Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het wordt mistig door een mondkapje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het wordt mistig door een mondkapje.

    In winkels is een mondkapjesplicht: helaas wanneer je een bril draagt loop je de stellingen omver, je ziet niets meer. Bril afzetten is ook geen oplossing, want anders had je geen bril nodig. Hoe doen blinden het wanneer ze boodschappen doen? Bril schoonmaken doe je doorgaans alleen met water omdat allerlei middeltje de coating kan beschadigen, dus afwasmiddel tegen de aanslag op je bril is ook niet zo slim.
    Last edited by Binnenuit; 7 december 2020, 00:19.

  • #2
    Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

    Er bestaan hiervoor speciale antiwasem doekjes, te verkrijgen in de betere optiekwinkels.
    Groeten Andre

    Comment


    • #3
      Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      In winkels is een mondkapjesplicht: helaas wanneer je een bril draagt loop je de stellingen omver, je ziet niets meer. Bril afzetten is ook geen oplossing, want anders had je geen bril nodig. Hoe doen blinden het wanneer ze boodschappen doen? Bril schoonmaken doe je doorgaans alleen met water omdat allerlei middeltje de coating kan beschadigen, dus afwasmiddel tegen de aanslag op je bril is ook niet zo slim.
      No flog cloth. Hier te koop of bij een opticien.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

        Ik persoonlijk zet 'm af.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

          ik zet hem ook af maar dan kan ik niets meer lezen
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

            Zorg ervoor dat de bovenkant van je mondmasker goed aansluit tegen je huid. Daarna moet je ervoor zorgen dat de bovenkant van je mondmasker hoger komt dan de onderkant van je bril. Je bril zet je ook bovenop je mondmasker. Dat zou aanslag grotendeels moeten voorkomen.
            Raad van mijn vrouwtje die zo'n veertig jaar als verpleegkundige op een kankerafdeling van een ziekenhuis werkte en brildraagster is...

            Comment


            • #7
              Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

              Papierenzakdoekje plooien en tussen masker en neusrug en aangezicht plaatsen helpt ook.
              Daardoor is er een betere aansluiting,en afsluiting is beter.Er gaat meer lucht door het masker;maar dat wordt dan sneller vochtig aan de binnenzijde.
              Het ideaal zou zijn je brilglazen te verwarmen,zodat er een minimaal verschil is tussen temperatuur ademlucht en glas,en minder of geen condens.
              Dat is de reden waarom boven aangehaalde raad wel goed werkt in ziekenhuizen waar de omgevingstemperatuur hoger is,en de temp. van de brilglazen ook.
              Buiten en nu bij lagere temperaturen is dit niet zo efficient.
              Daarom doe ik nooit mijn masker af in de wagen als ik op twee verschillende lokaties moet zijn.Temperatuur van bril hoger houden
              Andere trucs:
              WD-40 multispray ???????? Is blijkbaar voor alles goed.Ga dit niet proberen.
              Detergent:zou normaal je coating niet mogen aantasten.Ben er ook voorzichtig mee,maar bij mij niet denderend werkend.Laat waarschijnlijk een te dunne film achter.Plakt wel wat.
              Elastiekjes van masker kruisennderste naar boven aan oor en bovenste naar onder.Geeft wel mindere sluiting opzij,en langs daar ontsnapt de lucht dan.Wat eigenlijk niet de bedoeling is.
              Last edited by demuro; 7 december 2020, 14:39. Reden: andere trucs

              Comment


              • #8
                Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

                Als je een medisch mondmasker gebruikt kan je volgend truckje gebruiken.
                Bovenin zit een metaaldraadje in. Je wikkelt het masker (oprollen) voor 1 rondje rond het metaaldraadje. Dus de bovenkant van het masker zal wat dikker worden maar ook zachter aanvoelen.
                Zet het op en daar waar de neus het gelaat/mond raakt druk je het metaaldraadje extra diep in zodat het erg goed aansluit op je gelaat.
                Bril opzetten en je kan verder. Normaal laat het daar dan geen of zeer weinig lucht door.

                Comment


                • #9
                  Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Papierenzakdoekje plooien en tussen masker en neusrug en aangezicht plaatsen helpt ook.
                  Daardoor is er een betere aansluiting,en afsluiting is beter.Er gaat meer lucht door het masker;maar dat wordt dan sneller vochtig aan de binnenzijde.
                  Het ideaal zou zijn je brilglazen te verwarmen,zodat er een minimaal verschil is tussen temperatuur ademlucht en glas,en minder of geen condens.
                  Dat is de reden waarom boven aangehaalde raad wel goed werkt in ziekenhuizen waar de omgevingstemperatuur hoger is,en de temp. van de brilglazen ook.
                  Buiten en nu bij lagere temperaturen is dit niet zo efficient.
                  Daarom doe ik nooit mijn masker af in de wagen als ik op twee verschillende lokaties moet zijn.Temperatuur van bril hoger houden
                  Andere trucs:
                  WD-40 multispray ???????? Is blijkbaar voor alles goed.Ga dit niet proberen.
                  Detergent:zou normaal je coating niet mogen aantasten.Ben er ook voorzichtig mee,maar bij mij niet denderend werkend.Laat waarschijnlijk een te dunne film achter.Plakt wel wat.
                  Elastiekjes van masker kruisennderste naar boven aan oor en bovenste naar onder.Geeft wel mindere sluiting opzij,en langs daar ontsnapt de lucht dan.Wat eigenlijk niet de bedoeling is.
                  Zou de duikers-truk werken? ie op de binnenkant van je brilglazen spuugen en open wrijven? (laatste eetbeurt niet in acht genomen ... haha)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Zou de duikers-truk werken? ie op de binnenkant van je brilglazen spuugen en open wrijven? (laatste eetbeurt niet in acht genomen ... haha)
                    Wou dat nog niet vernoemen.
                    Probeer dat eens en laat het ons weten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het wordt mistig door een mondkapje.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
                      Er bestaan hiervoor speciale antiwasem doekjes, te verkrijgen in de betere optiekwinkels.
                      Daar ben ik vandaag voor naar een brillenzaak gegaan dertig stuks voor €9,- en het werk goed.

                      Comment

                      Working...
                      X