Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #2
    Re: Nikon Z9

    de prijs .....slik....

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z9

      en hier nog wat specs:
      As promised earlier today, Here is an updated set of rumored Nikon Z9 professional mirrorless camera specifications (previously reported here): Newly developed high-resolution stacked FX sensor. Three different sensors were tested: 45-46MP, 50MP, and 60MP. My guess is that they will go with the 60MP or the 50MP version but I could be wrong (the […]

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z9

        Is de overstap naar mirrorless niet eerder de bedoeling om cameras compacter en lichter te maken ?
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z9

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Is de overstap naar mirrorless niet eerder de bedoeling om cameras compacter en lichter te maken ?
          Niet iedereen wil een lichte en compacte camera. Er zijn mensen die liever grote body's hebben omdat die steviger zijn en een betere ergonomie hebben. Hier lijkt de grip me geďntegreerd te zijn in de body, terwijl je bij een A1 een aparte grip kan bijkopen. In extreme weersomstandigheden kan dat misschien een nadeel zijn, maar daar heb ik zelf geen idee van.

          Specs zijn "rumors". Recent is ook de nieuwe Canon mirrorless flagship aangekondigd met heel wat veelbelovende specs zoals een 81MP sensor, maar dat zijn ook maar geruchten.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z9

            Oorspronkelijk geplaatst door eddze Bekijk bericht
            de prijs .....slik....
            Is niet voor amateurkes gelijk wij ook niet eh.
            Wat een Nikon canon schotelen ze ons nu voor?
            Dat zal weeral watertanden zijn aan de vitrines.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z9

              Oorspronkelijk geplaatst door eddze Bekijk bericht
              de prijs .....slik....
              Normale prijs, had 'm zelfs eigenlijk nog hoger verwacht

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Z9

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Is de overstap naar mirrorless niet eerder de bedoeling om cameras compacter en lichter te maken ?
                Absoluut niet, dat was in het begin de bedoeling van een mirrorless maar ondertussen hebben al verschillende grote merken laten zien dat er amper verschil is in grootte tussen de nieuwste mirrorless toestellen en dslr.
                Trouwens het is véél makkelijker werken met een grotere body dan bvb een kleintje op grotere en zwaardere lenzen.
                Als je bvb kijkt naar de Sony A1 dan wordt deze pas interessant en makkelijk met een batterijgrip erop, door deze grip te implementeren in de body zelf heb je veel meer stevigheid en vooral een perfecte resistentie tegen vocht, stof enz ...
                Dit soort body's wordt gemaakt om af te zien, mee te gooien en ook te gebruiken op grote telelenzen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Z9

                  Nou, Sieg,

                  ik ben het niet helemaal eens met uw laatste stellingen...
                  In combinatie met het werken met zware/zwaardere lenzen, vind ik het niet uitmaken. De lenzen zijn zoveel zwaarder dan de body, dat beetje gewicht meer of minder maakt de onbalans er niet beter op.
                  De stevigheid van een camerabody wordt niet vergroot of verkleind met toevoegen van een batterijgrip eronder, die stevigheid wordt bepaald door de constructie van de body zelf en keuze van materiaal daarvan.
                  Resistensie tegen vocht en stof hebben daar al helemaal niets mee te doen, wel of geen vaste grip op een camerabody heeft daar totaal geen invloed op.
                  Een losse aanschroefbare grip misschien... Maar de camerafabrikanten weten de aansluitingen goed te isoleren van de gevarenzones met betrekking op dat water en vuil.
                  Daarnaast gaan ook vette probody's door gooien en mishandelen stuk.
                  Afbeeldingen dat er spijkers mee in de muur geslagen worden, moet je in de praktijk dan ook niet gaan doen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Z9

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Nou, Sieg,

                    ik ben het niet helemaal eens met uw laatste stellingen...
                    In combinatie met het werken met zware/zwaardere lenzen, vind ik het niet uitmaken. De lenzen zijn zoveel zwaarder dan de body, dat beetje gewicht meer of minder maakt de onbalans er niet beter op.
                    De stevigheid van een camerabody wordt niet vergroot of verkleind met toevoegen van een batterijgrip eronder, die stevigheid wordt bepaald door de constructie van de body zelf en keuze van materiaal daarvan.
                    Resistensie tegen vocht en stof hebben daar al helemaal niets mee te doen, wel of geen vaste grip op een camerabody heeft daar totaal geen invloed op.
                    Een losse aanschroefbare grip misschien... Maar de camerafabrikanten weten de aansluitingen goed te isoleren van de gevarenzones met betrekking op dat water en vuil.
                    Daarnaast gaan ook vette probody's door gooien en mishandelen stuk.
                    Afbeeldingen dat er spijkers mee in de muur geslagen worden, moet je in de praktijk dan ook niet gaan doen...
                    Nou Adrie je hoeft het er ook helemaal niet mee eens te zijn, ik spreek gewoon uit ondervinding uiteraard
                    Maar ieder mag en zal z'n eigen ideeën daaromtrent wel hebben

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Z9

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Is niet voor amateurkes gelijk wij ook niet eh.
                      Wat een Nikon canon schotelen ze ons nu voor?
                      Dat zal weeral watertanden zijn aan de vitrines.
                      Idem aan de R1 die ze aankondigen. Je moet al erg goed zijn (lees: een gedegen professionele afzetmarkt hebben) wil dit nog nuttig zijn.
                      Voor wie dit doet als hobby zijn de specs overkill en weinig interessant.
                      Just my 2 cents.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Z9

                        Hoi,
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Nou Adrie je hoeft het er ook helemaal niet mee eens te zijn, ik spreek gewoon uit ondervinding uiteraard
                        Maar ieder mag en zal z'n eigen ideeën daaromtrent wel hebben

                        grts
                        Sieg
                        Natuurlijk mag eenieder z'n eigen mening hebben en verkondigen...
                        Maar ík doe dat dan onder de noemer "ik vind" of "míjn mening (of ervaring) is"...
                        Niet onder de noemer van "het is...".
                        Daarnaast respecteer ik uw ervaringen, ondervindingen, zoals ik verwacht dat u míjn (20-jarige, veelzijdige) ervaringen zult respecteren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Z9

                          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                          Hoi,

                          Natuurlijk mag eenieder z'n eigen mening hebben en verkondigen...
                          Maar ík doe dat dan onder de noemer "ik vind" of "míjn mening (of ervaring) is"...
                          Niet onder de noemer van "het is...".
                          Daarnaast respecteer ik uw ervaringen, ondervindingen, zoals ik verwacht dat u míjn (20-jarige, veelzijdige) ervaringen zult respecteren.
                          Adrie ik ga er hier geen welles nietes spelletje van maken, het is gewoon een feit wat ik geschreven heb.
                          En als ik spreek over zware lenzen dan bedoel ik uiteraard de zware pro telelenzen.
                          Jij schrijft dat de balans daar helemaal geen verschil geeft met bvb een D6 en een Z7, om maar iets te noemen ?
                          Jij schrijft ook dat de bouwkwaliteit/weerbestendigheid geen verschil maakt tussen een body met ingebouwde grip en eentje waarbij je de grip er moet opschroeven ?
                          Volgens jouw maakt het ook geen verschil hoe bvb een Z7 of een D6 gemaakt is ?

                          Nou ik heb andere ervaringen dan jouw blijkbaar

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Z9

                            Eerlijk gezegd heb ik dat probleem van balans nooit begrepen, het weegt zo al genoeg dat je bv geen grip meer onder de body moet hangen.
                            Ik steun mijn telelens onder het zwaartepunt. Ik heb op dit moment geen enkel probleem met een body van 400g achter een lens van 2200g (en die had ook lichter gemogen voor mij).
                            Bovendien krijg ik al grapjes genoeg te horen over mijn "kanon" (alhoewel de zonnekap een flink deel van de lengte in beslag neemt, ik denk van er een stuk af te zagen).

                            Met alle respect voor wie dergelijk groot en zwaar materiaal nodig heeft, aan mij is de Z9 alvast niet besteed.

                            Bij Canon zie ik toch dat de lenzen (en de bodies) elke keer lichter worden, het kapitaalkrachtige cliënteel wordt een dagje ouder .

                            Comment

                            Working...
                            X