Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

    Waar zijn er leuke verborgen pareltjes te vinden in België. Natuurgebieden met vennen, weilanden, natte heide, plassen... Ik zou graag wat meer natuurfotografie doen in de ochtend. Vennen en natte heide gebieden zijn ideaal voor het vormen van nevel, wat een natuurfoto dan weer wat meer sfeer geeft. Heeft iemand nog tips voor soortgelijke locaties? Ik heb zelf geen auto dus echt gaan verkennen is moeilijk voor me. Ik moet echt al gericht gaan zoeken én vinden op de ochtend zelf.
    Ook zou ik het leuk vinden om iemand te ontmoeten die dezelfde fotografie doet en er misschien samen af en toe op uit trekken. (Ik woon in regio Gent)

    Groetjes!

  • #2
    Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

    Er zijn heel mooie boeken uitgegeven, waar in detail vermeld staat waar en wanneer je die plekken kan bezoeken.
    Nu kan ik hier moeilijk die boeken overschrijven

    Google eens naar
    - Koen De Langhe
    - Bart Heirwegs
    - Bob Luijks
    en sorry voor al die andere auteurs, die ik nu vergeet te noemen.
    Anderen kunnen dit lijstje misschien aanvullen.

    Comment


    • #3
      Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

      Als je een fotomaatje zoekt, vertel dan ook waar je woont !

      Oh ja, Gent was vermeld.
      Last edited by lut; 15 februari 2021, 19:10.

      Comment


      • #4
        Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

        In het Gentse heb je Bourgoyen, ergens tussen Mariakerke en Drongen en uit die buurt zag ik al veel goede beelden
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

          de Bourgoyen ken ik uiteraard, maar daar al net iets té veel geweest. Ik doelde meer op iets onbekendere pareltjes.

          Comment


          • #6
            Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

            Oorspronkelijk geplaatst door evie Bekijk bericht
            de Bourgoyen ken ik uiteraard, maar daar al net iets té veel geweest. Ik doelde meer op iets onbekendere pareltjes.
            Als je zelf geen auto hebt wordt het uiteraard moeilijk om die "onbekende pareltjes" te vinden, laat staan er te geraken
            Als je er kunt geraken met het openbaar vervoer zijn ze ook niet onbekend meer hé

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

              Ja, okeee. Twas maar een vraag.

              Comment


              • #8
                Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Als je zelf geen auto hebt wordt het uiteraard moeilijk om die "onbekende pareltjes" te vinden, laat staan er te geraken
                Als je er kunt geraken met het openbaar vervoer zijn ze ook niet onbekend meer hé

                grts
                Sieg
                Zoals de TS zelf zegt, 's morgens én openbaar vervoer is tricky.
                Veel kan men bereiken met volgende planning:
                • Planning: weer , locatie. Als je alles moet verzinnen ter plaatse maak je géén foto
                • Neem een B&B de avond ervoor.
                • Schaf een plooifiets aan om mee te nemen
                • Bezoek toeristische websites voor detail en regels

                Een voorbeeld:

                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

                  Heb je een fiets?
                  Dat breidt je actieradius toch wel flink uit naargelang je conditie...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

                    Fondatie van Boudelo is ook zeker de moeite in de ochtend. Niet echt vennen maar toch regelmatig mistige taferelen als de weersomstandigheden goed zitten. Ligt tussen Stekene-Lokeren-Sint-Niklaas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Locaties met vennen gezocht in België + eventueel fotocompagnon

                      Vennetië ?

                      Comment

                      Working...
                      X