Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnement ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnement ?

    Ik heb nu een Orange Love Trio van €64.87 met onbeperkt internet, digitale TV en Go Unlimited 8GB data per maand.
    Gezien het toch lockdown is en we thuiswerken en wifi (en voor die ene boswandeling op zondag toch niet veel 4G nodig, heb een vast gps programma in mijn telefoon en auto), h11eb ik mijn abonnement verlaagd.

    Het lager abonnement is echter meteen slechts 0.5GB en 90 belminuten, dus extreem weinig, geen 2 of 4GB mogelijk.
    Dit voor €54 per maand voor 3 maand, daarna €59 per maand.

    Ik kreeg ook een Orange Thank You eindejaar bonus gratis 5GB.
    Dus meer dan data genoeg, ik zal eens proberen de Hollander uit te hangen, ik zie wel wat het zegt, kan nog altijd mijn abonnement in 1 klik terug verhogen.

    Maar het thuiswerken/lockdown zal nog een eind duren denk ik, niet echt 4G mobiele data nodig en bellen doe ik bijna nooit.
    Dus we gaan eens een povere 500MB testen

    Meestal betalen wij toch voor véél teveel giga's bij al die operators.
    Met de lockdown denk ik dat weinigen al hun packs van 8GB of meer volledig verbruiken.

  • #2
    Re: Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnemen

    Bij Scarlet hebben wij hier tijdens de lockdown verschillende maanden voordeel gehad aan het "onbeperkt" internet dat toen werkelijk onbeperkt was.
    Dat geldt op dit ogenblik ook nog, normaal is dat 500GB per maand aan maximale snelheid, daarna gaat het veel trager, nu wordt die limiet van 500GB dus niet toegepast.
    Mijn zoon was ook bijna altijd hier, en dan staat de PS4 bijna altijd aan (PS4 = continu in verbinding met zijn maten die ook online spelen, maar ook het updaten van games en downloaden van games zorgen voor een grote datatransfer), en als hij de Playstation beu is, dan kijkt hij naar YouTube, Netflix of Disney +.
    Ik ben zelf ook heel veel technisch werkloos geweest (ik kijk ook naar Netflix, YouTube en Disney +) en daardoor gingen we dit jaar bijna elke maand over de datalimiet van 500GB.
    Dan moet ik normaalgezien 5 euro per maand bijbetalen om 1TB extra te krijgen op maximale snelheid, en dat heb ik dit jaar dus niet dikwijls moeten doen, dat was dus een "lockdown cadeau" van Scarlet.
    Mijn GSM abonnement zit nog in het Scarlet pakket (ik betaal per sms en per minuut voor het telefoneren, maar dat is maar een paar euro per maand).
    Voor de smartphone van mijn zoon heb ik het goedkoopste abonnement bij Orange (15 euro per maand), daar zit niet veel data bij, maar hij kan bijna overal verbinding maken via wifi, daardoor is die heel beperkte datalimiet niet meteen een probleem.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnement ?

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Het lager abonnement is echter meteen slechts 0.5GB en 90 belminuten, dus extreem weinig, geen 2 of 4GB mogelijk.
      Dit voor €54 per maand voor 3 maand, daarna €59 per maand..
      Zoiets weet je toch voor je beslist om te veranderen?
      Als dat te min is, dan niet nemen hé. [emoji23]
      En krijgt men echt drie maand korting als men het abonnement vermindert?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnemen

        Weer een voorbeeld hoe je nauwelijks kan besparen op telecom in België...

        Comment


        • #5
          Re: Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnemen

          Ik heb maar 250 mB bij mijn mobiel abonnement.
          Normaal kom ik daar mee toe.
          Natuurlijk moet ik dan geen filmpjes gaan kijken maar om af en toe wat op te zoeken en de krant eens te bekijken als ik niet thuis bêis dit voldoende
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnemen

            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
            Ik heb maar 250 mB bij mijn mobiel abonnement.
            Daar kunt ge nog geen paar woorden tekst mee versturen. [emoji23]
            Het zal wel MB zijn dat je bedoelde. [emoji6]

            Het hangt ervan af welk gebruik men maakt van zijn toestel en welke instellingen, maar met 250 MB moet men al geen updates van apps binnenhalen of het is heel snel gedaan.
            Ik wist zelfs niet dat zo’n laag abonnement nog bestond. [emoji848]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnement ?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Weer een voorbeeld hoe je nauwelijks kan besparen op telecom in België...
              En de kans is groot dat wanneer hij ooit terug wil naar het hogere abonnement, dat het op dat moment al duurder is.
              Het toont vooral aan dat continu veranderen om wat te sparen niet altijd een goede zet is. [emoji6]
              Voor een 5€ per maand (prijs na de tijdelijke korting) alle comfort kwijtspelen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnemen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Voor de smartphone van mijn zoon heb ik het goedkoopste abonnement bij Orange (15 euro per maand), daar zit niet veel data bij, maar hij kan bijna overal verbinding maken via wifi, daardoor is die heel beperkte datalimiet niet meteen een probleem.
                Specifiek voor dit zit je zoon beter bij Mobile Vikings vermoed ik. https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Minder/geen mobiele data bij lockdown : wie verlaagde ook zijn data gsm abonnemen

                  Dag Canon,

                  In zulke gevallen is het handig om alle gsm-abonnementen te vergelijken, ik gebruik daarbij de volgende website: gsm abonnementen vergelijken

                  Als je goedkopere gsm-abonnementen wilt in België, is misschien Youfone een goede optie, ze hebben gsm-abonnementen vanaf 4 euro per maand.

                  Comment

                  Working...
                  X