Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 100-400mm f5-6.3 dg os hsm (c) nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 100-400mm f5-6.3 dg os hsm (c) nikon

    Hallo,
    Ik werk momenteel nog steeds met een nikon d90 en kreeg deze lens door voor natuur/wildlife fotografie. Past binnen mijn budget.
    Iemand ervaring met deze lens? Compatabiliteit met d90.... moet er iets van firmware op de body aangepast worden?
    Grtz
    Bart

  • #2
    Re: sigma 100-400mm f5-6.3 dg os hsm (c) nikon

    De lens schijnt heel behoorlijk te presteren, maar als je zoveel geld uit geeft voor een objectief zou ik niet begrijpen waarom je er nog een D90 achter zou hangen. De D90 was destijds een prima toestel, maar heeft geen finetuning van de AF, wat met 12 mp ook niet heel nuttig is maar al met al zou ik adviseren dan ook een betere body te kopen. Met al die gebruikers die op de Z serie overstappen zijn er koopjes te halen en niet alleen de foto's met de telelens maar met al je objectieven zullen er technisch op vooruit kunnen gaan.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: sigma 100-400mm f5-6.3 dg os hsm (c) nikon

      geen idee in combinatie met een D90, maar ik gebruik hem op een D750 en een Z6 (met adapter) en dat levert prima foto's op. Overigens kun je de lens zelf calibreren met de dock natuurlijk, dat hoeft niet in de camera te zitten.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: sigma 100-400mm f5-6.3 dg os hsm (c) nikon

        Ik gebruik deze lens, weliswaar het oude model in het afschuwelijke krasgevoelige materiaal dat sigma toen gebruikte al meer dan 10 jaar.
        Eerst op een D60 en D7100 nu recent op de D780.

        Het is een goed objectief voor de prijs die je betaald. Ik heb er mooie foto's meegemaakt.
        Mijn ervaring is wel dat je op 400mm het diagfragma een beetje moet dichtknijpen om echt scherpe beelden te krijgen.

        Persoonlijk zou ik nog een beetje doorsparen en voor de 160-600mm contemporary gaan. (deze bestond destijds nog niet, maar staat op mijn wishlist)
        Deze lens is toch iets recenter, en het grotere bereik kan voor wildlife alleen maar een pluspunt zijn.

        Foto's (Vliegtuigen)
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment

        Working...
        X