Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm beoordeling posten via google

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag ivm beoordeling posten via google

    Als ik een restaurant, winkel etc.. opzoek via google dan toont het zoekresultaat in eerste instantie een sterrenscore met een cijfer en tussen haakjes het aantal beoordelingen.

    Ivm mijn net aangekochte hometrainer kreeg ik van de winkel een link toegestuurd om mijn beoordeling te geven en eventueel te becommentariëren.

    Deze link ziet er zo uit: https://goo.gl/ , gevolgd door een 6-letter code.
    Ik dien dan in te loggen via mijn google account om verder te gaan.

    Mijn vraag: als je aldus een review post, is die later aanvulbaar of wijzigbaar?

  • #2
    Re: Vraag ivm beoordeling posten via google

    Staat op Google. [emoji23]

    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Vraag ivm beoordeling posten via google

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dank voor de link.
      Die beschrijft de methode om via google maps en je google account een review te schrijven, maar eerder over een plaats dan een winkel of restaurant.
      Op Google Maps kunt u reviews schrijven over plaatsen die u heeft bezocht. U kunt ook informatie over een plaats geven, bijvoorbeeld of het er stil, levendig of romantisch is

      Er is in die instructie evenwel geen sprake van een code in de aard van wat de winkel mij heeft doorgegeven.
      Wel is er in de instructie sprake van een "pluscode" maar die lijkt eerder naar een plaats op de kaart te verwijzen en met andere doeleinden dan een winkelreview schrijven.
      "Instead of addresses with street names and numbers, Plus Codes are based on latitude and longitude, and displayed as numbers and letters. With a Plus Code, people can receive deliveries, access emergency and social services, or just help other people find them"

      Ik vermoed hier dus 2 verschillende "systemen?" waarbij de verkoper zijn eigen ("niet-pluscode") code gebruikt (ttz https://goo.gl/ , gevolgd door 6 letters). Maar wat en waarom is me niet duidelijk.

      De instructie voor maps geeft wel aan dat ik mijn review kan verwijderen of wijzigen.

      Maar ik zoek eigenlijk inzicht in het proces of beheer van review en antwoord op die review.

      Comment


      • #4
        Vraag ivm beoordeling posten via google

        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
        Dank voor de link.
        Die beschrijft de methode om via google maps en je google account een review te schrijven, maar eerder over een plaats dan een winkel of restaurant.
        De reviews die ik geschreven heb over winkels en restaurants, die kan ik op die manier toch wel eenvoudigweg bewerken of verwijderen.
        Maar misschien versta ik uw vraag verkeerd. [emoji848]

        Hier via de app op een iPad gedaan, maar ja de website dezelfde mogelijkheid voor zowel restaurants als winkels.


        Eerste is een restaurant, tweede een winkel.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Vraag ivm beoordeling posten via google

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De reviews die ik geschreven heb over winkels en restaurants, die kan ik op die manier toch wel eenvoudigweg bewerken of verwijderen.
          Maar misschien versta ik uw vraag verkeerd. [emoji848]
          .
          Er moet ergens een verschil zijn in "beheer" van een review vermoed ik, naargelang die via deze google methode aangemaakt wordt versus via een specifieke link die werd bezorgd door de winkelier of restaurant .
          Ik vraag me dus meer af hoe dat zit met die aangereikte toegang tot die reviews.
          Misschien is het een (of de enige?) manier waarop een handelaar/beoordeelde commentaar kan geven op een specifieke review.

          Ik zou het aan de winkelier kunnen vragen maar momenteel wacht ik af hoe ze reageren na een eerder slechte ervaring. Ze zijn sowieso al slecht te bereiken momenteel.

          Comment

          Working...
          X