Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeerslichten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkeerslichten.

    Verkeerslichten, door velen ook wel stoplichten genoemd omdat ze vinden dat ze vaker op rood staan dan op groen. Waarom hangen verkeerslichten in Europa zo dat wanneer je voor de stopstreep staat met je snuitert op het deskbord moet liggen om ze te kunnen zien. In de VS hangen deze lichten altijd aan de andere kant of in het midden van de kruising zodat je ze altijd kunt zien. Gelukkig staan ze bij ons ook vaak nog aan de boord van de weg, maar die worden soms aan het zicht ontnomen door bomen of verkeersborden.

  • #2
    Re: Verkeerslichten.

    Als het storm is moet ge die eens zien waaien, zie
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Verkeerslichten.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Gelukkig staan ze bij ons ook vaak nog aan de boord van de weg, maar die worden soms aan het zicht ontnomen door bomen of verkeersborden.
      Wat bedoel je hiermee?
      Verkeerslichten staan toch steeds langs de rechtse kant van de baan?
      Ze worden soms links of boven de baan herhaald en soms ook aan de overkant van het kruispunt in de vorm van kruisjes of pijlen (om af te slaan).
      Soms wel moeilijk zichtbaar als je te kort staat, dat klopt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Verkeerslichten.

        Eender waar ze in België die streep trekken, de grote hoop rijdt toch tot als hij/zij gelijk staat met het licht. Op veel kruispunten is de witte lijn een eind voor de lichten getrokken zodat vrachtwagens en bussen vlot kunnen indraaien. En waar staan ze? Juist, voorbij de lijn aan het licht zodat de boel strop zit.

        Comment


        • #5
          Verkeerslichten.

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Eender waar ze in België die streep trekken, de grote hoop rijdt toch tot als hij/zij gelijk staat met het licht. Op veel kruispunten is de witte lijn een eind voor de lichten getrokken zodat vrachtwagens en bussen vlot kunnen indraaien. En waar staan ze? Juist, voorbij de lijn aan het licht zodat de boel strop zit.
          En hoe komt dat denk je? [emoji848]
          Vooral doordat ze het oranje tot een minimum beperkt hebben en door oranje rijden ook strafbaar is.
          Op diegene na dat nog vlug gas bijgeven zijn er nu ook velen die alles dicht gooien en het kruispunt niet meer (durven) ontruimen zoals dat eigenlijk wel de bedoeling is.
          Uiteraard zijn er ook die het verkeerd doen, maar wie zelf vindt dat het licht moeilijk zichtbaar is ... dan is die zelf ook wat te kort gaan staan.
          Maar er is een oplossing ... een panoramisch glazen dak. [emoji23][emoji23][emoji23]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Verkeerslichten.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Eender waar ze in België die streep trekken, de grote hoop rijdt toch tot als hij/zij gelijk staat met het licht. Op veel kruispunten is de witte lijn een eind voor de lichten getrokken zodat vrachtwagens en bussen vlot kunnen indraaien. En waar staan ze? Juist, voorbij de lijn aan het licht zodat de boel strop zit.
            Awel, velen zullen het raar vinden, maar ik stop meestal een 2 tal meter voor de streep, zodat ik de lichten beter kan zien. Daarop zal het nu ook niet aankomen denk ik dan.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Verkeerslichten.

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Verkeerslichten, door velen ook wel stoplichten genoemd omdat ze vinden dat ze vaker op rood staan dan op groen. Waarom hangen verkeerslichten in Europa zo dat wanneer je voor de stopstreep staat met je snuitert op het deskbord moet liggen om ze te kunnen zien. In de VS hangen deze lichten altijd aan de andere kant of in het midden van de kruising zodat je ze altijd kunt zien. Gelukkig staan ze bij ons ook vaak nog aan de boord van de weg, maar die worden soms aan het zicht ontnomen door bomen of verkeersborden.
              Het zou idd duidelijker zijn indien ze de verkeerslichten 180 , en de straatnaamborden 90 graden zouden draaiien...

              Comment


              • #8
                Re: Verkeerslichten.

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Awel, velen zullen het raar vinden, maar ik stop meestal een 2 tal meter voor de streep, zodat ik de lichten beter kan zien. Daarop zal het nu ook niet aankomen denk ik dan.
                Ik let meestal op waar de lussen in de grond geslepen zijn om te detecteren dat er een auto voor het licht staat. En die zijn meestal wel vlak bij de streep. Er zijn lichten waar je behoorlijk lang kan wachten als je niet tot boven die lus rijdt.

                Comment


                • #9
                  Re: Verkeerslichten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                  Het zou idd duidelijker zijn indien ze de verkeerslichten 180 , en de straatnaamborden 90 graden zouden draaiien...
                  Zou verwarrend worden met rood onderaan en groen bovenaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkeerslichten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Ik let meestal op waar de lussen in de grond geslepen zijn om te detecteren dat er een auto voor het licht staat. En die zijn meestal wel vlak bij de streep. Er zijn lichten waar je behoorlijk lang kan wachten als je niet tot boven die lus rijdt.
                    Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook eens heb voorgehad....het bleef maar rood....tot ik ietsje verder reed...
                    Nu let ik er wel beter op
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkeerslichten.

                      lichten a la Frankrijk!

                      gewone lichten zoals hier, MAAR, aan de paal zelf, (op de hoogte waar je anders het knopje verwacht voor voetgangers te laten oversteken) worden de lichten herhaald in de vorm van een klein verkeerslichtje! handig!
                      Mijn stiefvader is een fransman en gewend om eigenlijk te ver aan het licht te stoppen, als hij hier in belgie is ziet hij dus niks meer van onze belgische verkeerslichten

                      https://ibb.co/xMz8QzQ
                      Last edited by TomStr; 26 januari 2021, 20:53.
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkeerslichten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                        lichten a la Frankrijk!

                        gewone lichten zoals hier, MAAR, aan de paal zelf, (op de hoogte waar je anders het knopje verwacht voor voetgangers te laten oversteken) worden de lichten herhaald in de vorm van een klein verkeerslichtje! handig!
                        Mijn stiefvader is een fransman en gewend om eigenlijk te ver aan het licht te stoppen, als hij hier in belgie is ziet hij dus niks meer van onze belgische verkeerslichten

                        https://ibb.co/xMz8QzQ
                        Die zijn hier in Vlaanderen wel hier en daar
                        Edit, waren, ik heb eens op Google Maps gekeken waarvan ik dacht waar die waren, maar blijkbaar niet meer (eind jaren 90, begin 00 jaren)
                        Last edited by toerist; 27 januari 2021, 16:38.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkeerslichten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Die zijn hier in Vlaanderen wel hier en daar
                          Edit, waren, ik heb eens op Google Maps gekeken waarvan ik dacht waar die waren, maar blijkbaar niet meer (eind jaren 90, begin 00 jaren)
                          jammer, ik vind ze op sommige plaatsen wel handig!
                          De gustibus et coloribus non est disputandum
                          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                          Comment


                          • #14
                            Verkeerslichten.

                            Er zijn zeker nog plaatsen waar dit zo is. [emoji6]
                            Wetstraat o.a. ...
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkeerslichten.

                              Simpelste oplossing, de stopstrepen een paar meter achteruit.

                              Comment

                              Working...
                              X