Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

    Graag even je ervaringen met wifi-extenders,versterkers of hoe je het wilt noemen.
    Is dit brol of bruikbaar?
    Weet wel dat er betere oplossingen bestaan;ethernet,acc-points etc.
    Maar het gaat hier over deze wifi-extenders.
    Beste dank.

  • #2
    Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

    Al eens gedacht aan router op een andere hoogte en/of locatie te hangen?
    Hoe minder obstakels tussen zender en ontvanger hoe beter het signaal.
    Life is beautiful, take pictures to remember

    Comment


    • #3
      Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

      Ik heb een tijd een soort wifi extender gebruikt, die werkte via het electriciteitsnetwerk in ons huis.
      Heel slechte ervaringen mee, moest continue alles opnieuw opstarten om verbinding te krijgen, configuraties opnieuw doen etc.
      Heb het uiteindelijk buitengegooid en kabel gelegd.

      Comment


      • #4
        Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

        Misschien kan je een mesh thuisnetwerk overwegen? Zeker wanneer er niet met kabel gewerkt kan worden, biedt dit een uitkomst. Principe is dat de deze toestellen met elkaar verbinding leggen via een apart wifikanaal en zo een heel huis kan voorzien van betrouwbare WiFi.

        Comment


        • #5
          Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

          Inderdaad beter één kabel verleggen om de router op een centrale plaats te krijgen.
          Buiten wat werk kost dat nauwelijks iets.
          Wifi extenders werken niet slecht als ze een goed signaal kunnen opvangen, dus niet te ver van de router.
          Als die in de kelder of in de garage hangt kom je niet op alle verdiepingen.

          Comment


          • #6
            Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

            Hier een Apmplifi router met een extender, nu hebben we wifi in de tuin.
            En de chime van onze RING deurbel werkt aan de andere kant van het huis.
            Geen probleem.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Inderdaad beter één kabel verleggen om de router op een centrale plaats te krijgen.
              Of een kabel naar een extra AP. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                Wij hebben een powerline set van Telenet aangesloten bij mijn ouders. Het werkt wel goed moet ik zeggen. Ik denk dat het tot aan de garage gaat, overal waar stroomkabels zijn dacht ik.
                Dus ik ben buiten in mijn auto op de oprit en ik heb verbinding. Ik ben toch een 25tal meter van de modem verwijderd door muren en ik in de auto.

                Je moet er niks voor doen, gewoon in het stopcontact steken en alles gebeurt automatisch.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Wij hebben een powerline set van Telenet aangesloten bij mijn ouders. Het werkt wel goed moet ik zeggen. Ik denk dat het tot aan de garage gaat, overal waar stroomkabels zijn dacht ik.
                  Dus ik ben buiten in mijn auto op de oprit en ik heb verbinding. Ik ben toch een 25tal meter van de modem verwijderd door muren en ik in de auto.

                  Je moet er niks voor doen, gewoon in het stopcontact steken en alles gebeurt automatisch.
                  Hoeveel kan of mag je er zo zetten Alex ?
                  En wordt dit gerekend in het bestaande abonnement of moet je daar apart voor betalen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Of een kabel naar een extra AP. [emoji6]
                    Beste oplossing. Kabels blijven beter en betrouwbaarder dan wifi.

                    Die "wifiversterkers" daar heb ik nog nooit goeie ervaring mee gehad. Een tweetal keer geprobeerd en op gegeven. Via de 230V is het een gemengde ervaring. Kan goed en betrouwbaar zijn, kan tegenvallen. Hangt ervan af of je op dezelfde kring zit, of er andere verbruikers zijn die veel storing geven...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                      Dat werkt goed maar een slimme plaatsing van router en wifi extender is wel erg cruciaal.
                      In veel gevallen is het niet goed geplaatst en dan vallen de resultaten tegen.
                      Hier in huis was het niet mogelijk omdat het huis te diep is. Heb ik dan maar een AP bijgezet in de achterbouw. Dat werkt ook prima als je tenminste niet door het huis gaat lopen (bv met gsm).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Wij hebben een powerline set van Telenet aangesloten bij mijn ouders. Het werkt wel goed moet ik zeggen. Ik denk dat het tot aan de garage gaat, overal waar stroomkabels zijn dacht ik.
                        Dus ik ben buiten in mijn auto op de oprit en ik heb verbinding. Ik ben toch een 25tal meter van de modem verwijderd door muren en ik in de auto.

                        Je moet er niks voor doen, gewoon in het stopcontact steken en alles gebeurt automatisch.
                        Ik heb van Ziggo twee extenders geplaatst en weer verwijderd. De apparaatjes detecteerde steeds een storing in de electrische bedrading (die ik zelf overihens niet merk) en werken dan niet. De router op een betere plaats zetten was de oplossing
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                          Hier heel tevreden over de devolo magic 2 wifi. Maar zoals reeds door anderen werd gezegd is de plaatsing heel belangrijk. Wij hadden een probleem door een gepantserde deur en een lift die het signaal negatief beinvloedden. Door een goede plaatsing en de omzeiling van die obstakels, is nu het wifi-netwerk perfect. Ik gebruik nergens nog een vaste ethernet-aansluiting tenzij naar de devolo’s natuurlijk.

                          Succes

                          Peter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                            Met een wifi analyser appje word je ook wijzer (Proximus bv heeft er ook één dat helemaal niet slecht is om de juiste afstand van de extenders te bepalen).
                            Rustig uitproberen brengt dikwijls een beter resultaat dan er veel apparatuur en geld tegenaan te gooien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat zijn je ervaringen met Wifi-extenders?

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Met een wifi analyser appje word je ook wijzer (Proximus bv heeft er ook één dat helemaal niet slecht is om de juiste afstand van de extenders te bepalen).
                              Rustig uitproberen brengt dikwijls een beter resultaat dan er veel apparatuur en geld tegenaan te gooien.
                              Ja idd. Die app is super handig om het spectrum te verkennen.
                              Je hebt er soms geen idee van hoeveel Wifi punten er in je buurt zitten.

                              Comment

                              Working...
                              X