Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van onder het stof ... Agfa Record I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van onder het stof ... Agfa Record I

    Ik kan het zelf moeilijk geloven, maar als fotograaf mijn digitale stappen reeds gezet in 1996, 2003 resoluut de analoge fotografie vaarwel gezegd en nu... coronajaar 2020 terug van onder het stof, bezig met deze oude cameras en dito film. leve de analoge fotografie , Puur, langzaam en simpel.
    En? het is nog leuk ook ! Mijn tweede film met deze Agfa Record I , weliswaar een meer dan 12 jaar vervallen Agfapan 400 in RO9 .
    Ben toch steeds enthousiast als ik de resultaten bekijk welke komen uit dat grote negatief van 6 x 9cm.


    F:11


    F:11



    F:5.6 + vignettering vanuit LR toegevoegd om afgehakte voeten te verduisteren . (tja de zoeker is niet 100%)
    groeten,

    stefan


  • #2
    Re: Van onder het stof ... Agfa Record I

    Ziet er toch prima uit. Die agfapan heeft het goed uitgehouden en de camera/lens/sluiter doet het ook nog goed. Voor mij staan ze al in de volgorde dat ze me aanspreken.

    6x9 is inderdaad een mooi formaat. Groot genoeg zonder dat de camera's onhandelbaar worden. Relatief simpel te scannen. En een film duurt ook niet te lang met 8 opnames.

    En ja, die "zoeker"... dan hoor je ze hier klagen over die kleine "tunnel" zoeker van een aps-c dslr! Ze moesten eens een dag door zo'n zoeker moeten kijken.

    Comment


    • #3
      Re: Van onder het stof ... Agfa Record I

      mooi mooi! en wat film, een oude camera en Rodinal... meer moet het soms niet zijn!

      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment

      Working...
      X