Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

    Door een spijtige samenloop van omstandigheden (misschien zullen we de juiste reden nooit achterhalen) is de kortste Challenge ooit (van 1 t.e.m. 15 februari 2021) te vroeg openbaar gemaakt. Gelukkig waren er op dat moment al voldoende scores binnen. Men kan erover discussiëren dat de volgorde nog had kunnen veranderen, maar omdat alle anonimiteit zoek is, moeten we het laten voor wat het is. Jammer, spijtig, maar helaas: niks aan te doen!

    Bart123 die nog heel recent (in december 2020) de Challenge op zijn naam gezet had, wint alweer met een ongewoon 'warm' beeld voor een korte maar koude winter: Bevroren. Op de tweede plaats en niet eens zo ver van de winnaar verwijderd (2 cijfers na de komma!) is stevwout, ik vermoed een vrij nieuwe deelnemer aan de Challenge, en het derde podiumplaatsje is voor TomVdP. De volgende kandidaten scoren ook nog boven de 6 (en waren daarmee ook mogelijke kanshebbers voor een podiumplaats): Frakske (#4), ynor (#5) en gert0740 (#6).

    Mijn gelukwensen gaan uiteraard naar de winnaar en zijn twee opvolgers, maar tevens naar alle deelnemers. Ik hoop dat we ons deze Challenge blijven herinneren als: de kortste ooit, met bovendien de eerste week (van nauwelijks twee!) geen sneeuw of vrieskou, en niet als de Challenge die te snel aan het licht kwam!

    De winnaar krijgt traditiegetrouw een kortingbon geschonken door onze sponsor CeWe, zijn foto wordt voorgedragen voor de Hall of Fame van volgende maandag (als alles goed gaat met de migratie van het forum), en wordt opgenomen in de winnende foto's van 2021. De foto zal tenslotte worden opgevraagd door de Shoot-redactie voor publicatie in het tijdschrift.

    Zo... dat waren de 97 Challenge-uitgaven in de (destijds) 'nieuwe software', die ik mogen leiden heb als opvolger van Spooky. Ik heb ervan genoten, ondanks de mankementen, zaken die soms verkeerd liepen, enz. en heb velen van jullie beter leren kennen.

    Ik kan nog niks beloven ivm de toekomst van de Challenge (of van de Challenge Mod), maar beloof jullie op de hoogte te zullen houden. We gaan er sowieso even uit op (B)D-Day als het forum uit de lucht gaat en dan (misschien wel) in een nieuwe gedaante uit zijn as verrijst...
    Last edited by LesC; 20 februari 2021, 08:27.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Door een spijtige samenloop van omstandigheden (misschien zullen we de juiste reden nooit achterhalen) is de kortste Challenge ooit (van 1 t.e.m. 15 februari 2021) te vroeg openbaar gemaakt. Gelukkig waren er op dat moment al voldoende scores binnen. Men kan erover discussiëren dat de volgorde nog had kunnen veranderen, maar omdat alle anonimiteit zoek is, moeten we het laten voor wat het is. Jammer, spijtig, maar helaas: niks aan te doen!

    Bart123 die nog heel recent (in december 2020) de Challenge op zijn naam gezet had, wint alweer met een ongewoon 'warm' beeld voor een korte maar koude winter: Bevroren. Op de tweede plaats en niet eens zo ver van de winnaar verwijderd (2 cijfers na de komma!) is stevwout, ik vermoed een vrij nieuwe deelnemer aan de Challenge, en het derde podiumplaatsje is voor TomVdP. De volgende kandidaten scoren ook nog boven de 6 (en waren daarmee ook mogelijke kanshebbers voor een podiumplaats): Frakske (#4), ynor (#5) en gert0740 (#6).

    Mijn gelukwensen gaan uiteraard naar de winnaar en zijn twee opvolgers, maar tevens naar alle deelnemers. Ik hoop dat we ons deze Challenge blijven herinneren als: de kortste ooit, met bovendien de eerste week (van nauwelijks twee!) geen sneeuw of vrieskou, en niet als de Challenge die te snel aan het licht kwam!

    De winnaar krijgt traditiegetrouw een kortingbon geschonken door onze sponsor CeWe, zijn foto wordt voorgedragen voor de Hall of Fame van volgende maandag (als alles goed gaat met de migratie van het forum), en wordt opgenomen in de winnende foto's van 2021. De foto zal tenslotte worden opgevraagd door de Shoot-redactie voor publicatie in het tijdschrift.

    Zo... dat waren de 97 Challenge-uitgaven in de (destijds) 'nieuwe software', die ik mogen leiden heb als opvolger van Spooky. Ik heb ervan genoten, ondanks de mankementen, zaken die soms verkeerd liepen, enz. en heb velen van jullie beter leren kennen.

    Ik kan nog niks beloven ivm de toekomst van de Challenge (of van de Challenge Mod), maar beloof jullie op de hoogte te zullen houden. We gaan er sowieso even uit op (B)D-Day als het forum uit de lucht gaat en dan (misschien wel) in een nieuwe gedaante uit zijn as verrijst...

    Eerst en vooral: een dikke bedankt voor al je moeite Les !

    jammer dat er zulk abrupt einde kwam, deelnemers en goede beelden waren er genoeg en dat was wel leuk ! Een dikke proficiat voor alle deelnemers !
    Voor het beeld van Stevwout had ik mijn vette 10 punten nog klaarliggen.
    Wat nu eerste staat had een middelmatige score gekregen, de zeepbel is onscherp terwijl net ervoor de sneeuw wel haarscherp is, die kommentaar zou ik nu ook bij het beeld geplaatst hebben maar omdat het daar onmogelijk is doe ik het dan hier.

    Ik ben benieuwd hoe het nu in de toekomst zal lopen.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Eerst en vooral: een dikke bedankt voor al je moeite Les !

      jammer dat er zulk abrupt einde kwam, deelnemers en goede beelden waren er genoeg en dat was wel leuk ! Een dikke proficiat voor alle deelnemers !
      Voor het beeld van Stevwout had ik mijn vette 10 punten nog klaarliggen.
      Wat nu eerste staat had een middelmatige score gekregen, de zeepbel is onscherp terwijl net ervoor de sneeuw wel haarscherp is, die kommentaar zou ik nu ook bij het beeld geplaatst hebben maar omdat het daar onmogelijk is doe ik het dan hier.

      Ik ben benieuwd hoe het nu in de toekomst zal lopen.
      Dank je, Frakske.
      Qua commentaar is in principe de Challenge van februari, net zoals alle vorige, open gezet. Dat is één van de 'vlaggetjes' die ik zelf (en gelukkig heb ik een aantal Challenge-deelnemers als "extra ogen") goed in het oog moet houden. Dat had bij mij gisteren al een alarmbel moeten doen afgaan: d'er waren al commentaren toegevoegd zonder dat de Challenge (of althans de officiële uitslag) bekend was, en ik ben er bijna zeker van dat ik dat per 15 februari (moment waarop de februari-Challenge ditmaal officieel sloot) gecheckt had.
      Ik heb al bepaalde layouts gezien van "de nieuwe software" (zoals ik stiekem altijd de huidige genoemd heb, omdat ik net op dat moment van Spooky had overgenomen) gezien, en dat ziet er allemaal goed uit, maar het moet nog werken ook, zeker in samenhang met de "nieuwe forumsoftware". Ik heb een aantal 'eisen' (of op z'n minst voorwaarden of voorstellen) ingediend, maar wacht nog af wat ervan gaat terechtkomen.
      Zolang ben ik even benieuwd als jullie.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

        Het is inderdaad wat spijtig verlopen, of de uitslag wel of niet door dat euvel anders zou verlopen zullen we nooit weten
        In ieder geval een leuke opname van de winnaar, al gaat mijn voorkeur toch uit naar een ander plaatje, zeker om het feit dat de zeepbel helemaal niet scherp is

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

          wat gebeurt is, dat is gebeurt en men kan het niet meer terugdraaien.

          Om maar te zeggen ... zelf wou ik Bart123 mijn hoogste score geven, kort daarop gevolgd door VQB, Frakske en groefarmankda
          Daarna kwam johan van eylen en pas daarna kwamen enkele "vergezichten" zoals gert0740, TomVdP en stevwout

          Voor mij is een foto meer dan een scherp beeld, het is een momentopname of een idee dat men vorm wil geven en wil delen met andere mensen
          En dan vind ik dat de zeepbel (die voor mij scherp genoeg is) of een dier (wat vaak een momentopname is) mij meer aanspreekt dan een vergezicht waar de scherpte-instelling niet zo'n belangrijke rol speelt en waar men zéér ruim de tijd kan nemen om alles te kadreren en in te stellen.
          Begrijp me niet verkeerd want ik wil niet zeggen dat het op zich geen schoon foto's zijn, alleen ze spreken mij niet zo aan.

          ps ik wil zeker geen discussie starten maar gewoon zeggen, ik accepteer de beslissingen die er genomen zijn
          En idd. de "exacte" eindstand zullen we dus nooit weten, misschien had Bart123 nog met ruimere voorsprong gewonnen

          @ LesC en hopelijk tot in de volgende sessie

          Comment


          • #6
            Re: Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            ... Op de tweede plaats en niet eens zo ver van de winnaar verwijderd (2 cijfers na de komma!) is stevwout, ik vermoed een vrij nieuwe deelnemer aan de Challenge ...
            Stevwout is al eerder actief geweest in de Challenge. Namelijk één keer in 2014 en één keer in 2015.

            Er zijn nog meer "oude knakkers" terug komen opdagen:
            - Snarfie (laatste jaar van deelname 2009)
            - cdg116 (laatste jaar van deelname 2012)
            - Vati17 (laatste jaar van deelname 2016)

            Én ... 7 nieuwelingen in Februari 2021.

            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Bart123 wint de februari 2021 Challenge, thema: Winter. Proficiat!

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Stevwout is al eerder actief geweest in de Challenge. Namelijk één keer in 2014 en één keer in 2015.

              Er zijn nog meer "oude knakkers" terug komen opdagen:
              - Snarfie (laatste jaar van deelname 2009)
              - cdg116 (laatste jaar van deelname 2012)
              - Vati17 (laatste jaar van deelname 2016)

              Én ... 7 nieuwelingen in Februari 2021.

              Dank je, Dataman. Ik weet dat ik op jou kan rekenen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X