Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kortste winter ooit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De kortste winter ooit?

    De kortste winter ooit? Da's nog niet zeker, tenslotte duurt de winter tot 21 maart, maar alleszins de kortste Challenge ooit, die -misschien wel net omwille van die plotse sneeuw en vrieskou- precies in het juiste tijdsinterval viel. Op die korte tijd verzamelde ik 54 geldige inzendingen; het hadden er nog meer kunnen zijn, want ik heb een aantal foto's moeten afwijzen (omwille van inbreuken op de regels) of tijdelijk moeten tegenhouden (bv wegens ontbrekende exifgg). Ik heb er zelf eentje uit de Challenge moeten verwijderen omdat de inzender de foto intussen ook op het forum had gepost!

    Die Challenge was tevens de laatste in de huidige software, en moest vroegtijdig afgesloten worden omwille van de planning.

    Je hebt tot 21 februari nog de tijd om de foto's van een faire score te voorzien, en dan hopen we de uitslag te kunnen publiceren. Die blijft nog enkele dagen zichtbaar, maar op 24 februari nemen we definitief afscheid van de BD-Challenge zoals we die nu kennen (vanaf september 2012), toen mijn voorganger Spooky die Challenge nog begon, en ik 'm mocht afsluiten.
    De korte Challenge van februari 2021, is mijn 97ste.

    We kunnen nog niet beloven of we in maart dan wel pas in april opnieuw van start kunnen. Daarom ook ga ik voorlopig nog geen drie nieuwe voorstellen doen, waaruit je mag kiezen. We hebben eerst meer zekerheid nodig. Maar ik hou jullie langs deze weg op de hoogte!
    Last edited by LesC; 16 februari 2021, 08:10.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: De kortste winter ooit?

    Hey Les,

    moge de nieuwe software het (voor ons niet zichtbare) werk achter de schermen voor U en alle andere medewerkers vereenvoudigen

    De korte Challenge van februari 2021, was uw 97ste, mogen we het ook meemaken dat er uw 98ste (en meer) komt ?
    Hopelijk wordt er nadien evenveel, of zelfs meer, gebruik van gemaakt om de CHALLENGE aan te gaan ... ?

    Laat ons het beste verwachten want ik was tevreden over de site en de door U geboden assistentie
    Alvast bedankt voor de info en uw hulp / advies, ik volg het verder op ... hopelijk tot binnenkort
    Last edited by Mikko2; 16 februari 2021, 08:38.

    Comment


    • #3
      Re: De kortste winter ooit?

      Dank je, Mikko2 voor je bemoedigende woorden. Ik kan nog niet zeggen wat de toekomst brengt, zowel voor de Challenge software als voor de Mod. Vereenvoudiging van de administratie zou al helpen, maar d'er beginnen bij mij sowieso teveel kilometers op de teller te komen... Weet dat ik een piepkuiken was van 62 toen ik de taak op mij nam, en binnenkort 71 kaarsjes mag uitblazen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: De kortste winter ooit?

        wauw, dat verdient echt respect en het mijne (als 65+er) heb je zeker
        Om maar te zeggen dat ik hoop dat we je nog lang mogen ontmoeten op de site
        En dat je nog vele keren kaarsjes mag uitblazen op je verjaardag

        Ikzelf vind het nu al niet evident meer om met een nieuwe laptop met andere soft- en hardware te werken
        Zo heb ik onlangs 2 halve dagen gezocht naar het waarom men geen beeld van mij meer had tijdens een Zoommeting
        Bleek dat ik - onbedoeld - het knopje naast de delete-toets geraakt had en daardoor de camera uitgeschakeld had
        En om het verhaal compleet te maken, het was een van mijn kids die het euvel oploste

        met vriendelijke groet, Mikko2

        Comment


        • #5
          Re: De kortste winter ooit?

          Qua timing kon de voorbije challenge niet perfecter vallen. Amai. Goeie glazen bol heb je...
          Heb je al 97 challenges op de teller staan ? Dat kan ook al tellen. Chapeau

          Veel succes met de migratie en heel benieuwd wat er voorzien is als opvolger van de challenge waar ik toch heel veel jaren plezier aan heb beleefd...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: De kortste winter ooit?

            in elk geval bedankt voor de inzet en volharding. weet dat tram 7 enkel de verbinding maakt naar tram 8 , dus wacht er nog heel wat reisplezier. Een taak waar velen op wachten, houdt ons jong, wakker en alert.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: De kortste winter ooit?

              Ook van mij een dank je wel voor jouw werk Les. En jouw geduld.
              Ben ook benieuwd naar de veranderingen.
              Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
              M.v.g. Marc

              Comment


              • #8
                Re: De kortste winter ooit?

                November 2002, bijna 20 jaar geleden, mijn 1e deelname aan de BD challenge, toen nog met Spooky als moderator, waar is de tijd gebleven … intussen heb ik aan tientallen uitdagingen deelgenomen, met heel wat van mijn foto’s behaalde ik een mooi palmares, met andere wat minder … quasi elke maand, een idee bedenken, op stap gaan, … wat heb ik veel geleerd over al die jaren en ook plezier gehad, samen met tal van andere ‘anciens’ daagden we mekaar uit, ook al vielen er geen miljoenen mee te verdienen, om elke maand telkens weer met iets moois, leuks, origineel, … uit te pakken en ook nu met Lesc hebben een fijne band en samenwerking, waarvoor dank.
                Heel erg benieuwd hoe het nieuwe challenge concept er in de toekomst gaan uitzien, spannend … alvast succes aan de makers, kijk er naar uit.
                Groet, St@mpers

                Comment


                • #9
                  Re: De kortste winter ooit?

                  Les, we kijken er naar uit. Naar uw 100e, en het vernieuwde challenge gedeelte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De kortste winter ooit?

                    Dank jullie allemaal voor je lovende en bemoedigende woorden.

                    Intussen gaat het scoren verder, maar het was niet de bedoeling dat commentaar al mogelijk zou zijn! Dus die optie heb ik manueel weer afgezet. Voor mij is ook vanalles nog onduidelijk of onzeker. De officiële resultaten vervroegd bekendmaken, bijvoorbeeld... Dat gebeurde in het verleden automatisch op middernacht einde maand. En nu moet dat één week vroeger!

                    We zien wel. Rustig afwachten maar.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: De kortste winter ooit?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Dank jullie allemaal voor je lovende en bemoedigende woorden.

                      Intussen gaat het scoren verder, maar het was niet de bedoeling dat commentaar al mogelijk zou zijn! Dus die optie heb ik manueel weer afgezet. Voor mij is ook vanalles nog onduidelijk of onzeker. De officiële resultaten vervroegd bekendmaken, bijvoorbeeld... Dat gebeurde in het verleden automatisch op middernacht einde maand. En nu moet dat één week vroeger!

                      We zien wel. Rustig afwachten maar.
                      Lesc, Is het normaal dat we nu al de fotograaf kunnen zien ?
                      Ook de gemiddelde scores ?
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: De kortste winter ooit?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Lesc, Is het normaal dat we nu al de fotograaf kunnen zien ?
                        Ook de gemiddelde scores ?
                        Nee, da's niet normaal. Ik heb van jou en van anderen nog PBs hierover gehad. Ik heb intussen 'gereclameerd' bij mijn contactpersonen.
                        Wellicht is men aan het uitzoeken hoe de Challenge op 21 feb zou kunnen uitgaan (iets dat normaal automatisch gebeurt op het einde vd maand), en is er een 'vlaggetje' verkeerd gezet? Ik weet het ook niet, maar ben even geschokt als jullie.

                        PS: ik heb nu wel het scoren moeten uitschakelen, want alle anonimiteit is zoek. Ik had nog zo ‘in schoonheid’ de Challenge in deze versie willen eindigen. Niet dus.
                        Last edited by LesC; 20 februari 2021, 08:35.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: De kortste winter ooit?

                          Beste challenge-deelnemers,

                          Zoals jullie gemerkt hebben is het afscheid van onze oude challenge-software niet helemaal verlopen zoals gepland, waarvoor onze excuses.
                          Waar precies het euvel ligt moeten we nog even uitzoeken, want het was uiteraard niet de bedoeling dat de resultaten vroegtijdig zouden verschijnen.
                          Ondanks deze "onvoorziene gebeurtenis" kunnen we toch met een goed gevoel afscheid nemen van de software die ons zovele jaren plezier heeft verschaft, mede door onze challenge-moderator LesC.

                          De volgende challenge, en we moeten jullie de exacte datum nog schuldig blijven, zal vanop een nieuw platform gebeuren.
                          We kondigen dit uiteraard tijdig aan.
                          Maak in de tussentijd weer geweldige en inspirerende foto's en bedankt voor jullie (jarenlange)deelname! Tot de volgende challenge!

                          Jaja
                          Namens de RvB
                          Last edited by jaja; 19 februari 2021, 22:03.
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: De kortste winter ooit?

                            Dit is op zijn minst raar, ik wou net gaan stemmen en dan zie ik dat de scores er staan ...
                            de 21e is volgens mij overmorgen en ik zal lang niet de enige zijn die zijn stem niet kon uitbrengen

                            Veel deelnemers en veel goede beelden !
                            In verhouding zijn er dan ook meer stemmers hé ...
                            de scoring laten doorgaan en de resultaten onzichtbaar maken kan niet zo moeilijk zijn
                            het huidige deelresultaat vind ik dan ook waardeloos !

                            Sorry Les, ik weet wel zeker dat het niet bij jou ligt, dat is ook allesbehalve fijn voor u !
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: De kortste winter ooit?

                              Ik wou net nog een foto posten en merk nu dat ik flink achter de feiten aanloop... in ieder geval wil ik toch Les danken voor de schitterende taak die hij al die jaren heeft vervuld! Dank hoor en ik hoop stil met velen dat je 97ste geen eindpunt zal zijn...

                              grtjs
                              Luc
                              verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                              Comment

                              Working...
                              X