Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie bij avondlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie bij avondlicht

    ik ga in het najaar onder begeleiding van een gids een avondlijke kleine safaritocht doen in het Krugerpark die begint om 20.00 uur . Heel waarschijnlijk zal er niet geflitst mogen worden . Kan er mij iemand wat bruikbare tips geven om toch nog enigszins bruikbare foto's te maken . Ik ben in het bezit van een Nikon D7200 en bijhorende lenzen nl. een Nikkor lens 18-70 1:3.5-4.5 en een Tamron lens 18- 270 1:3.5-6.3

  • #2
    Re: Fotografie bij avondlicht

    Ik denk dat de enige nuttige tip in dit geval is dat je best lichtsterke lenzen van iemand leent, eventueel ook een camera die beter presteert op hoge iso.
    Dat is waarschijnlijk niet wat je wil horen maar met de lenzen die je nu hebt kan je echt helemaal niets aanvangen in het donker.
    Om je een idee te geven, ik werk geregeld in omstandigheden met weinig licht en dan werk ik op iso 1600 tot 3200 en met lenzen met max diafragma f 1.8, f1.4, f 1.2 en f 0.95.
    Mijn cameras hebben bovendien nog geweldige beeldstabilisatie (tot 7 stops) waardoor ik met veel lagere sluitertijden toch nog uit de hand kan fotograferen (werkt natuurlijk niet voor snel bewegende onderwerpen).
    Je hebt echt wel dit soort materiaal nodig . Als je het niet kan lenen dan kan je het misschien ook wel huren.

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie bij avondlicht

      Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
      Ik denk dat de enige nuttige tip in dit geval is dat je best lichtsterke lenzen van iemand leent, eventueel ook een camera die beter presteert op hoge iso.
      Dat is waarschijnlijk niet wat je wil horen maar met de lenzen die je nu hebt kan je echt helemaal niets aanvangen in het donker.
      Om je een idee te geven, ik werk geregeld in omstandigheden met weinig licht en dan werk ik op iso 1600 tot 3200 en met lenzen met max diafragma f 1.8, f1.4, f 1.2 en f 0.95.
      Mijn cameras hebben bovendien nog geweldige beeldstabilisatie (tot 7 stops) waardoor ik met veel lagere sluitertijden toch nog uit de hand kan fotograferen (werkt natuurlijk niet voor snel bewegende onderwerpen).
      Je hebt echt wel dit soort materiaal nodig . Als je het niet kan lenen dan kan je het misschien ook wel huren.
      Ik sluit mij daar bij aan. 's Avonds kan je met de boven voornoemde lenzen nauwelijks iets aanvangen.
      De resultaten zullen teleurstellend zijn.
      Lichtsterke lenzen zijn de enige oplossing in combinatie met hoge Iso-waarden.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment

      Working...
      X