Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statistiek Hall of Fame 2020

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statistiek Hall of Fame 2020

    Omdat ik altijd al graag met cijfertjes heb gewerkt...
    Heb ik me in deze donkere dagen eens gezet aan een statisch overzicht van het
    Hall of Fame gebeuren.
    Dit heb ik gedaan uit intresse en verveling...zonder enige vorm van bijbedoeling.
    En als ik al eens ergens een conclusiie vermeld is dat een puur persoonlijke....

    Meeste nominaties :
    1. Bopatje = 17 nominaties
    2. Muesli en Crosser = 16 nominaties

    Nominaties in verschillende onderdelen (maw, mss wel de beste all-rounder van 2020) = Muesli met
    nominaties in 5 verschillende categorien

    Verdeling van de nominaties in de forum onderdelen :

    Beginnershoek : 2,2 %
    Fotoreeksen : 0,2 %
    Shooting days : 0,2 %
    Actie : 4,1 %
    Architectuur en Urbex : 6,9 %
    Dieren : 17,5 %
    Evenementen : 0,2 %
    Macro en close-up : 18,1 %
    Mensen : 13,8 %
    Natuur en landschappen : 20 %
    Stilleven en abstract : 9,6 %
    Transport : 3,3 %

    Meest opeenvolgende nominaties =5 = Bopatje : Wk 47-48-49-50-51

    Meeste nominaties in de verschillende forum onderdelen :

    Beginnershoek : 4 = Erik Thijs
    Fotoreeksen : 1 : = Eddy_uit_Heist
    Shootingdays : 1 = G.R.
    Actie : 12 = Crosser
    Architectuur en Urbex : 9 = Eddy_uit_Heist
    Dieren : 14 = Frokkel
    Evenementen : 1 = Henlo
    Macro en Close-up : 10 = Pholie
    Mensen : 11 = Walter bechhols
    Natuur en Landschappen : 14 = Bopatje
    Stilleven en Abstract : 13 = Katrien 1957
    Transport : 6 = Mriya

    Persoonlijk zou ik 39 nominaties (7,5 % ) niet gekozen hebben ....persoonlijke voorkeur natuurlijk.

    Verder wil ik iedereen bedanken voor hun inzet op dit forum....
    (Persoonlijk hou ik nu de statistiek bij voor 2021, en begin in allicht als het toch zo slecht weer blijft
    aan de statistiek van 2019, mocht er interesse zijn dan publiceer ik ook hier in een van de volgende
    weken wel weer een overzicht...)

    Groetjes
    Freddy
    en veel fotoplezier en succes in 2021
    Last edited by freddy69; 11 januari 2021, 15:47.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Statistiek Hall of Fame 2020

    altijd leuk ,cijferkes'
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Statistiek Hall of Fame 2020

      Ik zie dat ondertussen mijn reactie verwijdert is, tjah ....

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Statistiek Hall of Fame 2020

        k zie dat ondertussen mijn reactie verwijdert is, tjah ....

        grts
        Sieg
        Ik had van jou geen reactie gezien Siegfried ...ik ben deze morgen wel een beetje aan het prullen geweest om
        het hele verhaal eraf te halen ...maar lukte me niet....mss dat ik daar iets fout deed...alvast sorry voor deze...

        Mijn conclusie. ik post dit soort dingen beter niet meer op bd, wegens geen interesse en mss wel terecht..

        Graag je reactie er terug op Siegfried...en nogmaals sorry als het aan mij moest liggen maar denk het eerlijk gezegd niet...
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Statistiek Hall of Fame 2020

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          ..


          Persoonlijk zou ik 39 nominaties (7,5 % ) niet gekozen hebben ....persoonlijke voorkeur natuurlijk.



          Groetjes
          Freddy
          en veel fotoplezier en succes in 2021


          Als ik spreek over het forum onderdeel dieren zou ik zeker 50 % van de nominaties niet gekozen hebben...
          Soms heb ik de indruk dat ze de foto's op willekeur kiezen...
          Ik heb altijd gedacht dat een foto nog altijd al bepaalde eisen moest voldoen, zoals geen ruis, scherpte op de juiste plaats, een compo die aanspreekt, geen sensorvlekken...
          Over het onderwerp kan je inderdaad een andere mening hebben, dit is wat jezelf graag ziet.
          Maar uiteindelijk, dit is maar mijn mening... en wie ben ik..

          Raf,
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Statistiek Hall of Fame 2020

            Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
            Als ik spreek over het forum onderdeel dieren zou ik zeker 50 % van de nominaties niet gekozen hebben...
            Soms heb ik de indruk dat ze de foto's op willekeur kiezen...
            Ik heb altijd gedacht dat een foto nog altijd al bepaalde eisen moest voldoen, zoals geen ruis, scherpte op de juiste plaats, een compo die aanspreekt, geen sensorvlekken...
            Over het onderwerp kan je inderdaad een andere mening hebben, dit is wat jezelf graag ziet.
            Maar uiteindelijk, dit is maar mijn mening... en wie ben ik..

            Raf,
            ruis, onscherpte kunnen ook hun functie hebben om de sfeer of zeggingskracht van een beeld te bepalen, net zoals over compositie altijd te discuteren valt.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Statistiek Hall of Fame 2020

              Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
              Soms heb ik de indruk dat ze de foto's op willekeur kiezen...
              Ik heb altijd gedacht dat een foto nog altijd al bepaalde eisen moest voldoen, zoals geen ruis, scherpte op de juiste plaats, een compo die aanspreekt, geen sensorvlekken...
              Over het onderwerp kan je inderdaad een andere mening hebben, dit is wat jezelf graag ziet.
              Maar uiteindelijk, dit is maar mijn mening... en wie ben ik..

              Raf,
              Gelukkig hebben we allemaal een andere visie, anders zouden alle foto's op elkaar lijken.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                Als ik spreek over het forum onderdeel dieren zou ik zeker 50 % van de nominaties niet gekozen hebben...
                Soms heb ik de indruk dat ze de foto's op willekeur kiezen...
                Ik heb altijd gedacht dat een foto nog altijd al bepaalde eisen moest voldoen, zoals geen ruis, scherpte op de juiste plaats, een compo die aanspreekt, geen sensorvlekken...
                Over het onderwerp kan je inderdaad een andere mening hebben, dit is wat jezelf graag ziet.
                Maar uiteindelijk, dit is maar mijn mening... en wie ben ik..

                Raf,
                Het volstaat toch om te kijken bij bvb. de Magnum fotografen om te weten wat fotografie is, waar de aangehaalde eisen wel worden aangehouden...maar ja vrijheid blijheid en er zijn zeker "foto's" op BD waarbij ik me de vraag stel wat dat nog met digitale fotografie te maken heeft...maar zo wordt natuurlijk alles uitgelegd ook een slechte foto of zoiets...
                mvg
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  ruis, onscherpte kunnen ook hun functie hebben om de sfeer of zeggingskracht van een beeld te bepalen, net zoals over compositie altijd te discuteren valt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Gelukkig hebben we allemaal een andere visie, anders zouden alle foto's op elkaar lijken.

                  Natuurlijk had je deze antwoorden kunnen verwachten, het klassieke geval.
                  En daar gaat het niet over...
                  Maar ik denk toch dat de meeste vogel / dieren-fotografen ( ik spreek alleen over het onderdeel waar ik mijn foto's post.. ) goed genoeg weten wat ik bedoel.
                  Ik weet dat er in het verleden al discussies waren omtrent de keuze van de HOF foto's en ik heb me altijd afzijdig gehouden hierin.
                  Asl bvb een foto rond de 15 à 20 reacties heeft die allemaal positief zijn, en als dan de week erop er een HOF foto instaat met slechts 1 of 2 reacties die al dan niet positief zijn...
                  Laat me niet lachen hé, een beetje serieus blijven zou toch wel mogen. Ik denk dat de gemiddelde bezoeker duidelijk weet welke foto hierin de betere is. Alleen het HOF team heeft een andere mening hierover. Graag zou ik dan de motivatie wel eens willen horen waarom de keuze gevallen is op die foto. Kunnen wel allemaal misschien nog iets bijleren.
                  Ik heb er geen probleem mee met de keuze van foto's, maar noem het dan niet HOF maar gewoon een willekeurig selectie van afgelopen week of zoiets.
                  En geloof me, ik ben niet de enige die er zo over denkt. Waarom zijn alle betere fotografen hier vertrokken... ??
                  Ik zou nog even kunnen doorgaan, maar ga het hier toch maar bij laten want ik weet dat ik mijn eigen ruiten inslaat.
                  Ik ga braafjes terug in mijn kot en zal voor de rest mijn klep dicht houden.

                  Voor de rest iedereen nog een gezond 2021 en veel fotoplezier
                  En voor het HOF team... veel sterkte met de keuze's.
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                    Het is weken geleden dat ik nog naar het HoF heb gekeken.
                    Daarvoor vond ik de resultaten soms erg bedroevend en vooral bevooroordeeld.
                    En nu krijg ik op mijn kop, maar ik zeg eerlijk wat ik ervan vind en als dat al niet meer mag dan is het adios BD.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                      Maar ik denk toch dat de meeste vogel / dieren-fotografen ( ik spreek alleen over het onderdeel waar ik mijn foto's post.. ) goed genoeg weten wat ik bedoel.
                      Randy Newman zong het al: 'It's lonely at the top'.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                        Leuk gedaan Freddy
                        Een vermelding wie in de meeste verschillende onderdelen voorkwam zou ook tof zijn
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                          Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                          Natuurlijk had je deze antwoorden kunnen verwachten, het klassieke geval.
                          En daar gaat het niet over...
                          Maar ik denk toch dat de meeste vogel / dieren-fotografen ( ik spreek alleen over het onderdeel waar ik mijn foto's post.. ) goed genoeg weten wat ik bedoel.
                          Ik weet dat er in het verleden al discussies waren omtrent de keuze van de HOF foto's en ik heb me altijd afzijdig gehouden hierin.
                          Asl bvb een foto rond de 15 à 20 reacties heeft die allemaal positief zijn, en als dan de week erop er een HOF foto instaat met slechts 1 of 2 reacties die al dan niet positief zijn...
                          Laat me niet lachen hé, een beetje serieus blijven zou toch wel mogen. Ik denk dat de gemiddelde bezoeker duidelijk weet welke foto hierin de betere is. Alleen het HOF team heeft een andere mening hierover. Graag zou ik dan de motivatie wel eens willen horen waarom de keuze gevallen is op die foto. Kunnen wel allemaal misschien nog iets bijleren.
                          Ik heb er geen probleem mee met de keuze van foto's, maar noem het dan niet HOF maar gewoon een willekeurig selectie van afgelopen week of zoiets.
                          En geloof me, ik ben niet de enige die er zo over denkt. Waarom zijn alle betere fotografen hier vertrokken... ??
                          Ik zou nog even kunnen doorgaan, maar ga het hier toch maar bij laten want ik weet dat ik mijn eigen ruiten inslaat.
                          Ik ga braafjes terug in mijn kot en zal voor de rest mijn klep dicht houden.

                          Voor de rest iedereen nog een gezond 2021 en veel fotoplezier
                          En voor het HOF team... veel sterkte met de keuze's.
                          Jij bent zonder twijfel een zeer goed natuurfotograaf, en alhoewel ik het niet geteld heb (freddy dus wel ) stond je toch regelmatig in de HoF.

                          Het is altijd mijn indruk geweest dat men iedereen die de moeite doet eens aan bod wil laten komen (daar ben ik zelf ook blij mee en dat is een stimulans).

                          Misschien moet dat dan wel op die manier uitgelegd worden.

                          PS: blijf maar hier om de lat hoog genoeg te houden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                            Hallo,

                            Ter info, we hebben vrij recentelijk een topic gewijd aan de HOF.
                            De bedoeling is transparantie en wat meer duidelijkheid te scheppen en het hoofddoel van de HOF nog even te onderstrepen: inspiratie ...
                            Dit is het topic:
                            https://forum.belgiumdigital.com/f39...of-583252.html
                            Goed doen voor iedereen is onmogelijk, dat beseffen we ook, maar we doen ons best

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Statistiek Hall of Fame 2020

                              Hallo,

                              Ter info, we hebben vrij recentelijk een topic gewijd aan de HOF.
                              De bedoeling is transparantie en wat meer duidelijkheid te scheppen en het hoofddoel van de HOF nog even te onderstrepen: inspiratie ...
                              Dit is het topic:
                              In dit afgesloten forumonderdeel worden wekelijks enkele van de betere fotos onder de aandacht geplaatst. Reacties kunnen enkel in het originele topic geplaatst worden.

                              Goed doen voor iedereen is onmogelijk, dat beseffen we ook, maar we doen ons best

                              Jaja
                              Dat draadje had ik gelezen Jaques...
                              Het is/was niet mijn bedoeling om enige vorm van kritiek uit te oefenen op het HOF gebeuren..
                              in dit soort competities zullen er altijd al wel gefrustreerden zijn...
                              Er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden om beelden te beoordelen en jullie kozen voor jullie manier
                              men mag altijd andere ideeën in de aandacht brengen vind ik (is opbouwende kritiek)
                              Moet zeggen dat ik wel geprobeerd heb om dit topic te verwijderen...maar dat lukte me niet...
                              Jullie mogen het indien jullie dit beter vinden voor de rust op bd verwijderen

                              Ik vind/vond het voor mezelf een aangenaam tijdsbesteding maar had het mss beter voor mezelf gehouden...

                              Groeten
                              Freddy
                              https://fredor2.wixsite.com/my-site

                              Comment

                              Working...
                              X