Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

    Hi,
    dit is misschien niet het meest geschikte forum, maar ik wil het toch wagen om leden te recruteren voor onze internetclub rond fotografie.
    De club vindt haar oorsprong enkele jaren geleden in een Engels magazine rond Digitale Fotografie. De club werd IDIG3 gedoopt en groeide gestaag aan. Maar dit werd ook haar ondergang : er kwamen en verdwenen leden en de samenhang raakte zoek. Dit zette een aantal leden er toe aan om begin vorig jaar een nieuwe groep op te richten : DAPA (Digital Artists & Photography Associates). We zijn nu met 10 leden en hebben ons een aantal criteria gesteld qua lidmaatschap en kwaliteit.
    Wij communiceren op 2 manieren : enerzijds met het elkaar toezenden van mails waarbij wij onze foto's bespreken (ongeveer 1x per week), anderzijds beschikken wij over een eigen website, waar ook gasten zich kunnen inschrijven. Wij organiseren een wekelijkse competitie die voor iedereen openstaat, en een maandelijkse wedstrijd, gereserveerd voor de leden.

    Wij zijn op dit moment op zoek naar nieuw bloed. De voertaal is Engels vermits vrijwel alle leden Britse roots hebben. Ondergetekende is de enige 'anderstalige' in de groep.

    Lidmaatschap is gratis. Je kan wel een kleine bijdrage leveren voor de minimale kosten van de website. Hiervoor krijg je evenwel een eigen e-mail adres en webspace voor een eigen gallerij.

    Mocht je vragen hebben, mail mij gerust op : erwin@dapa-group.com.

    Je kan onze website bekijken op www.dapa-group.com. Registreer alvast als gast, en indien je zin hebt om lid te worden kan je je alvast aanmelden. Je zal gevraagd worden een kleine portfolio voor te leggen op basis waarvan je kandidatuur al dan niet ontvankelijk zal verklaard worden. De verdere details voor lidmaatschap kan je ook op de website vinden.

    Ik hoop je binnenkort te mogen verwelkomen.

    erwin


    Last edited by erwin bosman; 8 november 2004, 12:57.

  • #2
    Re: ZIN OM AAN TE SLUITEN BIJ EEN INTERNETCLUB FOTOGRAFIE? LEES DAN DIT.

    DAGEZONIEMOETROEPEN.
    En het lijkt mij hier inderdaad niet het meest geschikte forum.

    Comment


    • #3
      Re: ZIN OM AAN TE SLUITEN BIJ EEN INTERNETCLUB FOTOGRAFIE? LEES DAN DIT.

      zeg mij dan welke wel het geschikte forum is?

      Je reactie getuigt niet bepaald van veel respect...

      erwin

      Comment


      • #4
        Re: ZIN OM AAN TE SLUITEN BIJ EEN INTERNETCLUB FOTOGRAFIE? LEES DAN DIT.

        Idd. Erwin, BD is beroemd en berucht dat je hier je vrije mening mag zeggen...

        Van dat roepen + de rest heeft tklapgat toch wel gelijk zekers!

        Comment


        • #5
          Re: ZIN OM AAN TE SLUITEN BIJ EEN INTERNETCLUB FOTOGRAFIE? LEES DAN DIT.

          Ooit al gehoord van belgiumdigital.com ? Als wat je zegt kan hier ook, je hebt de mogelijkheid om foto's te beoordelen, en persoonlijk vind ik een internetclub fotografie goed die openstaat voor leden met interesse in de fotografie en daarin willen groeien en niet (zo komt het toch bij mij over) voor een select clubje fotografen die reeds (naar hun mening) mooie foto's maken.

          Persoonlijk vind ik dit niet geschikt om in een club (want zo bekijk ik belgium digital) leden te gaan ronselen.
          Maar dat is mijn mening

          Oorspronkelijk geplaatst door erwin bosman
          zeg mij dan welke wel het geschikte forum is?
          Je reactie getuigt niet bepaald van veel respect...
          erwin

          Comment


          • #6
            Re: ZIN OM AAN TE SLUITEN BIJ EEN INTERNETCLUB FOTOGRAFIE? LEES DAN DIT.

            ben werkelijk geschokt door jullie eerste reacties....

            Ik ben zelf een actief gebruiker van niet enkel BD, maar ook diverse andere (internationale) sites, en beschouw op geen enkele manier dat het een met het ander in competitie zou staan.

            Heb ik op een gevoelige teen getrapt? Vertel het mij, ik trek dan mijn vraag terug, en zal gaan leden 'ronselen' elders...

            erwin

            Comment


            • #7
              Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

              Het één sluit toch het ander niet uit ?
              Ik kan er ook echt niet bij hoor, een andere club kan je toch niet als concurrentie bestempelen ?
              Wat dan met de zovele leden die bij een "echte" fotoclub aangesloten zijn ?

              Komaan jongens, BD en DAPA zijn duidelijk 2 verschillende dingen, BD heeft een lage drempel, maar dat heeft zijn gevolgen op kwalitatief vlak, ik kan me best inbeelden dat sommigen stilaan verder beginnen te kijken omdat ze hier aan hun creatieve/artistieke plafond zitten.
              Mark (300D)

              Comment


              • #8
                Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                Wat is het verschil tussen BD en PADA ?
                BD is een clan, is er voor iedereen en van iedereen. Iedereen interesseert zich in iedereen en wenst kennis te posten en op te doen.
                PADA is een gesloten groep (club). Je moet over een portfolio beschikken om je in te schrijven. Daarna gaan enkel enkele aangeslotenen beslissen of je er ook daadwerkelijk in komt.
                Besluit: ik blijf lekker bij BD met alles erop en eraan. Showcase, Beoordeel, Challenge...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                  Je hebt toch de vrije keuze er al dan niet op in te gaan, dus daar gaat het hem hier niet over.
                  Wat doet Erwin nu verkeerd door hier zo'n vraag te plaatsen ?
                  Zo'n bekrompenheid...triest om te moeten vaststellen
                  Mark (300D)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                    marc,

                    je verwoord precies wat ik voelde maar niet in zoveel woorden durfde te omschrijven.

                    Ik neem met alle plezier deel aan alle open clubs gaande van dpreview, fredmiranda, tot photo.net, photo-of-the-year en digitalphotocontest. Daarnaast put ik enorm veel kennis uit de DAPA groep (niet PADA), waarvan enkele leden een enorme expertise hebben op het gebied van fotografie.
                    Een 'goeie' foto maken is knap lastig, en een gedegen kritiek leveren op de fotografie van andere is nog moeilijker. Maar oefening baart kunst, en daarom probeer ik op zoveel mogelijk terreinen werkzaam te zijn.

                    En het is heus niet zo dat wij in deze groep elkaar zitten op te hemelen. Wij zijn knap hard voor elkaars fotos.

                    Het staat jullie allen vrij om zich als gast in te schrijven en zo in het debat te springen. Indien het niet echt jullie 'piece of cake' is, dan kan ik dat begrijpen. Ik wou jullie enkel maar het plezier aanbieden om tot een fotografieclub te behoren, meer niet.

                    no hard feelings,

                    erwin

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                      lijkt mij wel leuk, maar ik kan nog geen nederlands laat staan engels ...
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                        Oorspronkelijk geplaatst door erwin bosman
                        Ik wou jullie enkel maar het plezier aanbieden om tot een fotografieclub te behoren, meer niet.
                        no hard feelings,erwin
                        De eerste reactie van mij (in mijn altijd te korte middagpauze) was er vooral één van: doe die vetgedrukte titel weg. Wat inmiddels in orde is.
                        Nu ik die website eens gezien heb, wil ik mijn mening (die van niet het geschikte forum) met plezier enigszins bijstellen.
                        Ik ben nu ook blij een zeer professioneel uitziende site te leren kennen, waar sommigen van ons (diegenen mét ambitie) zonder twijfel een interessante fotoclub kunnen vinden.
                        De hoge drempel stoot mij dan weer tegen de borst. Op dit ogenblik 10 leden met in totaal geen 100 foto's op de site gaan eens beslissen of we wel of niet lid kunnen worden. Ik zit in een club met binnen enkele weken 5000 leden, een paar 100 betalende leden, op zijn minst 10 medewerkers (bestuur, moderators...) en zo'n 3000 bezoekers per dag. Iedereen welkom maar alstublieft niet met de deuren slaan. Meer moet dat voor mij niet zijn.
                        Maar van mij mag u gerust leden werven bij BD. Wie ben ik trouwens om daarover kritiek te geven?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                          Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat
                          Maar van mij mag u gerust leden werven bij BD. Wie ben ik trouwens om daarover kritiek te geven?
                          Misschien krijgen wij er binnenkort enkele Engelse leden bij.

                          Groeten, Jan.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                            Zeer mooi initiatief Erwin. Ik heb me bij deze ingeschreven en hoop een postitieve bijdrage te kunnen leveren aan deze nieuwe site.
                            Ik ben persoonlijk ook geschokt door de negatieve uitlatingen van enkele BD leden. Wees blij dat er nog mensen hun tijd en energie in dit soort zaken willen steken!!!
                            Groeten
                            Allabama

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zin om aan te sluiten bij een internet fotografieclub?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                              Misschien krijgen wij er binnenkort enkele Engelse leden bij.

                              Groeten, Jan.
                              Dan zullen die engelandersmannen e.a. wel het nederlands/vlaams moeten meesteren! En voor nen engelandersman is da gene kak, geloof mij vrij.
                              Ik heb ooit met een canadees samengewerkt. Na 3 maanden kende hij enkel de betekenis van het woord "pintje"
                              Dus dat belooft... en ik denk niet dat er hier veel mensen staan te springen om hier in't Engels te forummen.

                              Comment

                              Working...
                              X