Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

web site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • web site

    eindelijk heb ik hem klaar gekregen

    voor wie eens een kijkje wil nemen klik hier

    Schiet mij niet dood als er een en ander nog niet echt werkt he !!!
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: web site

    knap
    nu experimenteren met css voor uw navigatie mooi te krijgen ;-)

    BTW, ik meen mijn ouwe leerkracht PO op een van de fotos te herkennen :-)
    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

    Comment


    • #3
      Re: web site

      Hey Lieven,

      mooie start. Het belangrijkste is er al...De mooie foto's. Maar aan de indeling zou ik toch nog wat sleutelen.
      Ten eerste zoals al aangehaald, een beetje css om het geheel wat meer zwier te geven (lettertype ed...)
      Maar ik zou ook de fotopaginas een beetje wijzigen zodat ze niet allemaal achter elkaar komen. Ik zou het persoonlijk doen, een stuk of 5 naast elkaar en dan gewoon x aantal rijen onder elkaar (van 5) creëren.
      Waarom? Omdat mensen die surfen gemakkelijker verticaal scrollen dan horizontaal. Dat zit zo ingebakken. (net zoals je beter eerst een ok en dan een cancel knop zet, maar dat geheel terzijde..:-) )

      Maar ik zeg het, het belangrijkste is er al..de foto's.

      PS. Ik weet niet of dat de bedoeling is maar de site van de fotoclup opent in het kleinde onderste frame. Een target=blank toevoegen kan dit verhelpen.

      Greetz,
      Dave
      Nikon CP 5700
      Sony Cybershot P71

      Comment


      • #4
        Re: web site

        knappe foto's!

        Een klein opmerkingetje: de link naar de fotoclub opent in het subframe en niet in het volledige venster.
        Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

        Comment


        • #5
          Re: web site

          heeel mooie website hoor lieven!
          Je brengt me op ideëen.
          Ik heb al maanden enkel één foto staan.
          Er zou dus eens werk van moeten gemaakt worden.

          Comment


          • #6
            Re: web site

            Oorspronkelijk geplaatst door HappyOne
            Hey Lieven,

            mooie start. Het belangrijkste is er al...De mooie foto's. Maar aan de indeling zou ik toch nog wat sleutelen.
            Ten eerste zoals al aangehaald, een beetje css om het geheel wat meer zwier te geven (lettertype ed...)
            Maar ik zou ook de fotopaginas een beetje wijzigen zodat ze niet allemaal achter elkaar komen. Ik zou het persoonlijk doen, een stuk of 5 naast elkaar en dan gewoon x aantal rijen onder elkaar (van 5) creëren.
            Waarom? Omdat mensen die surfen gemakkelijker verticaal scrollen dan horizontaal. Dat zit zo ingebakken. (net zoals je beter eerst een ok en dan een cancel knop zet, maar dat geheel terzijde..:-) )

            Maar ik zeg het, het belangrijkste is er al..de foto's.

            PS. Ik weet niet of dat de bedoeling is maar de site van de fotoclup opent in het kleinde onderste frame. Een target=blank toevoegen kan dit verhelpen.

            Greetz,
            Dave
            precies ook verstand van usability
            Lieven, deze tips moet je zéker in acht nemen hoor!

            groetjes,

            Comment


            • #7
              Re: web site

              De opmerkingen zijn hierboven reeds gegeven. Toch jammer dat bij de openingspagina zo'n groot leeg zwart gat gaapt, net alsof er elk moment een foto gaat komen.
              Bezoekers die de lettertypegrootte 125% gebruiken, zijn wel de helft van de tekst onderaan kwijt en er zijn geen scrollbars om dit verder te lezen. Enige mogelijkheid is dan de grootte terug naar 100% te brengen.
              De tekst iets hoger brengen lost dit probleemke op.

              Met de albums en foto's zit het alvast snor, al moet ik zeggen dat telkens opnieuw de thumbnail aanklikken en het pop-upvenster sluiten om de volgende foto te bekijken niet echt gebruiksvriendelijk is.

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: web site

                Hmmm....
                Ik was al wreed content dat ik hier al zit...
                Ik zal de komende dagen nog maar wat verder fruten zeker
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: web site

                  hallo,
                  bovenop al de helpende handen op je website de beste te maken nog dit :

                  - maak het adres korter door de naam van je startpagina 'grootframeset.htm' in 'index.htm' te veranderen.
                  Als er iemand je website wil bezoeken, dan moet die persoon enkel "http://users.pandora.be/lieven.vandergheyns1/fotoalbum" intikken, de rest : "index.htm" wordt dan automatisch gezocht.
                  - je foto's in de popupvensters zijn veel te 'zwaar' : meer dan 200 Kb. Mensen met een modempje zullen vlug afhaken. Mits de foto's in PS op te slaan via "bestand>opslaan voor het web" kan je nog dezelfde kwaliteit uit je foto's halen, terwijl ze véél Kb kleiner zijn.
                  - foto's in je popupvenster centreren
                  - leid je bezoekers niet weg van je site door op de eerste pagina een link te maken naar je fotoclub. Bedoeling is denk ik dat ze eerst jou website bezoeken. Je kan nog altijd een afzonderlijke linkpagina maken.
                  - zoals reeds gezegd : kleine foto's in tabellen steken, niet breder dan het beeld. Zo bekom je ook een betere vulling van je beeldscherm
                  - verder : de kwaliteit van je geselecteerde foto's is UITSTEKEND !
                  - je bent in ieder geval wreed goed op weg om een prachtige site te maken

                  groeten
                  Alfredo

                  Comment


                  • #10
                    Re: web site

                    @yowan-kenobi

                    heb dan ook gedurende de .Com-boom niets anders gedaan dan corporate websites en intranets.

                    @lieven

                    Als je hulp nodig hebt roep maar hé.

                    gr,
                    Dave
                    Nikon CP 5700
                    Sony Cybershot P71

                    Comment


                    • #11
                      Re: web site

                      [QUOTE=HappyOne
                      @lieven

                      Als je hulp nodig hebt roep maar hé.

                      gr,
                      Dave[/QUOTE]

                      Daar ga je nog spijt van krijgen
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: web site

                        Ik vind o.a. je zwangerschapsfoto's heel knap


                        Jo(han)
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #13
                          Re: web site

                          Jamaar Lieven,

                          gij mss ook he, want dank kom ik ook is om ne gunst vragen hé, want toals Jo al aanhaalde je zwangerschapsfoto's zijn heel knap en het toeval wil dat mijn vrouw zwanger is van ons eerste dus...

                          gr,
                          Dave
                          Nikon CP 5700
                          Sony Cybershot P71

                          Comment


                          • #14
                            Re: web site

                            Ik ben zelf ook aan een iets of wat website bezig omdat ik van mijn gallery prulleke af wil . De opbouw van jouw site komt in groote lijnen overeen met wat ik tot nu toe heb op een paar kleinigheidjes na, ik vind je site wel OK ! enkel nog een klapper van een foto op de openingspagina en 't is zo goed als af !

                            En als ik je nog een tip mag geven ... de contact link, dit zou ik anders aanpakken, ik weet wel dat de bedoeling is dat er direkt een email programma wordt geopend, maar als er iemand van uit een internetcafé op je site komt kan dit voor "troubles" zorgen. Ik zou er email form van maken dat de bezoekers van op je site hun email kunnen schrijven en verzenden, ik weet niet of dit mogelijk is in uw geval ...
                            Last edited by raf; 9 november 2004, 14:54.

                            Comment


                            • #15
                              Re: web site

                              Oorspronkelijk geplaatst door raf
                              Ik ben zelf ook aan een iets of wat website bezig omdat ik van mijn gallery prulleke af wil . De opbouw van jouw site komt in groote lijnen overeen met wat ik tot nu toe heb op een paar kleinigheidjes na, ik vind je site wel OK ! enkel nog een klapper van een foto op de openingspagina en 't is zo goed als af !

                              En als ik je nog een tip mag geven ... de contact link, dit zou ik anders aanpakken, ik weet wel dat de bedoeling is dat er direkt een email programma wordt geopend, maar als er iemand van uit een internetcafé op je site komt kan dit voor "troubles" zorgen. Ik zou er email form van maken dat de bezoekers van op je site hun email kunnen schrijven en verzenden, ik weet niet of dit mogelijk is in uw geval ...
                              Bij telenet kan je hun eigen script gebruiken om zo'n fotmulier te maken, maar het is nu ondertussen al 2 jaar geleden dat ik dat nog gemaakt heb en ik kan me nog goed herinneren dat ik er toen 2 dagen zitten op vloeken heb, dus ...
                              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                              Comment

                              Working...
                              X