Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weinig reactie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • weinig reactie

    hallo,
    ik vind dat er heel weinig gereageerd word op nieuwe threads van mensen die nog niet lang op bd komen. Ik had verwacht een heleboel hulp te krijgen om mijn eerste digitaal fotoestel te kiezen maar ik kan niet zeggen dat ik erg veel hulp gekregen heb.
    Ik vraag mij gewoon af waarom???
    als je ziet dat er al 60 views zijn in 1 uur en geeneen reactie, is er dan echt niemand die een mening heeft of hebben ze gewoon geen zin om iets te posten...





  • #2
    Re: weinig reactie

    zelfs nu hier na 18 vieuws nog niets !!!

    Misschien omdat we dagelijks hier dezelfde vragen krijgen ???

    Comment


    • #3
      Re: weinig reactie

      Ik deel uw mening fabiacombi... 'k weet niet of het wijten is aan het "newbie" zijn, of het onderwerp op zich, of aan wat dan ook.

      Ik stelde een 4-tal dagen geleden in "Algemeen" een vraag over het gebruik van de flitser, meer dan 100 views verder ondertussen, maar niet één reply.

      Niet zo lang geleden kon je hier een discussie volgen, over het aantal replys in "Beoordeel mijn foto" en "Showcase", voornamelijk over whow en de amiaas bij foto's van (sommige) anciens, ook al bleek niet iedereen hiermee akkoord te gaan... en ja, het woord "vriendjespolitiek" werd geopperd.

      De achterliggende gedachte die hier luidkeels hoog in het vaandel wordt gedragen, met name "helpen, informatie en kennis doorgeven aan den beginner" is zelden zoek. Een voorbeeldje : de vele replys die volg(d)en over het al dan niet overmaken van de 28€ op de rekening van Corné voor de aanschaf van de Prostrap... De relevantie en belangrijkheid van deze replys ontgaan me helemaal, ik wil maar zeggen, ik zie het nut van deze replys niet echt in, maar kan me voorstellen dat anderen hier helemaal anders over denken. Waarom er op de vragen van de newbies niet altijd wordt geantwoord, niettegenstaande zij hierop zich soms baseren vooraleer tot een aankoop van, of tot inschrijving van een kurus van, over te gaan wachten tot in de oneindigheid, is mij ook niet erg duidelijk.

      SCHREEUWEN zou wel eens kunnen helpen, je krijgt dan waarschijnlijk eerst een hele discussie over je heen dat dit niet hoort, maar de kans dat je geholpen gaat worden, is uiteindelijk wel groter. Zelf doe ik dit niet, simpelweg omdat het niet in mijn aard ligt.

      Een andere mogelijkheid is de vraag regelmatig herhalen, de aanhouder wint, je weet wel...

      De "Search" functie kan ook soelaas brengen, jammer genoeg niet altijd, en, soms heel tijdrovend.

      Hoe dan ook, veel succes gewenst in je zoektocht naar een digitaal speeltje
      Groetjes, Jan
      BD0280BE

      Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

      Comment


      • #4
        Re: weinig reactie

        Wat wil je bereiken?
        Welk soort foto's?
        Budget?
        Je zegt zelf dat het toestel niet gekend is in belgie,da's mss de reden!!!
        Mvg,Macroshopper.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: weinig reactie

          Er is ook niet echt een duidelijke vraag te bespeuren in je originele post.

          Wil je meer weten over dat toestel?
          Of wil je weten hoe het komt dat men er hier nog niet van gehoord heeft?


          seppuku.

          Comment


          • #6
            Re: weinig reactie

            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
            Er is ook niet echt een duidelijke vraag te bespeuren in je originele post.

            Wil je meer weten over dat toestel?
            Of wil je weten hoe het komt dat men er hier nog niet van gehoord heeft?


            seppuku.
            Misschien verwacht hij dat iedereen proficiat komt zeggen

            Proficiat met deze. En laat eens een echte vraag komen.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: weinig reactie

              Oorspronkelijk geplaatst door fabiacombi
              hallo,
              ik vind dat er heel weinig gereageerd word op nieuwe threads van mensen die nog niet lang op bd komen. Ik had verwacht een heleboel hulp te krijgen om mijn eerste digitaal fotoestel te kiezen maar ik kan niet zeggen dat ik erg veel hulp gekregen heb.
              Ik vraag mij gewoon af waarom???
              als je ziet dat er al 60 views zijn in 1 uur en geeneen reactie, is er dan echt niemand die een mening heeft of hebben ze gewoon geen zin om iets te posten...
              fabiacom,

              Mag een eerlijk antwoord geven...
              Ik heb alles moeten leren zonder er sprake was van één of ander forum
              Er waren in "eerdere tijden en vroegere dagen" géén forums en zelfs geen computers. Bij wie kon ik toen terecht?
              Er waren boeken, er waren scholen zoals de kunstacademie of de "filmschool" in Antwerpen.
              Ik kon zelf alles uitpluizen
              Wat nu een relatief goedkoop fototoestel is waar er nu velen mee rond taffelen, was een toestel dat ik niet me niet kon permiteren vroeger.
              Ik zeg maar iets als voorbeeld lijk de D70 of een of andere Canon.
              Destijds heb ik véél gelezen en zelf geprobeerd en dat doe ik nu nog.

              Intussen heb ik wel goede vrienden "gemaakt" op... een forum
              En het ene forum is het andere niet
              Soms heb ook ik weinig geduld als ik een oplossing wens...
              Anderzijds moet ik wel zeggen, als jij je tot dit forum wendt dan stel je wel
              een zeker vertrouwen in de mensen van dit forum.
              Je wilt graag een spoedig maar vooral een degelijk antwoord niet?
              En wat was jou vraag nu weeral?

              Vriendelijke groeten,
              theokus.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: weinig reactie

                ik snap er de ballen van
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  Re: weinig reactie

                  ik ook niet... vroeger had je toch analoge reflexen bij deftige prijs?
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: weinig reactie

                    Oorspronkelijk geplaatst door jbowie
                    Ik stelde een 4-tal dagen geleden in "Algemeen" een vraag over het gebruik van de flitser, meer dan 100 views verder ondertussen, maar niet één reply.
                    Als je die vraag over die flitser dan eens had gepost bij "Camera en accesoire's" had je misschien wel wat reacties gekregen.

                    Groetjes, Jan.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: weinig reactie

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                      fabiacom,

                      Mag een eerlijk antwoord geven...
                      Ik heb alles moeten leren zonder er sprake was van één of ander forum
                      Er waren in "eerdere tijden en vroegere dagen" géén forums en zelfs geen computers. Bij wie kon ik toen terecht?
                      Er waren boeken, er waren scholen zoals de kunstacademie of de "filmschool" in Antwerpen.
                      Ik kon zelf alles uitpluizen
                      Toen moest je nog de tijd nemen om zélf alles op te zoeken. Nu vraagt men zich al na één uur af waarom er geen reactie komt op een overigens erg onduidelijke topic zonder echte vraag over een toestel dat vrij onbekend is.

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: weinig reactie

                        Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                        Als je die vraag over die flitser dan eens had gepost bij "Camera en accesoire's" had je misschien wel wat reacties gekregen.

                        Groetjes, Jan.
                        Zo, en waarom dan? Mijn vraag, als je ze zou gelezen hebben, gaat niet over de ev. aanschaf of techniciteit van een flitser, maar wel over het gebruik op zich van een flitser, m.a.w. wanneer de flitser gebruiken, wanneer niet enz...

                        Maar beste naamgenoot, no hard feelings hoor
                        Groetjes, Jan
                        BD0280BE

                        Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

                        Comment


                        • #13
                          Re: weinig reactie

                          Oorspronkelijk geplaatst door fabiacombi
                          als je ziet dat er al 60 views zijn in 1 uur en geeneen reactie, is er dan echt niemand die een mening heeft of hebben ze gewoon geen zin om iets te posten...
                          Ik was misschien ook bij die viewers, maar als ik niks zinnigs te antwoorden heb op een vraag, schrijf ik ook niets. Of vind je dat je veel hebt aan 10 reply's die zeggen "ik zou het niet weten, ik kan je dus niet helpen.". Dan heb je wel veel respons maar je staat eigenlijk even ver : nergens ALS er iemand kan helpen en een zinnig antwoord weet op een vraag, dan zal die wel antwoorden... dat is mijns inziens nog altijd de spirit op het BD-forum.
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: weinig reactie

                            "bedankt voor de reviews maar die had ik al gelezen.
                            Ik was op zoek naar persoonlijke ervaringen met het toestel"-end quote

                            Ik geloof dat forummember Hanske je al 2 links mailde na amper 30 sec zoekwerk...dan bedank je hiervoor want je wil ervaringen van mensen horen...nou rekening houdend met het feit dat je hierop verder géén reakties krijgt én dat het aantal views toeneemt zou elk logisch nadenkend menselijk wezen doen concluderen dat er dus géén gebruikers zijn met ervaring met dit model...dit kun je toch niemand kwalijk nemen me dunkt ?

                            Bovendien stel je jou opmerking hier in "algemeen" nogal onhandig wat eerder agressief overkomt voor sommigen...dat wat er niet is kunnen we je ook niet geven hé...

                            In ieder geval veel succes met de cam en post maar vlug enkele kiekjes én je ervaringen met Uwen kodak
                            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                            Comment


                            • #15
                              Re: weinig reactie

                              Ik wil best wel reageren op een thread op het forum..

                              Maar dan wel als ik daar zin in heb en als het een duidelijke vraag en/of opmerking is, dus wat je wil je horen...

                              Ook als ik denk dat ik niets zinnigs heb toe te voegen, laat ik dat..

                              Ik geef liever opbouwende kritiek..
                              Nikon D70 + Tamron 28-300

                              http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

                              Comment

                              Working...
                              X