Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knap stukske klimmen ..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Knap stukske klimmen ..

    Ha, hier he .
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Knap stukske klimmen ..

    Damm

    Had er al foto's van gezien. Maar nog geen docu.
    Life is beautiful, take pictures to remember

    Comment


    • #3
      Re: Knap stukske klimmen ..

      ongelooflijk!! ik was nog juist aan het wachten op de ontdekking van een zilveren monoliet
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Knap stukske klimmen ..

        Straf !
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Knap stukske klimmen ..

          Straf. This is nuts, but this is supernuts.

          Mountain climber Alex Honnold seems to defy gravity, scaling sheer, steep rock faces with no rope and apparently no fear. Lara Logan reports.Watch more HERE:...

          Comment


          • #6
            Re: Knap stukske klimmen ..

            Ja, ook straf 👍
            Terzijde, heeft die ook mineralen nodig? 🤔
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Knap stukske klimmen ..

              Ik krijg al hoogtevrees wanneer ik de beelden zie.

              Comment


              • #8
                Re: Knap stukske klimmen ..

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Ja, ook straf ��
                Terzijde, heeft die ook mineralen nodig? ��
                Ja, Kalk, maar hij heeft blijkbaar een speciale soort klier aan zijn achterste waar dat uit komt, waarom hij dan nog klimt is mij een wonder
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Knap stukske klimmen ..

                  De pionier op dat vlak is Patrick Edlinger "le grand blond", ik zou eens moeten zoeken naar zijn film "la vie au bout des doigts". Hij is in zijn bed gestorven.... Ik moet wel zeggen : na een serieuze smak is hij nooit meer de oude geworden.
                  Vreemd toch hoe bepaalde levensgevaarlijke zaken mensen aantrekken. De TT van het eiland Man is de dodelijkste race ter wereld, ieder jaar staan ze te dringen om aan de start te komen...
                  In Zweden is er een geheimzinnig straatracer : the ghostrider. Slaagde er meerdere keren in om van Stockholm naar Uppsala te rijden in minder dan een kwartier, in volle verkeer. In de praktijk betekent dat iets meer dan 270 km/h gemiddeld.
                  Nog zo'n boegbeeld in free solo klimmen is Dean Potter, er is een filmpje waarin hij op blote voeten en zonder elke vorm van beveiliging op 1400 m hoogte over een kabel wandelt. Toen ze hem vroegen waarom hij dat deed was zijn antwoord : om mijn hoogtevrees te overwinnen... Is niet zolang geleden verongelukt met een wingsuit, zowat de hele klimmerswereld was in rouw.
                  De mens is een raar beestje.
                  Maar omdat het hier een fotografieforum is : wat ik evenmin snap is waarom mensen aan oorlogsfotografie/verslaggeving gaan doen. Patrick De Spiegelare (broer van goede vrienden, zag en sprak ik af en toe op een samenkomst) hebben ze ooit gevraagd om als fotograaf aan oorlogsverslaggeving te doen, hij heeft vriendelijk bedankt daarvoor. Het was toch Robert Capa die ooit zei : if your pictures ain't good enough you were not close enough. Toen hij op die landmijn stapte was hij "close enough"....

                  Comment

                  Working...
                  X