Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d mark iii nog relevant ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5d mark iii nog relevant ?

    Hoi iedereen,

    Zoals ik nog al kenbaar heb gemaakt op dit forum denk ik er aan mijn eerst fullframe camera te kopen.

    Is een canon 5d mark III (refurbished) nog relevant tegenwoordig of kan ik beter opteren voor een 6d mark ii (refurbished) ?
    De mark III is al enkele jaren oud, vandaar de twijfel (maar hij is dan ook goedkoper refurbished).

    De lens die ik zal gebruiken is de 24 70 mark ii (refurbished).

    Alle tips en opmerkingen zijn welkom.

    Zoals wel duidelijk is speelt ook budget mee. Liefst zou ik een canon R6 kopen. Maar dat verhaal zal toch nog wat moeten wachten

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Canon 5d mark iii nog relevant ?

    Een 6DII was/is ook mijn eerste fullframe. Prestaties bij hoge iso's zijn fantastisch. En ik denk tweedehands maar een paar 100€ duurder...Ik zou niet twijfelen...Maar alles hangt af wat je er mee wil doen. (ik heb de mijne voor concertfotografie gekocht) Een 5DIII is zeker ook nog relevant en kan nog wel even mee...Het houdt immers nooit op...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5d mark iii nog relevant ?

      Ik gebruik mijn 5D MKIII nog geregeld, het is niet omdat die wat ouder wordt dat het een slechte camera is.
      Nieuwere camera's zijn wel beter, maar met een 5D MKIII kan je ook mooie foto's maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5d mark iii nog relevant ?

        ik heb mijn 5d III nu een 5 jaar. Mocht ik onverhoopt een nieuw toestel moeten aanschaffen (diefstal, ...) , zou ik erg twijfelen of ik toch niet naar een spiegelloos systeem zou overstappen (Canon R of sony) . Alleen al maar omdat ik de verdere evolutie eerder in die hoek zie gebeuren. Eens je een basisuitrusting in een bepaald systeem hebt, wordt overschakelen naar een ander soort body plus al het glaswerk wel een dure stap die je niet makkelijk zal maken.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5d mark iii nog relevant ?

          Eerlijk gezegd, moet je al het geld dat je nu in de "oude" vatting investeerd, als eindig beschouwen. Maar je hoort er dan ook weinig voor te betalen.
          Dit terzijde, een 5DMKIII is een topcamera, en de 24-70 II is ook een toplens. Ga je betere foto's maken met een nieuwere? Ja, op de grensgevallen, als je de snelste AF, beste high iso, enzovoort nodig hebt.
          Ps, wat betaal je nu voor deze camera + lens?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5d mark iii nog relevant ?

            Ik zou zeker niet twijfelen om een 5d markIII aan te kopen. Het is een toestel dat aan heel veel eisen voldoet en prima werkt en dat samen met een 2470 lens je heel mooie resultaten zal opleveren!

            Comment

            Working...
            X