Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beoordeel mijn... eh....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beoordeel mijn... eh....

    Tja, het is geen foto, ook geen album. Eerder een combinatie van een fotopresentatie en een diashow.

    Sinds oktober zit ik alweer 3 jaar op BD en heb na elk jaar telkens een soort jaaroverzicht in albumvorm gemaakt. Zo ook na dit jaar, maar nu ietsje anders. Niet alleen wat opzet (géén thumbnails meer bv) maar ook wat inhoud betreft. Ik heb vanaf oktober 2003 de datum en naam/omschrijving van de mappen bekeken en die foto's die me direct te binnen schoten (om welke reden dan ook) gekopieerd naar een nieuwe map. Dat zijn niet per se de mooiste of beste (maar ook niet de allerslechtste - die heb ik daarna weer weggekieperd ).

    En ondanks dat het niet een foto is, ben ik toch benieuwd jullie oordeel. En wel over:

    - de presentatie: wat vinden jullie van deze vorm? Vinden jullie het erg vervelend dat je niet zelf een thumb kunt kiezen maar moet (allez, je kunt altijd Alt+F4 drukken he) kijken wat ik je voorschotel (met vaste tijd en volgorde)? Dit script werkt met preloading, en dus staat de eerste foto een tijdje in beeld (hangt ook nog eens van je verbindingssnelheid af). Duurt het te lang? Te kort?
    - de foto's: zijn er foto's bij die je, ondanks deze keuze voor de inhoud, zou verwijderen omdat ze te oninteressant zijn, niet goed genoeg, niet mooi genoeg? Vinden jullie het overzicht divers genoeg (heb ik althans wel gepoogd)?

    En klik hier voor een kwartiertje foto's/presentatie/diashow-album...

    Erik

  • #2
    Re: Beoordeel mijn... eh....

    Prachtige fotoslide show...
    Heb ervan genoten , eens rustig achterovergeleund in m'n stoel alles bekeken.
    De mooiste fotos zijn voor mij... Die twee met 't hondje (man die eten in z'n mond steekt) en de daaropvolgende.
    Ook heel mooi , weer volgens mij, is die man bij 't water.. Veel blauw en schittering. En de koe die precies uit de gracht kruipt...
    De weerspiegeling van een kasteel in 't water mooie lijnen.

    Wat ik niet zou in dit album zetten. Weer mijn eigen voorkeur he?
    De giraffe, Het landschap met het appartemensgebouw links en de wolk. De vuurspuwer. de Citoën SM (Zwart-Wit)
    en er zaten veel tennisfoto's in... maar daar kan ik wel inkomen

    De tijd is wel goed zo vind ik... je hebt rustig de tijd om alles op de foto te bekijken. Wel waren het veel foto's... Je moet echt de tijd ervoor nemen voor je ze allemaal gezien hebt. En dan is de eerste foto met die kolkende zee er weer...
    In 't begin wou ik een verhaal, een rode draad tussen de foto's zoeken... en soms vond ik die ook.. sommige opeenvolgende foto's vertelden een verhaal. Maar op andere plaatsen waren het dan weer totaal willekeurige en verschillende beelden.

    Maar het was een mooie slideshow, ik heb er met plezier naar gekeken. en er zitten natuurlijk juweeltjes tussen (Waar heb ik dat nog gehoord?)

    Comment


    • #3
      Re: Beoordeel mijn... eh....

      Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
      - de presentatie: wat vinden jullie van deze vorm? Vinden jullie het erg vervelend dat je niet zelf een thumb kunt kiezen maar moet (allez, je kunt altijd Alt+F4 drukken he) kijken wat ik je voorschotel (met vaste tijd en volgorde)? Dit script werkt met preloading, en dus staat de eerste foto een tijdje in beeld (hangt ook nog eens van je verbindingssnelheid af). Duurt het te lang? Te kort?
      Dit stoort mij persoonlijk wel. Dat ik geen thumbs zie is niets en volgorde vind ik ook niet erg. Maar de vaste timing steekt tegen. Bij de meeste foto's zou ik het graag sneller hebben en bij andere wil ik dan weer wat langer blijven. Ik ben gestopt met kijken bij jupiterrad. Kwaliteit van de foto's is zeer goed, voor mij bijna allemaal mooie en interessante foto's (als mindere de giraf, de zonnebloemen, jupiterrad)!
      De overgangen tussen foto's is wel goed.

      BTW In Opera werkt het wel niet.
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

      Comment


      • #4
        Re: Beoordeel mijn... eh....

        Je moet er wel even voor gaan zitten hé maar dat loont dan ook : mooie presentatie, stoort me helemaal niet dat ik zelf geen volgorde kan kiezen... ook snelheid van overgang valt wel mee... bij sommige foto's wil je inderdaad zoals rept zegt al eens langer blijven kijken, maar ja...

        overgang bij de foto van Kees van Kooten (met foto ervoor/erna) geeft vervormingen/vlekken in het zwarte gedeelte... of is dat alleen bij mij ?

        foto's zelf : persoonlijke keuze uiteraard, maar op enkele na, zijn ze allemaal zeer boeiend en vooral heel mooi ! (mindere was bv. 'rolstoel' ? in de lucht... tenzij ik meer tijd zou hebben om dat eens goed te bekijken , de vuurspuwer,...)

        opdeling in portrait/landscape hoeft ook niet echt voor mij, ze mogen gerust door elkaar getoond worden, geeft nog wat meer beweging aan 't geheel...

        wat ik wel mis, is een 'streepje muziek' ik heb er voor de fun even Metropolis van Kraftwerk op de achtergrond bijgehaald en dat doet echt wonderen ! Nummer duurt 6.01 min... dus daar kom je al een eind mee...

        Enige indicatie van tijdsduur zou wel leuk zijn, nu weet je niet hoelang je nog mag genieten
        Jan
        www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

        Comment


        • #5
          Re: Beoordeel mijn... eh....

          Ik heb niet de hele slideshow uitgezeten; daar zal ik geen mening over geven. Wel heb ik even naar je JavaScript gekeken. Hij is Internet Exploder specifiek, en da's niet nodig. Overigens zijn m.i. je standtijden te lang. Net als bij een "normale" diashow zou je moeten proberen je standtijden kort te houden, 2, 3, hooguit 5 seconden. Idem voor de fades: de langzaam. Je hebt overigens ook een redelijk snelle machine nodig willen die fades op dit formaat nog smooth verlopen. Verder is het mechanisme van pre-loading zodanig dat de eerste plaat heel lang staat voordat de rest van de show van start gaat. De meeste gebruikers die van niets weten zullen al snel concluderen dat het ofwel om maar een plaat gaat ofwel denken dat de code kapot is. Je kunt beter tijdens de standtijd van plaat X plaat X+1 preloaden. Een vooruit/achteruit button is daar tenslotte ook nog wel aardig bij; dan kan de user in ieder geval nog doorklikken naar de volgende als 't 'm te lang duurt allemaal.

          Comment


          • #6
            Re: Beoordeel mijn... eh....

            Mocht ik de vorige reply's niet gelezen hebben, dan had ik het na 1 foto opgegeven. Het duurde volgens mij echt te lang vooraleer het vervolg zichtbaar was.
            Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan een navigatiesysteem, waarbij je o.a. de slideshow kan onderbreken en op een willekeurig moment kan verder gaan.
            Je hebt ook op geen enkel moment een aanduiding waar je op de tijdlijn van je show zit.

            Inhoudelijk loont het wel de moeite om er wat tijd voor op te offeren!

            Comment


            • #7
              Re: Beoordeel mijn... eh....

              zelfde hier,heb gekeken tot aan de 2 visjes!
              t'is mooi hoe de foto's in elkaar overlopen,heel knap!
              maar dan zit ik ook met het probleem dat de ene foto me aantrekt,en ik er langer wil naar kijken en de andere trekt me weer niet aan en zou ik willen doorzappen!
              na een tijdje heb ik teveel foto's gezien die me niks zeggen en gebruik ik f4!
              hierdoor mis ik dan mss nog héél mooie foto's!
              als de mogelijkheid bestaat zou'k toch liever een knoppeke zien om te kiezen voor:dia-schow of gewoon 1 voor 1 verder klikken met de muis of scrollwieltje!
              thumbnails is mi niet noodzakelijk!
              grts; M

              Comment


              • #8
                Re: Beoordeel mijn... eh....

                Fraaie presentatie, Erik. Ik kan de meesten bijvallen, maar heb 'm netjes uitgezeten, en af en toe dwaalde mijn ogen weg van het scherm, helaas.
                Uiteraard ook prachtige eye-catchers, maar bv de vuurspuwer, de kerkspits in de schaapjeswolken, en de SM kunnen ook m.i. wel weg. Mss nog een paar maar laat anderen ook een mening....
                Groets, Gerhard
                Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                Comment


                • #9
                  Re: Beoordeel mijn... eh....

                  Er zitten schitterende foto's tussen, maar ook wat mindere waarnaar ik het leifst wat minder lang naar had gekeken. Zelf naar een volgende foto kunnen gaan wanneer ik dat zou willen zou ik hier prettiger hebben gevonden.

                  Foto's die ik wat minder sterk vond waren: Jupiterrad, de carnavalsfoto's, een lavendelveld en de vuurspuwer.

                  Foto's die ik super vond waren: 2x vrouwelijk naakt (en dan vooral de eerste), de paarse orchidee, de eerste foto van het water, een paar zonsondergangen en de foto's van de hondjes.

                  De overgangen vind ik erg mooi en rustig, alleen jammer dat je niet precies kon zien waar je je nu bevindt (ofwel hoelang de slideshow nog duurt).
                  Maar al met al een hele mooie reeks, waarvan ik er graag meer van mag zien.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beoordeel mijn... eh....

                    Persoonlijk vind ik het goed (vandaar dat ik vraag of het via een tool is dat je dit hebt aangemaakt of manueel hebt gedaan) ...maar de eerste foto duurt té lang vind ik.
                    Wel knappe foto's !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beoordeel mijn... eh....

                      Ik kan de slide show wel waarderen, en dat niet alle foto's even goed zijn och dat blijft ieder zijn smaak, wel zou ik wat aan de eerste foto doen die blijft te lang solo.

                      Zelf heb ik een snelle breedband verbinding dus loopt het ook behoorlijk, maar mensen met een trage aansluiting zullen de moed wat verliezen.

                      Er zitten wel een aantal hele mooie tussen, en dat is toch genieten.
                      Groeten Omega.

                      www.digiwaart.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beoordeel mijn... eh....

                        Het script is helaas niet ideaal, maar ik heb geen beter. De opm van Joost bv over preloading en IE-specifiek kloppen helaas, maar ik weet zo gauw niet hoe ik dat in dit script moet aanpassen. Ook zou ik liever per foto kunnen aangeven hoe lang die getoond wordt, omdat ik bij sommige korter zou willen kiezen bv, maar dit script doet dat niet. Script werkt ook niet afwijkende formaten, alle plaatjes zijn nu even groot gemaakt (dus bv de portraitfoto's met achtergrond erbij)...


                        Maw: Als iemand een mooi script weet, dan graag
                        (moet wel 'gewoon' JPG's tonen mèt blend (geen andere overgangen nodig) en niet in MPEG-vorm ofzo (nou vooruit, Flash mag ook nog )

                        Ik kom later nog op de foto's zelf terug, bedankt alvast allen voor de replies en het kijken,

                        Erik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beoordeel mijn... eh....

                          Erik, heb je de mogelijkheid om php te gebruiken op je hosting?
                          NaXX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beoordeel mijn... eh....

                            schitterende presentatie, je moet er idd wel even tijd voor nemen, maar je hebt zo wel de kans om de foto's echt te bekijken
                            En er zitten pareltjes bij...

                            heb 1 vraagje... ergens in het begin zie je een foto van een griekse oorlogsbodem met op de achtergrond een eiland / land.... toevallig de foto gemaakt op Kos?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beoordeel mijn... eh....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                              Maw: Als iemand een mooi script weet, dan graag
                              (moet wel 'gewoon' JPG's tonen mèt blend (geen andere overgangen nodig) en niet in MPEG-vorm ofzo (nou vooruit, Flash mag ook nog )
                              Er zijn wel mogelijkheden om ook in andere browsers een dergelijk JavaScript aan de gang te krijgen - 't is alleen wat meer getruukt (je moet dan denken aan opacity en overlaying images). Als je echt wil, dan kan ik eens terugzoeken in mijn archieven, want daar heb ik ooit ook wel eens mee gespeeld. Het probleem van een dergelijke methode is dat het wel behoorlijk wat resources vreet bij de gebruiker. Een snelle machine is dan noodzakelijk om het overvloeien nog een beetje soepeltjes te laten aflopen (maar da's nu, zei het in mindere mate, ook zo...).

                              Veel makkelijker is het even XatShow te downloaden en die aan de gang te zetten. Die maakt een keurige slideshow op basis van een Java applet. Kun je zelfs nog de standtijden per slide instellen. Het enige nadeel is dat je users Java moeten ondersteunen. JavaScript is meer geaccepteerd, maar ook veel browser-afhankelijker.

                              Comment

                              Working...
                              X