Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Italiaans achterwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Italiaans achterwerk

    Hoort bij mijn 2e poging tot autofotografie. Alle tips zijn meer dan welkom!

    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

  • #2
    Re: Italiaans achterwerk

    Het is een goede foto met een, voor mij, mooie belichting die een soort van intieme sfeer schept met deze Italiaanse schone.
    Wat me minder aanspreekt is de beeldvervorming omdat er te veel groothoek gebruikt is. Het slanke profiel van de auto wordt hiermee beknot.
    Last edited by Skitch; 26 februari 2021, 21:32. Reden: >Typo
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Italiaans achterwerk

      Hey juppekes.

      Ik denk dat een iets hoger, ofwel een iets lager standpunt beter was geweest.
      Het is iets raars, de ene keer kijk ik en heb ik meer honger naar de bovenkant, en de andere keer wil ik enkel maar de achterkant.
      Hopelijk begrijp je me een beetje, ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
      Maar zeker geen slechte foto.
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Italiaans achterwerk

        Ik vind in deze foto de achtergrond zeer mooi uitkomen wat een mooi contrast oplevert met het rood van de auto.
        Had zelfs iets ruimer gemogen van mij. Ik vermoed ook dat je de grond geflitst hebt of is dat het bestaande licht?
        Ook een bijkomende flits op het Ferrari logo? Zou eens interessant zijn te weten hoe je de belichting gedaan hebt.
        De onderkant van de auto vind ik iets te donker. En ik hou ook niet zo van het groothoek perspectief. Als je de ruimte had, zou ik eerder met een normaal brandpunt werken.

        Aangezien je tips vraagt; mocht je nog niet gekeken hebben naar het werk en tutorials van Tim Wallace zeker eens doen. Vind dat die goede uitleg geeft over automotive fotografie, belichting, standpunt, details etc...

        Grtz Gert
        Feedback is the breakfast of the champion

        website

        Comment


        • #5
          Re: Italiaans achterwerk

          Mooi hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Italiaans achterwerk

            Bedankt voor de commentaren. Ik had spijtig genoeg geen plaats om boven de 24mm te schieten. Ikzelf ben anders fan van 105mm.

            Het is een composite foto van verschillende met flits belichte foto's. Er is geen enkel natuurlijk licht bij deze foto, buiten de auto lichten zelf en de door de auto belichte achtergrond.

            Ik heb inderdaad naar Tim Wallace gekeken alvorens ik deze getest heb. Hij heeft schitterend werk! Was mijn 2e poging om in die richting te gaan maar ik ga zeker nog veeeel oefenen.
            Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

            Comment


            • #7
              Re: Italiaans achterwerk

              Om een idee te geven over de setup, stripbox waarmee ik rond het voertuig wandel om de goede belichting te vinden, en achteraf de verschillende belichtingen samenbrengen in photoshop.

              Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

              Comment


              • #8
                Re: Italiaans achterwerk

                Dat was mijn vermoeden en wat mij betreft heb je dat netjes uitgevoerd!
                Enkel de onderkant - is mijn aanvoelen he - had nog een ietsje meer mogen hebben.
                Leuk dat je de extra details deelt, zal ook naar anderen verduidelijken dat het niet even een snapshot is van een Ferrari.

                Grtz
                Gert
                Feedback is the breakfast of the champion

                website

                Comment

                Working...
                X