemde poort. Let op het juiste moment van de opname. De opname is niet 'toevallig'
              YMMV

              Foto: Robert Doisneau, een van de meest bekende franse straatfotografen na Henri Cartier-Bresson denk ik.
              Bekijk hun fotos gerust om te leren.
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Mol - Straatfotografie .

                Gemeente Mol heeft 162 nieuwe foto's toegevoegd aan het album Tunnelvisie 1ste weekend.
                19 april om 10:38 ·
                Graffitikunstenaars toveren fietstunnels Zuiderring om tot prachtig kunstwerk
                Tijdens het weekend van 17 en 18 april toverden tal van graffitikunstenaars de fietstunnels onder de Zuiderring om tot een uniek prachtig kunstwerk. Als gemeentebestuur zijn we enorm fier op deze ongeziene prestaties. Dankzij hen krijgt MooiMol er een extra pareltje bij. Ook het komende weekend (24 en 25 april) zetten de graffitispuiters hun werken verder. Het graffitispuiten gaat noodgedwongen gepaard met heel wat coronamaatregelen. Voor ieders veiligheid vragen we fietsers om af te stappen en de tunnels stapvoets te gebruiken. Je mag niet halt houden.
                Lees hier het volledige bericht: https://www.gemeentemol.be/.../graffitikunstenaars Grotjes Lydi@

                Comment


                • #9
                  Re: Mol - Straatfotografie .

                  Blijft wel een beetje dat het een beeld is van een kunstwerk waar je zelf weinig aan hebt toegevoegd. Ik denk niet dat de vraag is: waarom is dat kunstwerk daar, maar wel: waarom wil je dit laten zien? Wat deed het met jou, en dat in je beeld naar boven laten komen. Dat is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan besef ik.
                  www.erikthomas.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mol - Straatfotografie .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
                    Blijft wel een beetje dat het een beeld is van een kunstwerk waar je zelf weinig aan hebt toegevoegd. Ik denk niet dat de vraag is: waarom is dat kunstwerk daar, maar wel: waarom wil je dit laten zien? Wat deed het met jou, en dat in je beeld naar boven laten komen. Dat is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan besef ik.

                    Dat is inderdaad de kern van mijn eerste opmerking. Ik adviseer altijd - om te helpen - wereldberoemde fotografen te bestuderen (met de themas die je interresseren). Fotograferen is niet enkel een beeld maken en 'bewerken'. Een stapje verder dus. En als het weer kan - tentoonstellingen gaan bekijken. Dan zie je het verschil effectief.

                    Bv.
                    Eliott Erwitt
                    Diane Arbus
                    Joel meyerowitz
                    Robert Frank
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mol - Straatfotografie .

                      Technisch is het beeld idd heel goed, maar ik volg ook de vorige comments. Inhoudelijk had je kunnen de bewondering van de toeschouwers mee in beeld brengen, of de kunstenaar aan het werk bvb.
                      Zomaar een ideetje he
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mol - Straatfotografie .

                        Dank u ! Hier leer ik weer wat bij ! Lydi@

                        Comment

                        Working...
                        X