Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zomerbanden - regenbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zomerbanden - regenbanden

    ik heb 2 nieuwe zomerbanden nodig. Mijn achterste zijn versleten, en dus gaan die van vooraan naar achter en komen er 2 nieuwe vooraan. Nu zijn dat Michelin Energy 205 55 16 maar die zijn niet meer te verkrijgen.

    Mijn voorkeur gaat uit naar zomer regenbanden voor een Hyundai i30 break. Er zijn er drie die in de running zijn:
    - Michelin Pilot sport 4
    - Michelin Primacy3
    - Continental Premium contact 6

    Nog voorstellen?
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: zomerbanden - regenbanden

    Beste banden moeten vanachter liggen,ongeacht voorwiel- of achterwieltractie.

    Comment


    • #3
      Re: zomerbanden - regenbanden

      Michelin Pilot Sport 4 steekt er natuurlijk met kop en schouder bovenop, vooral kwa rijgedrag zowel op droog als nat !

      Ideaal zou natuurlijk zijn om dezelfde top kwaliteit op de vier wielen te hebben, en ik spreek uit persoonlijke ervaring,
      eens je met Pilot sport gereden hebt,wil je niets anders meer, let wel het zijn sport banden, als je alleen op economie
      gesteld bent, zijn er andere keuzes mogelijk...

      Comment


      • #4
        Re: zomerbanden - regenbanden

        Continental Sport Contact, ver boven de meeste anderen en nog liever dan Michelin of Pirelli. [emoji106]
        Premium Contact nog niet zelf gehad, al zouden die uiteraard ook goed moeten zijn. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: zomerbanden - regenbanden

          Ik zou die Pilot Sport 4 niet nemen, tenzij de andere twee banden al sportief waren.
          Keuze tussen de andere 2 maakt niet uit, zelf zou ik Continental nemen omdat ik er tevreden van was op de vorige auto. Op de huidige ligt Pirelli P-Zero (Cupra Ateca).

          Comment


          • #6
            Re: zomerbanden - regenbanden

            Dag,
            als er voorheen Michelin Energy op lagen, dan is Pilot Sport waarschijnlijk "overkill". Die andere twee keuzes zullen allebei prima zijn.

            mvg
            Filip

            Comment


            • #7
              Re: zomerbanden - regenbanden

              Ik heb op 6 jaar in de zomer ongeveer 100.000 km met Primacy 3 gereden, nu zijn ze op sommige plaatsen onder de 3mm.
              Alhoewel zelfs Michelin beweert dat ze tot 1,6mm veilig zijn, toch Primacy 4 S1 besteld.
              De eerste banden waren ook Energy, maar qua verbruik geen verschil gemerkt.
              Ik ben een rustige rijder.

              Comment


              • #8
                zomerbanden - regenbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Primacy 4 S1 besteld.
                Hier ook sinds juni 4 nieuwe Michelin Primacy 4 banden op mijn AWD maat 225-55-17 fantastisch goede banden qua gedrag,
                over slijtvastheid kan ik na 10.000 Km natuurlijk nog niets zeggen.
                Last edited by Guest42; 1 maart 2021, 19:47.

                Comment


                • #9
                  Re: zomerbanden - regenbanden

                  Michelin is bij de consumententesten altijd bij de slijtvastere.

                  Comment


                  • #10
                    Re: zomerbanden - regenbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Michelin is bij de consumententesten altijd bij de slijtvastere.
                    Volgens Test Aankoop gaan banden gemiddeld maar 40-45.000 km mee, ik doe minstens het dubbele voor €20 meer dan een goedkope band.
                    En die opleg betaalt zich terug in verbruik.
                    Gisteren naar de kust gereden, druk maar vlot verkeer, 4,4l diesel/100km (met de Alpin winterbanden).

                    Comment


                    • #11
                      Re: zomerbanden - regenbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Volgens Test Aankoop gaan banden gemiddeld maar 40-45.000 km mee,
                      .
                      Dat hangt voor een deel van uw rijstijl af; of je vaak rijdt, dus niet wekenlang stilstaan; de banden op de juiste druk houden. Sommigen rammen er binnen 20.000 kilometer de remschijven er doorheen, de koppeling naar de smiezen en de banden aan raffels. Auto's van oude vrouwtjes bestaan niet meer.

                      Comment


                      • #12
                        zomerbanden - regenbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Michelin is bij de consumententesten altijd bij de slijtvastere.
                        Uit eigen ervaring en na aanbeveling door bandenverkopers Continental, maar dat hangt hoogstwaarschijnlijk af van welk type band (Economy/Sport/Winter/...).
                        Ook al vaker standaard op wagens geleverd gehad.
                        Daar nog de rijstijl bij, type wegen, belasting, ...
                        Uiteindelijk een moeilijk vergelijk en best mogelijk dat daar grote verschillen in zitten.
                        Uiteindelijk is de beste bznd deze wazr men zrlf tevreden over is. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: zomerbanden - regenbanden

                          Ik rij nu op Uniroyal regenbanden die zijn fantastisch op droog en nat wegdek maar gene sikkepit op sneeuw en/of ijzel.
                          Jaren gereden op Michelin en die gingen lang mee, maar op, een nat wegdek waren deze heel slechts zelfs. Die banden lagen op mijn Citroën GS toen ik die nieuw kocht. (Is inmiddels ook héél lang geleden.)
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment

                          Working...
                          X