Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

    Een neef zoekt een (2deh) toestel vergelijkbaar met iets zoals de Canon M-3 en 18 à 24 MP (de M-6 zal ws. buiten zijn budget vallen).
    maar de Canon vallen gewoonlijk buiten zijn budget van circa 200 à 225 euro (tenminste als ik de vraagprijzen bekijk op 2dehands.be).
    Toestel zou zijn eerste stapje zijn in de fotografie en wil er niet teveel aan spenderen.
    Kitlens à la 18-55 of daaromtrent is prima, zal in het begin zich sowieso beperken tot landschap, huis-, tuin- en keuken fotografie.

    Liefst dus een 2deh instap systeemcamera van iets oudere generatie.
    As hij er nadien verder mee wil dan kan hij nog altijd een tele, externe flits, enz erbij kunnen kopen.
    Daarom liefst een systeem camera

    Hebben jullie tips van andere merken voor vergelijkbare toestellen
    Nikon zal ws. niet veel goedkoper zijn denk ik (ik ken de types totaal niet....), misschien Fuji of Sony ?

    Ik heb al eens gekeken op diverse websites, maar als ik een paar jaar terugga zie ik door het bos de bomen niet meer....

    Alvast bedankt voor enige tips...

    Mocht er iemand iets in de aanbieding hebben dat is natuurlijk ook welkom

  • #2
    Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

    Ik wil er nog zeker bij vermelden dat zijn budget misschien niet realistisch is, en dat hij misschien beter nog ff spaart, met 300-350 zijn er natuurlijk
    direct wat meer mogelijkheden, maar ja... rapper gezegd dan gedaan voor een student, zal wel "sponsoren" als het moet (daar komt het gewoonlijk op uit :-) ).
    't Is gewoon dat we geen echt duidelijk zicht hebben op de veelheid van wat er aangeboden wordt, en aldus helemaal
    moeilijk kunnen vergelijken....

    Comment


    • #3
      Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

      In die prijsklasse zou ik gaan voor een tweedehands Canon 550D met kitlens.
      Met wat geluk kan je die vinden rond de 200 a 250 euro.
      En dat is echt een heel fijn toestel om mee te starten. Zit echt heel veel op voor die prijs.
      Beeldkwaliteit en registratie is bijzonder hoog. Vooral de color rendition is echt top.

      Nadien investeren in een goede lens om er op te zetten. Kan je verder doorgroeien.

      Een groot probleem bij fotografie is altijd het budget. Iedereen wil laag starten maar eens het wat meer serieus begint te worden smijt men er al snel veel geld tegenaan.
      Het is wat het is.

      Comment


      • #4
        Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

        Het Canon M systeem is qua prijs/kwaliteit erg goed (ik heb mijn M6 body 2,5 jaar geleden nieuw €418 betaald, moet nu zeker voor €200 te krijgen zijn).
        De M3 en de M6 hebben geen zoeker, als je die nodig hebt moet je die apart bijkopen (nieuw redelijk duur en tweedehands moeilijk te vinden).
        Er doen geruchten de ronde dat Canon hiermee zou stoppen en iedereen naar de (full-frame) R zou sturen maar dat zie ik nog niet direct gebeuren.
        Bovendien kan je met een M naar EF adapter (koop een Chinese) alle bestaande EF en EF-S lenzen gebruiken (die familie en vrienden misschien nog liggen hebben) zonder enig prestatieverlies.
        Voor iemand met een klein budget dus niet zo'n slechte keuze.
        Hetzelfde geldt natuurlijk voor een EF-S DSLR.

        Comment


        • #5
          Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

          Zal ws. dan toch "iets" van Canon worden, hij krijgt van mij dan sowieso een EF 55-200 mm II USM die ik niet gebruik.
          Als hij dan een body kan vinden met een kit 18-55 (of iets dergelijks) is er al veel mogelijk voor een klein budget

          Ik had alleen misschien nog een andere reactie verwacht i.v.m. andere merken ?
          Canon heeft (had ?) de naam van relatief duur te zijn, maar anderzijds is er een grotere tweedehandsmarkt ook voor lenzen enz.
          Dat drukt de prijzen ws.

          Hij is van een jongere generatie, een EVF zal geen must zijn, die zijn zo gewoon van het "hele plaatjes" kijken met hun
          iPhone dat ze door zo'n klein gaatje kijken al snel "ouderwets" vinden... tja... vandaar ook dat we uitkeken naar die M-reeks,
          maar een 250 is idd ook een optie.

          Nu ja, het uitzoeken is ook leuk op zich, leert men zo al veel mee.

          Comment


          • #6
            Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

            Je bedoelt de EF-S 55-250 II ?
            Die heeft een zeer goede reputatie en is goedkoper en beter dan de EF-M 55-200 (maar wel groter).
            De grote tweedehandsmarkt voor Canon is m.i. een goede reden om voor dit merk te kiezen.

            Comment


            • #7
              Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

              Ik heb nog een Canon 30D doe hier in de kast ligt met eventueel de 17-85 erbij/ Ca. 30 000 clicks.
              Mag weg want wordt amper nog gebruikt sinds aankoop FF. Zeer goede staat met alle originele accessoires en verpakkingen.
              Ik zou er graag €300 à €350 voor krijgen.
              Interesse? Stuur me een mailtje: fronk88@hotmail.com (regio Mechelen)

              Comment


              • #8
                Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

                Oorspronkelijk geplaatst door fronk88 Bekijk bericht
                Ik heb nog een Canon 30D doe hier in de kast ligt met eventueel de 17-85 erbij/ Ca. 30 000 clicks.
                Mag weg want wordt amper nog gebruikt sinds aankoop FF. Zeer goede staat met alle originele accessoires en verpakkingen.
                Ik zou er graag €300 à €350 voor krijgen.
                Interesse? Stuur me een mailtje: fronk88@hotmail.com (regio Mechelen)
                Een M6 draait daar cirkels rond en is met lens voor een vergelijkbare prijs te vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Vergelijkbaar met Canon M-3 of M-6

                  Doet deze opmerking terzake? Ok denk het niet, hé.

                  Comment

                  Working...
                  X