Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste foto platforms op heden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste foto platforms op heden.

    Short Q: Wat zijn momenteel de meest interessante websites om op aanwezig te zijn met je fotowerk? Waar je ook kan netwerken.

    Long Q: Ik zie de meeste platformen als een aanvulling op elkaar. Het betekend niet dat het aanwezig zijn op meerdere platformen een concurentie zou inhouden. Ik zie het eerder als het aanspreken van verschillend publiek. Ik merk ook dat verschillende platformen een ander soort respons geven op mijn werk ook. Bv op facebook krijgt een foto 30 likes. Ik plaats die ook op insta en daar krijgt hij er 200.
    Ander publiek, ander systeem dus andere waardering. Soms omgekeerd.

    Maar nu is mijn vraag waar een fotograaf deze dagen best op aanwezig kan zijn om gezien te worden naar verschillende doelgroepen?

    Ik som even op wat ik al heb:

    - facebook, is gratis, nadelig algoritme, veel publiek uit de gewone bevolking. Voordeel is het ruime netwerk van fotografen en modellen. Je kan chatten.
    - instagram, gratis, meer zichtbaarheid, publiek zijn meer modellen en fotografen als je wat selectief bent. Weinig negative reacties. Zeer ruime netwerk en je kan chatten.
    - Mewe, gratis, zeer goed platform, veel naakt, weinig mensen uit europa er op aanwezig. Je kan chatten. Geen ruim netwerk.
    - pinterest, gratis, zeer goed platform, weinig feedback of likes. Chatten gaat lastig maar het kan wel. Extra plus is dat je handig moodboards kan maken.
    - youpic, gratis, veel fotografen en modellen fotografie.
    - gurushots, gratis (maar dan krijg je minder zichtbaarheid), bij betaling kan je meedoen aan wedstrijdjes. ZEER veel prutsers op aanwezig.
    - 500px, betalend voor zover ik weet, geen ervaring mee
    - 1X, betalend voor zover ik weet, geen ervaring mee

    Wie vult het overzicht aan....

  • #2
    Re: Beste foto platforms op heden.

    Beste reclame is nog steeds de mond aan mond reclame in mijn opinie

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Beste foto platforms op heden.

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Short Q: Wat zijn momenteel de meest interessante websites om op aanwezig te zijn met je fotowerk? Waar je ook kan netwerken.

      - facebook, is gratis, nadelig algoritme, veel publiek uit de gewone bevolking.,,,,,,,,
      ?
      grt.bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Beste foto platforms op heden.

        500px kan je ook gratis gebruiken met een gelimiteerde upload.
        Al die platformen hebben hun momentum en zijn in het begin even leuk.
        Maar uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde.
        Zoveel mogelijk klikken en slijmen op baggerfoto's om zelf zoveel mogelijk likes te halen.
        Klik of slijm je niet, dan krijg je er zelf ook geen, en dus ook geen exposure.
        1x vind ik zelf één van de meest serieuze platformen, al heeft die ook al wat pluimen verloren.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Beste foto platforms op heden.

          short: instagram

          long:
          instagram ;-)
          het is te zien wat je eruit wil halen en méér nog, waar wil je jouw tijd aan spenderen?

          is het om te connecteren met fotografen en modellen zou ik facebook ook zeker niet uitsluiten, zeker ook al niet omdat je deze makkelijk kunt combineren
          wil je dat bedrijven, magazines enz uw werk bekijken en dat je mss er mogelijke oppertuniteiten kan uithalen moét je bijna op instagram zitten en dan nog eens goed actief zijn ook,

          ik ben actief op flickr, 500px en instagram en het enige platform die me al leuke mogelijkheden bezorgt heeft is instagram
          flickr is social-media gewijs teloor gegaan de moment dat het aan google verkocht is (gewoon daarvoor aangekocht),
          erg veel van het publiek/fotografen is daar vertrokken en er zijn maar beperkte manieren om kwaliteitsfoto's (en fotografen) terug te vinden
          500px vind ik nog altijd leuk om op te vertoeven, maar daar vind je bijna énkel medefotografen terug dus niet veel exposure
          is ook achteruitgegaan sedert het opgekocht is door de chinezen helaas

          op instagram en facebook heb je dus het meeste exposure meestal ook in de doelgroepen waar je op mikt, kijk je niet blind op de likes van platform tov platform,
          op de een of andere manier is dit minder op facebook maar daarmee weet je vaak niet alles bij hoor
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Beste foto platforms op heden.

            Ik dacht dat Yahoo een goed jaar geleden Flickr aan Smugsmug heeft verkocht.
            Met de limiet voor een gratis account op 1000 foto's te zetten proberen ze de bagger eruit te krijgen.
            Er zitten nog wel serieuze fotografen op, maar of het rendabel gaat zijn weet ik niet.

            Een site met doorgaans zeer goede foto's is het Italiaanse Juzaphoto.

            Comment

            Working...
            X