Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-S10: vraag over maximale zoom bij scrollen doorheen genomen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-S10: vraag over maximale zoom bij scrollen doorheen genomen foto's

    Hoi,
    een vraagje voor de bezitters van deze camera.
    Als je foto's bekijkt kan je door een klik op de joystick maximaal inzoomen. Je kan dan met het wieltje aan je wijsvinger in deze zoomstand doorheen andere foto's scrollen.
    Nu merk ik op dat ik regelmatig ongewild uit die maximale zoomstand gegooid wordt. En altijd bij dezelfde foto's.
    Om een voorbeeldje te geven, op basis van zogezegd tien foto's waar ik maximaal ingezoomd doorheen wil scrollen.
    De eerste drie is geen probleem, ik scroll erdoor en blijf max ingezoomd. De vierde foto zie ik plots weer in zijn geheel, dus ik zoom maximaal in. Ook bij de vijfde foto moet ik opnieuw max inzoomen en dat blijft zo voor foto zes en zeven, maar bij foto acht springt hij weer uit zijn zoom, en ook bij foto negen en tien.
    En dat is herhaalbaar, dus bij dezelfde foto's blijft hij erin of springt hij eruit.
    Het is alsof er ergens in die foto's een parameter anders staat ingesteld.
    Ik snap er niks van.
    Wat is jullie ervaring hiermee?
    mvg,
    Paul
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: Fujifilm X-S10: vraag over maximale zoom bij scrollen doorheen genomen foto's

    Gevonden.
    Maar wel vervelend. Ik schiet jpeg+raw.
    Als het formaat van je jpeg verandert, springt ie uit zijn maximale zoom.
    Dus heb je enkele opeenvolgende foto's van pakweg formaat 3:2 dan kan je ertussen scrollen met maximale zoom maar als de volgende 16:9 is dan springt die uit zijn maximale zoom.
    Het zou wel handig zijn als dat gedrag kan worden uitgeschakeld.
    Mocht iemand weten hoe dat moet/kan.
    Last edited by Muug; 16 maart 2021, 12:55.
    Know what you know, and don't know what you don't know.

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X-S10: vraag over maximale zoom bij scrollen doorheen genomen foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
      Gevonden.
      Maar wel vervelend. Ik schiet jpeg+raw.
      Als het formaat van je jpeg verandert, springt ie uit zijn maximale zoom.
      Dus heb je enkele opeenvolgende foto's van pakweg formaat 3:2 dan kan je ertussen scrollen met maximale zoom maar als de volgende 16:9 is dan springt die uit zijn maximale zoom.
      Het zou wel handig zijn als dat gedrag kan worden uitgeschakeld.
      Mocht iemand weten hoe dat moet/kan.
      Wie zit nu de ganse tijd met dat formaat te rommelen vraag ik mij nu af?

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-S10: vraag over maximale zoom bij scrollen doorheen genomen foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Wie zit nu de ganse tijd met dat formaat te rommelen vraag ik mij nu af?
        Ik terwijl ik een nieuwe camera uitprobeer. Goed zo?
        Know what you know, and don't know what you don't know.

        Comment

        Working...
        X