Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR verbinden met spotting scope

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR verbinden met spotting scope

    Hoi iedereen,

    Ik heb een hele poos geleden mij een digitale reflexcamera aangeschaft, namelijk de Canon 450D. Destijds werd hij gebruikt om wat amateuristische natuurfoto's te nemen maar na een paar maand vloog hij in zijn tas op zolder en werd nauwelijks nog gebruikt.
    Nu heb ik de voorbije weken het vogelspotten leren kennen en mijzelf hierin verder verdiept.
    Ik heb een spotting scope aangeschaft, nl. de HELIOS FIELDMASTER A90R 25-75X90.

    Het viel mij op dat er voor verschillende spiegelreflex modellen adapters beschikbaar zijn, het leek mij dus leuk om foto's te kunnen nemen van mijn gevederde vonsten en zo gebruik ik mijn oude spiegelreflex nog eens. Maar ik kan geen adapters vinden waarin de Canon 450D ook in wordt vermeld.
    Bij verschillende webshops heb ik medewerkers aangesproken maar deze kunnen mij niet helpen of geven verkeerde info.

    Kan iemand van jullie mij hieromtrent helpen?

    Mvg,
    Benjamin Oversteyns
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

  • #2
    Re: DSLR verbinden met spotting scope

    volgens mij moeten alle adapters voor canon EF of EF s lenzen voldoen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: DSLR verbinden met spotting scope

      volgens mij maakt Canon die tussenstukken niet. Zelf ben ik gaan zoeken bij Fotodiox (US) die firma maakt nogal wat aanpassingsstukken. Let op bij bestelling want er komen nogal wat douanekosten bij kijken (in mijn geval zowat 50% wegens admin kosten voor de post en zo)
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment

      Working...
      X