Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

    Ik kocht nu een Finish Powerball classic all in 1 grote doos met 120 tabletten, om een merk te hebben en bij een grote doos goedkoper.
    Vroeger heb ik er nog van de Action gekocht, maar ik merk niet echt een verschil met een merk. Soms giet ik in de lade ook wat glansmiddel.
    Zijn er ooit onafhankelijke tests gebeurd tussen vaatwastabetten vb door Testaankoop of andere als er enig verschil is qua geur / blink / properheid?

    Qua wasmiddel gebruikte ik eerst caps, makkelijk maar komt duurder uit, nu terug vloeibare wasgel, deze keer Silan (promo 1+1 gratis onlangs bij Heijn) of ik koop een ander merk in promo.
    Daar heb ik ook niet direct een favoriet, jullie wel ?

    Qua wasverzachter heb ik een vast product en gebruik ik Robijn Jasmijn/Sandelhout, deze ruikt het best.
    Misschien enkel deze topic voor de andere vrijgezel mannen hier

  • #2
    Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

    Voor vaatwastabletten verkiezen wij de Dreft Platinum Plus. Deze steken er met kop en schouders bovenuit wat betreft glanzend eindresultaat. Met andere tabletten hebben we steeds doffe potten en pannen.
    Op Bol.com vind je ze meestal aan promo prijzen.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

      Voor de was gebruik ik Formil Color van de Lidl, en voor de afwas (met de hand, ik heb geen afwasmachine) gebruik ik meestal Dreft.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
        Voor vaatwastabletten verkiezen wij de Dreft Platinum Plus. Deze steken er met kop en schouders bovenuit wat betreft glanzend eindresultaat. Met andere tabletten hebben we steeds doffe potten en pannen.
        Op Bol.com vind je ze meestal aan promo prijzen.
        Hier idem, Dreft platinum zijn absoluut de beste. Ik koop ze bij 123schoon.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

          Ik koop wat er in reclame staat in de colruyt met een lichte voorkeur naar de Dreft platinum plus voor de vaatwas. Voor de was gebruik ik ook tabletten, al wat gemakkelijk is.
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #6
            Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

            Sinds een paar jaar de echt goedkope W5 tabletten van Lidl (van toen ze als beste prijs-kwaliteit uit TA kwamen).
            Zeer goeie resultaten (natuurlijk aangevuld met een spoelglans product). Geen last van vlekken of dofheid.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

              Hangt er van af van wie er de afwas doet.

              Comment


              • #8
                Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Hangt er van af van wie er de afwas doet.
                Mijn machine
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                  Ben al jaren tevreden gebruiker van de Ecover classic tabletten in combinatie met apart Sun zout en Sun glansmiddel
                  Mijn vriendin zweert bij de All-in-One van Dreft

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                    Nooit geen tabletten meer hier wegens te corrosief voor de machine. Enkel het klassieke afwaspoeder, zout en glansspoelmiddel allemaal in hun eigen doseervak

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Nooit geen tabletten meer hier wegens te corrosief voor de machine. Enkel het klassieke afwaspoeder, zout en glansspoelmiddel allemaal in hun eigen doseervak
                      Inderdaad, bij Miele raden ze het gebruik van tabletten ook af.
                      Volgens hun is dat soort oplosbaar buideltje niet goed voor de machine, blijkt dat dat spul niet volledig oplost en voor aanladen zorgt in de niveauschakelaars die het waterniveau sturen.
                      Deze info komt van een vriend die reeds jaren service technieker is bij Miele.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Inderdaad, bij Miele raden ze het gebruik van tabletten ook af.
                        Volgens hun is dat soort oplosbaar buideltje niet goed voor de machine, blijkt dat dat spul niet volledig oplost en voor aanladen zorgt in de niveauschakelaars die het waterniveau sturen.
                        Deze info komt van een vriend die reeds jaren service technieker is bij Miele.
                        Straf dat Miele dan zelf dit soort tabletten aanbeveelt en verkoopt. [emoji6]

                        De recentste machines zijn daar met de PowerDisk ook op gebaseerd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Straf dat Miele dan zelf dit soort tabletten aanbeveelt en verkoopt.

                          De recentste machines zijn daar met de PowerDisk ook op gebaseerd.
                          Ik kan ook maar zeggen wat hij zei, beter poeder gebruiken of tablets zonder dat oplosbaar velletje er rond, omdat dat velletje op bepaalde plaatsen een slijmerig residu achter laat waar ze soms miserie mee hebben.

                          Maar zoals gewoonlijk weet U het beter dan een technieker die vele jaren service deed bij Miele.

                          Comment


                          • #14
                            Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Maar zoals gewoonlijk weet U het beter dan een technieker die vele jaren service deed bij Miele.
                            Ik geef gewoon weer wat Miele van producten verkoopt en aanbeveelt, niet meer, niet minder.
                            Mijn reactie kwam vooral op het volgende:
                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Inderdaad, bij Miele raden ze het gebruik van tabletten ook af.
                            Mochten tabletten voor zoveel problemen zorgen, dan zou dat zeker in de aanbeveling staan (handleiding, website, verkoper, ...).
                            Onze verkoper is zelf ook een erkend Miele, Bosch en Siemens hersteller, die raadt het gebruik van tablets zelfs aan omdat de dosering altijd correct is en er geen vergissingen van producten gebeuren.
                            Hier zelf al altijd tabletten gebruikt en het werkt nog steeds correct na ongeveer 20 jaar.
                            Producten van een gekend merk gebruiken zal al een goed begin zijn zeker? [emoji6]
                            Last edited by VerSeg; 7 januari 2021, 09:24.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik geef gewoon weer wat Miele van producten verkoopt en aanbeveelt, niet meer, niet minder.
                              Mochten dergelijke tabletten voor zoveel problemen zorgen, dan zou dat zeker in de aanbeveling staan (handleiding, website, verkoper, ...).
                              Onze verkoper is zelf ook een erkend Miele, Bosch en Siemens hersteller, die raadt het gebruik van tablets zelfs aan omdat de dosering altijd correct is en er geen vergissingen van producten gebeuren.
                              Hier zelf al altijd tabletten gebruikt en het werkt nog steeds correct na ongeveer 20 jaar.
                              Producten van een gekend merk gebruiken zal al een goed begin zijn zeker?
                              Jaja t'is goed, je weet het dus zoals gezegd beter dan wat de Miele technieker met vele jaren ervaring aanraad.
                              Miele maakt zelf geen tabletten of poeders maar kan/mag het zichzelf niet permitteren bepaalde leveranciers
                              van wasproducten af te wijzen of te ontraden.
                              Maar maak je niet druk Freddy, ik zwijg weeral.....

                              Comment

                              Working...
                              X