Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem in Photoshop CC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem in Photoshop CC

    Als ik een foto wil bewerken als JPEG met de NIK software wil schilderen dan kan ik de bewerking niet opslaan.
    Ik krijg steeds het bericht dat ik de selectieve bewerkingsmodus bevind.
    Hoe kan ik dat vervelend gedoe verhelpen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Probleem in Photoshop CC

    Niemand?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem in Photoshop CC

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Als ik een foto wil bewerken als JPEG met de NIK software wil schilderen dan kan ik de bewerking niet opslaan.
      Ik krijg steeds het bericht dat ik de selectieve bewerkingsmodus bevind.
      Hoe kan ik dat vervelend gedoe verhelpen?
      ben zeker geen PS kenner, maar probeer eens met het beeld eerst om te zetten in "slim object".
      Mvg.
      Spikkesenior.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Probleem in Photoshop CC

        Ok, zal dat proberen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem in Photoshop CC

          Even kort geprobeerd. (Ik heb nog een oude versie van NIK)
          In de verschillende onderdelen van NIK kan je, als je klaar bent, onderaan op BRUSH - CANCEL - OK klikken. (mijn fotobewerkingssoftware spreekt Engels omdat ik al eens wat opzoek op YouTube en het meeste ook in het Engels is)
          Bij BRUSH keer je terug naar Photoshop en kan je de aanpassingen die je gedaan hebt schilderen, verwijderen, ...
          Daarbij krijg ik ook een kadertje met een gelijkaardige opmerking. Als ik dat wegklik (tot 3x) dan wordt wat ik geschilderd heb niet opgeslagen.
          Klik ik op OK, dan verschijnt de in NIK bewerkte versie in een nieuwe laag met een laagmasker. (zet je Lagenpaneel open)
          Dat laagmasker verdwijnt. Vroeger niet.
          Als je wijzigingen lokaal wilt inschilderen, voeg dan een laagmasker toe aan de NIK-laag. Vul het laagmasker met zwart en schilder met wit op de plaatsen waar je de wijzigingen wilt hebben.
          Of laat het laagmasker wit en schilder met zwart op de plaatsen waar je de wijzigingen wilt verwijderen.
          Hopelijk kan je hier iets mee.
          Luc

          Comment


          • #6
            Re: Probleem in Photoshop CC

            Ik krijg het niet opgelost.
            Vrees dat ik Ps CC opnieuw zal moeten installeren.
            Ik heb ook nog PS CS6 op mijn PC staan en die werkt normaal.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X