Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extension tubes voor macro ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extension tubes voor macro ...

    iemand ervaring ermee met de extension tubes voor fujifilm x-t4 voor macro ?

    thanks voor de info ..

    mvg Eddy
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: extension tubes voor macro ...

    Op Fuji heb ik er geen ervaring mee. Maar wel op Canon.
    Dat werkt erg goed en is bovendien stukken goedkoper dan een echte macrolens te kopen.

    Comment


    • #3
      Re: extension tubes voor macro ...

      Maar is minder flexibel dan een macrolens,wat betreft werkafstanden.
      Op de website van Fuji is er trouwens een tabel te vinden met vergrotingen etc. volgens de gebruikte lens,in combinatie met hun merkeigen ext. tubes.
      Anderzijds kun je die tubes gebruiken met gelijk welke lens.
      Alleen met supergroothoek lenzen gaat dit niet,omdat ook de kortste tube het beeldvlak in de lens laat vallen en niet op de sensor.

      Comment


      • #4
        Re: extension tubes voor macro ...

        Als je op WISH zoekt, vind je vaak hele goedkope en toch goede. Ik heb exemplaren voor Nikon en Olympus en die werken prima.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: extension tubes voor macro ...

          Dat werkt, of ze nu van Fuji zelf zijn of Chinese al of niet namaak.
          Een voorzetlens werkt ook, Raynox is niet slecht.
          Maar als puntje bij paaltje komt is en blijft een echte macro 'the real deal'.
          Zo heb ik de 60mm macro van Fuji gehad, niet slecht maar 1:2 was niet echt wat ik zocht.
          Op dit moment twijfel ik heel hard of ik de 80mm 1:1 zou kopen of de Laowa 2:1.
          Die laatste is dan wel een derde van de prijs maar de FX 80mm heeft WR en IS en kan als portret lens ook mee, en autofocus in dat geval...
          Het is blijven zoeken, soms is dat leuk. ;-)
          ...leeg...

          Comment

          Working...
          X