Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD schrijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD schrijven

    Bijna 20 jaar geleden heb ik duizenden dia's gedigitaliseerd en op een dvd schijfje overgezet via nero, die kon ik nadien goed afspelen op een dvd speler.
    Nu heb ik een 100-tal dia's (niet de mijne) proberen te schrijven, die ik niet op een dvd speler kan afspelen, nu gebruik ik ashampoo .
    Allemaal jpeg bestand
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: DVD schrijven

    Kan veel oorzaken hebben.
    - dvd niet "afgesloten". Ik herinner me dat je bij sommige programma's de cd/dvd kon openlaten zodat je er later nog kon bij schrijven. Als je niet de boel afsloot speelde dat niet af op een toestel.
    - welk type dvd? +R, -R, +RW, -RW? Niet alle dvd spelers lezen alle types

    Waarschijnlijk nog andere mogelijkheden.

    Comment


    • #3
      Re: DVD schrijven

      Dvd afgesloten
      DVD-R
      Op pc speelt die wel
      Edit, die DVD-R schijfjes werken wel als ik op die speler zelf opneem (is een video-DVD combinatie). Maar al op een andere gewone dvd-speler gebruikt, maar werkt dus ook niet.
      Dus foto's-dia's niet, bewegende beelden wel, video opgenomen via pc nog niet gedaan.
      Last edited by toerist; 12 december 2020, 15:10.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: DVD schrijven

        Hoe heb je de foto's op de DVD gezet?

        Als JPEG?

        Ik vrees dat de meeste, oudere DVD spelers dit niet kunnen lezen.

        Ik vermoed dat je er een slideshow moet van maken, die je dan als DVD film moet branden.

        Mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: DVD schrijven

          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Hoe heb je de foto's op de DVD gezet?

          Als JPEG?

          Ik vrees dat de meeste, oudere DVD spelers dit niet kunnen lezen.

          Ik vermoed dat je er een slideshow moet van maken, die je dan als DVD film moet branden.

          Mvg
          Ik ga dat 's proberen zie
          Thanks
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: DVD schrijven

            Kan je de foto's niet beter op een USB stick zetten?
            Ik denk dat tegenwoordig elke TV wel een USB poort heeft, en daar kan je dan de geheugenstick met de foto's (dia's) insteken.
            Bij mijn tv werkt dat in ieder geval toch (met jpeg bestanden), en dat is handiger dan via een DVD speler.
            Als je ergens een geheugenstick hebt liggen dan kan je dat eens uitproberen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: DVD schrijven

              Dumpen naar een .ISO bestand - en dan met een of andere iso-mount tool (er zijn er die gratis zijn) laden en dan proberen af te spelen. Je hebt nl. in de tijd van de DVD-R de - en + varianten - en dat gaf compatibiliteitsissues met spelers allerhande.
              Gewoon even met een andere externe dvd-speler proberen, wie weet lukt het zo wel.

              Comment


              • #8
                Re: DVD schrijven

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Kan je de foto's niet beter op een USB stick zetten?
                Ik denk dat tegenwoordig elke TV wel een USB poort heeft, en daar kan je dan de geheugenstick met de foto's (dia's) insteken.
                Bij mijn tv werkt dat in ieder geval toch (met jpeg bestanden), en dat is handiger dan via een DVD speler.
                Als je ergens een geheugenstick hebt liggen dan kan je dat eens uitproberen.
                Heb ik gedaan en werkt, maar een dvd-tje afgeven vond ik wel handiger.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: DVD schrijven

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  Dumpen naar een .ISO bestand - en dan met een of andere iso-mount tool (er zijn er die gratis zijn) laden en dan proberen af te spelen. Je hebt nl. in de tijd van de DVD-R de - en + varianten - en dat gaf compatibiliteitsissues met spelers allerhande.
                  Gewoon even met een andere externe dvd-speler proberen, wie weet lukt het zo wel.
                  Ik heb nog een schijfje liggen met een Nero progje, dat ik destijds gratis kreeg bij aankoop van mijn eerste inktjet printer.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD schrijven

                    Anders eens proberen met CDBurnerXP (heeft niks te maken met Windows XP hoor)
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD schrijven

                      Opgelost door mijn bestanden te verkleinen, waren 3690x2461, nu 1673x1115 , het waren er trouwens 300 ipv 110 .
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment

                      Working...
                      X