Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is chromecast juist?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is chromecast juist?

    Beste,
    snel even een vraagje, wat is chromecast juist? we hebben scarlet en willen graag netflix. Maar dat kan je niet rechtstreeks via scarlet.
    We hebben wel een smart-tv maar of die deftig netflix kan tonen? (zit wel met wifi op het netwerk maar ik kan niet echt zeggen dat die supersnel werkt)
    we hebben ook geen dvd speler of een game station dewelke netflix ondersteund.
    Dus dacht ik aan chromecast. Maar dat ken ik op zich helemaal niet. Wat houdt dat dan in? is dat een dongle die via een smartphone/tablet dan netflix streamt? Of hoe moet ik dat zien? Gewoon aansluiten op de HDMI en connecteren met het wifi thuis netwerk?
    Of zijn er andere opties? (neen, overstappen naar proximus of telenet zijn niet aan de orde )

    alvast bedankt,

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

  • #2
    Re: wat is chromecast juist?

    Ik heb hier ook Scarlet, en gebruik de computer om Netflix en Disney+ te kijken (mijn zoon doet dat via de PS4).
    Aan de HDMI aansluiting van de pc heb ik een splitter aangesloten, de ene HDMI kabel gaat dan naar de computermonitor en er gaat een langere HDMI kabel naar de tv.
    Voor mij is dit de simpelste oplossing, mijn pc staat niet zo ver van de tv, maar als je pc ergens anders staat, dan wordt het wel moeilijker (als je een laptop hebt dan kan je die gebruiken).
    Er zullen wel andere oplossingen zijn, maar ik gebruik wat ik al in huis heb.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: wat is chromecast juist?

      Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
      Beste,
      snel even een vraagje, wat is chromecast juist? we hebben scarlet en willen graag netflix. Maar dat kan je niet rechtstreeks via scarlet.
      We hebben wel een smart-tv maar of die deftig netflix kan tonen? (zit wel met wifi op het netwerk maar ik kan niet echt zeggen dat die supersnel werkt)
      we hebben ook geen dvd speler of een game station dewelke netflix ondersteund.
      Dus dacht ik aan chromecast. Maar dat ken ik op zich helemaal niet. Wat houdt dat dan in? is dat een dongle die via een smartphone/tablet dan netflix streamt? Of hoe moet ik dat zien? Gewoon aansluiten op de HDMI en connecteren met het wifi thuis netwerk?
      Of zijn er andere opties? (neen, overstappen naar proximus of telenet zijn niet aan de orde )

      alvast bedankt,

      Tom
      Chromecast wordt hier constant gebruikt om videos van NPO, VRTNU, Netflix, Eleven door te sturen naar mijn TV vanop mijn smartphone (android) of ipad. Inderdaad, de doggle aansluiten op je tv, app "home" installeren op je smartphone of tablet. App connecteren gebeurt via wifi met de dongle.
      Je selecteert de "home"-app en maakt verbinding, vervolgens open je de app waarvan je wil streamen (vb npo of vrtnu), je zoekt het programma dat je wil streamen, je speelt het programma af, je klikt op het streaming ikoon (vierkantje met 3 kwartcirkels in rechterbenedenhoek) en de uitzending begint op je tv. Sommige apps gaan bij het beëindigen van een aflevering van een serie, autmatisch de volgende aflevering weergeven.

      Veel sukses (en voor de prijs kan je het echt niet laten 30 à 40 EUR). Er komt trouwens een nieuwe chromecast, die momenteel nog niet verkrijgbaar in België. Trouwens een abonnement op NPO kost je 2,95 EUR per maand, vrtnu is gratis.
      Last edited by Heembeek; 18 januari 2021, 16:37. Reden: typo

      Comment


      • #4
        Re: wat is chromecast juist?

        Als je een smart tv hebt moet je niet verder zoeken. Of het moet een heel trage processor hebben en dan nog. De ingebouwde app van je tv is ook optimaal afgesteld om goed te werken met 4K en HDR en zo.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: wat is chromecast juist?

          bedankt iedereen voor de uitleg alvast!

          een extra kabel is een optie, maar toch al snel een 12meter, allemaal achter kasten en zetels, maar dan probeer ik toch eerst de optie van netflix app op de tv zelf uit, of dat vlot werkt. Mocht dat niet vlot werken, dan is voor idd minder dan 40€ een dongle snel besteld. (en via de grote spelers de dag erna al in de bus)
          Maar dan ben ik alvast zeker dat ik op goeie weg ben!

          Bedankt voor de duidelijke uitleg!

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: wat is chromecast juist?

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Chromecast wordt hier constant gebruikt om videos van NPO, VRTNU, Netflix, Eleven door te sturen naar mijn TV vanop mijn smartphone (android) of ipad. Inderdaad, de doggle aansluiten op je tv, app "home" installeren op je smartphone of tablet. App connecteren gebeurt via wifi met de dongle.
            Je selecteert de "home"-app en maakt verbinding, vervolgens open je de app waarvan je wil streamen (vb npo of vrtnu), je zoekt het programma dat je wil streamen, je speelt het programma af, je klikt op het streaming ikoon (vierkantje met 3 kwartcirkels in rechterbenedenhoek) en de uitzending begint op je tv. Sommige apps gaan bij het beëindigen van een aflevering van een serie, autmatisch de volgende aflevering weergeven.

            Veel sukses (en voor de prijs kan je het echt niet laten 30 à 40 EUR). Er komt trouwens een nieuwe chromecast, die momenteel nog niet verkrijgbaar in België. Trouwens een abonnement op NPO kost je 2,95 EUR per maand, vrtnu is gratis.
            Is Eleven dan ook gratis?
            Waarschijnlijk te betalen maar hoe zit dit dan?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: wat is chromecast juist?

              Een chromecast is de simpelste oplossing als je een adroid smartphone hebt of desnoods via de computer. Die is trouwens niet duurder dan een splitter ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: wat is chromecast juist?

                Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                Beste,
                snel even een vraagje, wat is chromecast juist? we hebben scarlet en willen graag netflix. Maar dat kan je niet rechtstreeks via scarlet.
                We hebben wel een smart-tv maar of die deftig netflix kan tonen? (zit wel met wifi op het netwerk maar ik kan niet echt zeggen dat die supersnel werkt)
                we hebben ook geen dvd speler of een game station dewelke netflix ondersteund.
                Dus dacht ik aan chromecast. Maar dat ken ik op zich helemaal niet. Wat houdt dat dan in? is dat een dongle die via een smartphone/tablet dan netflix streamt? Of hoe moet ik dat zien? Gewoon aansluiten op de HDMI en connecteren met het wifi thuis netwerk?
                Of zijn er andere opties? (neen, overstappen naar proximus of telenet zijn niet aan de orde )

                alvast bedankt,

                Tom

                Hier is het haarfijn uitgelegd:


                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: wat is chromecast juist?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  net gelezen, dat is wel heel erg duidelijk! bedankt voor de link!
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat is chromecast juist?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Een chromecast is de simpelste oplossing als je een adroid smartphone hebt of desnoods via de computer. Die is trouwens niet duurder dan een splitter ...

                    Jaja
                    Misschien niet. Maar het is wel afhankelijk van een hoop software... Heb zoiets ook gehad (versie 1) en dat ging goed totdat er iets misliep met de software en het niet meer te bereiken was om eens opnieuw de koppeling met het netwerk te maken. Moeten weggooien van miserie. Een domme kabel was blijven werken...

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat is chromecast juist?

                      Hier werkt de chromecast al jaren probleemloos.
                      Trouwens, ik denkt dat zowat iedereen al problemen heeft gehad met iets en de chromecast zal daar wel geen uitzondering op zijn [emoji5].
                      Maar dat neemt niet weg dat ik er erg tevreden over ben.

                      jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment

                      Working...
                      X