Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen Onedrive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen Onedrive

    Beste BD vrienden
    wie kan er mij helpen?
    toen ik deze morgen LR wilde openen, lukte dat niet
    en kreeg ik de melding dat de cataloog al in een ander programma was geopend
    en ik kreeg ook de melding van one drive dat er bestanden uit de prullenbak verwijder werden (of zo iets)





    hoe komt het toch dat ik steeds die meldingen krijg van dat verwijderen, ik begrijp het niet mee
    want ik verwijder helemaal niets
    ik kon die ook niet meer terugplaatsen, en heb dan maar een nieuwe catalog aan gemaakt, en krijg ook al meldingen van verwijderen, zoals u kan zien in bijgaande schermknipsels
    weet er iemand raad hier over?
    alvast bedankt voor de moeite
    mvg Tweetty
    Danielhttp://users.telenet.be/tweettykjell...7%20120916.png
    Last edited by tweetty; 17 april 2021, 12:51.
    bd0379be

  • #2
    Re: problemen Onedrive


    hoe komt het dat ik hier geen foto's direct zichtbaar kan posten?

    http://users.telenet.be/tweettykjell...7%20120916.png
    help , wat gaat er mis? hier krijg ik not found te zien,
    en in de post hierboven krijg je hem wel te zien, vreemd
    Last edited by tweetty; 17 april 2021, 12:58.
    bd0379be

    Comment


    • #3
      Re: problemen Onedrive

      nog een poging


      foto is weer niet te zien, blijkbaar
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Re: problemen Onedrive

        blijkbaar werkt het wel in firefox, daar zie ik de afbeeldingen wel en in Edge niet
        raar hoor, ik moet blijkbaar terug naar school voor de pc gaan
        bd0379be

        Comment


        • #5
          Re: problemen Onedrive

          Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
          nog een poging


          foto is weer niet te zien, blijkbaar
          probleem is , dat ik niet weet waar het nog zou kunnen geopend zijn??
          hoe kan ik dat terug vinden?
          nu kan ik LR helemaal niet meer openen
          bd0379be

          Comment


          • #6
            Re: problemen Onedrive

            Staat er niet ergens een of andere lockfile open?

            Comment


            • #7
              Re: problemen Onedrive

              ik heb inderdaad ergens 2 lockfile verwijderd deze namiddag , verwijderd
              ik had alles verwijderd,van adobe CC,PS,LR, Bridge, en dan opnieuw geinstalleerd
              en daarbij meen ik mij te herinneren dat ik 2 bestanden lockfile van gisteren en een op datum van vandaag
              en het probleem is precies toch opgelost, ale voorlopig toch
              waar komt dat vandaan die lockfile?? en hoe kom ik daar aan
              kan dit door logitech options komen, dat is een programmaatje van hen om uw muis in te stellen, en mij lijkt het dat mijn problemen pas begonnen zijn na de installatie van dat programma
              maar alvast bedankt voor uw reaktie
              bd0379be

              Comment


              • #8
                Re: problemen Onedrive

                was deze morgen inderdaad weer van dat he
                komt dus effectief van dat logitech programma, ik heb zo een muis MX master 2s waarbij je met de knoppen van de muis kan inzoomen en penselen kan vergroten of verkleinen enz....
                maar als ik in het programma van logitech, LR toevoeg om het te kunnen gebruiken met de muis, maakt het in alle catalog bestanden van lr zo een lockfile aan
                en als ik dan lr open, krijg ik steeds weer die melding , dat de catalog in een andere versie van LR geopend is, en kan ik lr niet openen
                na verwijdering van die mappen werkt LR weer wel
                kan dit probleem opgelost worden??
                iemand een idee
                bd0379be

                Comment


                • #9
                  Re: problemen Onedrive

                  Hier is geen enkele afbeelding te zien.
                  Ik post even een link uit jouw eerste post, zodat ik dit met verschillende browsers kan bekijken:
                  Dit is de geposte code:

                  HTML-code:
                  [IMG]http://users.telenet.be/tweettykjell/Schermafbeelding%202021-04-17%20122559.png[/IMG]




                  RESULTAAT:
                  - Geen foto (zelfs geen code) te zien in Chrome, enkel mijn html-code
                  - Ook niets te zien in Brave
                  - Het blijkt om een afbeelding te gaan; te zien in Safari
                  - Afbeelding ook te zien in Firefox
                  (allemaal op de Mac, nu nog even de iPad checken)

                  - afbeelding te zien in Firefox, Safari en Google Chrome
                  Last edited by LesC; 18 april 2021, 10:49.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: problemen Onedrive

                    hier in firefox op windows wel de afbeeldingen te zien,
                    aan wat licht dat dan?
                    bd0379be

                    Comment


                    • #11
                      Re: problemen Onedrive

                      Mijn reactie was een beetje naast de kwestie, want jouw vraag betreft eigenlijk Lightroom (CC of CS6, da's niet duidelijk), terwijl ik onmiddellijk dacht aan een recent probleem met Dropbox en zichtbaarheid van afbeeldingen op het BD-forum. Dus heb ik onmiddellijk dezelfde techniek toegepast en nagegaan in welke browsers jouw illustraties (want ik zag ze ook niet in Chrome op Mac) al dan niet zichtbaar zijn. Het probleem is verschillend van het Dropbox-geval waarnaar ik link, maar d'er zijn ook overeenkomsten.
                      Maar voor jou is het belangrijker dat jouw Lightroom-probleem opgelost wordt, ongeacht of je hier je afbeeldingen kunt tonen of niet.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: problemen Onedrive

                        Het punt is dat een catalog bestand in Onedrive zetten altijd problemen zal geven. Onedrive probeert dat bestand te syncen en blokkeert het daarbij.
                        Oplossing: zet je lrcat bestand lokaal, laat LR bij het afsluiten een backup maken naar Onedrive.
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                        Comment


                        • #13
                          Re: problemen Onedrive

                          ik heb het geprobeerd met lrcatalog local te plaatsen en ook onedrive uitgeschakeld
                          maar probleem blijft duren, niks helpt
                          ik open LR programma opent, krijg grijze kotjes waar normaal de fotos komen en die blijven leeg, wel een minuut lang soms langer
                          eens de foto's verschenen zijn , werkt LR wel vlot
                          maar dat begin duurt zo lang he
                          ik weet het niet meer
                          bd0379be

                          Comment


                          • #14
                            Re: problemen Onedrive

                            het probleem blijft verder duren,
                            maar is eigenlijk meer een LR probleem
                            ik heb al contact gehad met de hulpdienst van adobe
                            ik werd ook al opgebeld door adobe vanuit USA, waarbij ze dan de pc overnemen van op afstand
                            maar ook nog geen oplossing, ze hebben me gevraagd om een volledig update te doen van windows en ook de driver van de logitec muis,
                            maar dat is reeds up to date
                            niks helpt
                            deze namiddag gaan ze terug bellen, vanuit USA
                            ze hadden gisterenavond al gebeld maar toen kon ik niet reageren, en heb gevraagd om vandaag terug te bellen
                            ze bellen met een 0800 nr heb ik gezien, hopelijk is dit niet betalend voor mij
                            de vorig keer bijna 2h aan de lijn
                            pff, begint wat mijn kl...uit te hangen
                            als er mensen zijn die nog dit probleem kennen en oplossing gevonden hebben, laat maar weten he
                            mvg tweetty
                            bd0379be

                            Comment


                            • #15
                              Re: problemen Onedrive

                              Hello,

                              Niet leuk inderdaad. Ik weet niet wat je probleem nu juist is (ik ga ervan uit, hetzelfde van 27 april nog?), dus moeten we terugvallen op basis-probleemoplossing.

                              Het kan helpen om potentiële oorzaken één voor één te neutraliseren.
                              Tot je merkt dat er iets beter werkt dan voorheen, zo kom je mogelijk tot resultaten.

                              Wat als je een simpele muis gebruikt en de Logitech Master - software (unify en drivers) deïnstalleert? Vermoedelijk is dat het niet, maar ik heb zelf ook een Master en dat geeft geen problemen.

                              Staan uw fotobestanden niet meer in de OneDrive map? Of nog altijd? Als ze nog in Onedrive map staan (ook al ligt Onedrive af), doe dan eens het volgende...

                              Wat als je bvb. een kleine nieuwe catalog begint met één eenvoudig lokaal mapje met foto's? Hoe draait het dan?

                              Heb je soms veel geneste mappen met lange namen en bestandsnamen met héle lange namen (ik weet dat Sharepoint daar heel vaak op blokkeert, heb zelf al héél veel miserie gehad daarmee)?

                              Misschien ook eens uw GPU ondersteuning in LR afzetten en terug opstarten?

                              Wat als je je uw cache waarden verhoogt in LR?

                              (Een stomme vraag, maar je weet maar nooit...) Uw toestel staat toch wel in "vollen bak" mode, en niet in één of andere batterijbesparende mode die de CPU prestaties beperkt?

                              Deïnstalleer eens zaken die je niet nodig hebt (BCUninstaller is een goede software waarmee je in batch kan deïnstalleren en ook alle rest-bestanden verwijdert).

                              Als je met niet-Microsoft antivirussoftware werkt, update en scan eerst eens alles. En leg die dan volledig af. Als je met Acronis werkt, leg dan eens de security-functie voor ransomware af.

                              Leg in de windows-settings eventuele autobackup en bestandsgeschiedenis af.

                              Zorg dat de windows updates niet automatisch geïnstalleerd worden, maar je vragen of je wil downloaden installeren. Dan leg je die bal ook al stil.

                              En tot slot. Als het geen laptop betreft, sluit eens een ander toetsenbord aan. Dat kan stom klinken.... maar ik heb het al meegemaakt dat we na een vol uur zoeken tot de conclusie kwamen dat een haperende toets de boel belazerde.

                              Wat als je tijdens LR het takenbeheer opent? Staat uw CPU continu op 100%? Uw geheugengebruik ook? Of heeft uw toestel nog héél veel marge?

                              Het zal wel iets "doms" zijn. Het vinden is vaak moeilijker...

                              Edit: PS... ik vind persoonlijk ook wel dat mijn LR classic die op een volledig geoptimaliseerde PC draait ook niet zeer lekker draait... dus leg de lat ook niet té hoog.
                              Last edited by JuLi; 13 mei 2021, 19:51.
                              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                              Comment

                              Working...
                              X