Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

    Hallo forumleden. Ik heb mij gewaagd aan fullframe en de EOS 6D mkII aangeschaft. Komende week wordt mijn allround lensje geleverd: EF 24-70L f2.8II.
    Het spreekt voor zich dat dit kwalitatief een zeer goede lens is. En juist daarmee worstel ik met het volgende...
    Ik wil graag dat dit duurzame glas goed beschermd blijft en zou misschien voor een goede filter willen opteren. Maar ik vraag mij af welke filter er het beste uitkomt. Een gewone protectiefilter of UV filter? Of heeft deze laatste geen invloed op de optische prestaties?

    Ik heb al veel gegoogeld. Maar hoe meer ik dit doe, hoe meer ik de bomen niet meer door het bos zie. De ene zegt gebruik helemaal geen filter enkel zonnekap, de andere zweert bij een duurdere UV filter en nog anderen zeggen dan weer een gewone protectiefilter te gebruiken. Welke standaard filter zouden jullie op deze lens schroeven (merk/model)?
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

    Ik gebruik op die lens alleen de zonnekap.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

      Ik gebruik ook enkel de zonnekap, en zet er meestal de lensdop er terug op als ik even niet fotografeer. Dan heb je soms wel het domme tafereel dat ik mijn camera terug voor mijn oog plaats om een foto te maken en dat de lensdop er nog op zit maar ja .... Maar ik vind de lens ook te goed om daar filters op te zetten. Polarisatie- of grijsfilters gebruik ik wel.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

        kan dit alleen bijtreden. Altijd de zonnekap. Ze zit er stevig op. En voorzichtig zijn hé (als je niet braaf bent (oud vlaams spreekwoord) )
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

          Wel ik niet.
          Hangt er vanaf wat je allemaal fotografeert.
          Daar ik soms wel eens in wat niet nettere omgeving fotografeer;keiters en surfers,rally en motorraces,(nu dus effen niet) etc.,zet ik er altijd een protect filter op.En gezien mijn dierbare lenzen allemaal 77 mm filtermaat hebben,verhuizen die filters wel eens van objectief.
          Overal waar wat rond kan vliegen,zand ,modder of steentjes,protect filter erop.Wordt hij te vuil,schroef hem er dan vanaf.Nog altijd beter dan je frontlens te zitten kuisen in slechte omstandigheden.
          Als je alleen in "propere" omgeving werkt,dan zal de zonnekap volstaan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

            Ok bedankt voor jullie ervaringen te delen, hier heb ik wat aan Ik denk dat ik de lens "puur" ga gebruiken, er is toch een zonnekap bij. Extreme omstandigheden zijn momenteel niet aan de orde. Maar toegegeven, de schrik op beschadigingen in het voorste glas zit er toch een beetje in. Maar beeldkwaliteit primeert voor mij.
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon ef 24-70L f2.8II: Welke standaard filter?

              Geen filter, vroeger heb ik heel veel geld uitgegeven aan de beste filters en ze liggen allemaal al vele jaren in de kast.
              Met een (bescherm)filter voor je lens zal je ook meer last hebben van flare, pure logica
              Daarentegen als ik bij zware storm naar het strand ga dan durf ik wel een filter te monteren als ik het niet vergeet
              Maar bij mijn duurste lenzen is het zelfs niet mogelijk om een filter te plaatsen, dus tjah
              De 24-70 f2,8II en de RF versie gebruik ik altijd om te wandelen en nog nooit een filter ervoor gehad, ook geen lensdop, maar zeker wel de zonnekap uiteraard.
              Tot nu toe nog nooit een beschadiging of zoiets gehad, ... (hout vasthouden)

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X