Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

    In tijden van lockdown verlangen we naar wat huiselijke kerstsfeer (een revisit aan Straatsburg - The Capital Of Christmas, zit er helaas niet in dit jaar).
    We zijn bijna December, maar de Kerstman moet de Sint niet voor de voeten lopen binnen 1.5 week (voor de mensen die hier nog kinderen hebben)

    Zijn er hier mensen zonder kinderen die de kerstboom al staan hebben of wachten jullie ook nog een weekje af?
    Ik zal nog wachten tot 1 Dec of het weekend van 5/6 Dec als "mentale switch" naar December, heb hier ook enkele kerst-dekbedovertrekken om het compleet te maken
    Last edited by CanonYouCan; 25 november 2020, 17:03.

  • #2
    Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

    We hebben wel vanmiddag een eerste kerstkaartje ontvangen via de post. Die mevrouw is er ook snel bij dit jaar !
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

      wij (gezin met kinderen 9-12-14jaar oud) wachten normaal tot na de sint, om dan onmiddellijk de boom te zetten, met heel het corona gedoe zit de kans er dik in dat we dit jaar toch al eerder de boom zetten. dit weekend mogelijk al!
      De kerstlichtjes hangen al aan de draad in de voortuin, die doe ik al aan! toch een beetje sfeer!
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

        Al zeker 20 jaar geen kerstboom gezet. Zelfs geen kerstbal in huis. Al die opgeklopte commercie hangt mij de keel uit. Eenmaal september haat ik het gewoon om naar de winkel te gaan omdat dan het hele circus begint.

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

          Hier al 5 jaar een kleintje waar de lichtjes al aanzitten/hangen, 50 cm hoog.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

            Hier al +10 jaar geen kerstboom.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

              Ik zie bij ons in de buurt dat er al bij velen vanaf de wintertijd kerstversiering hangt: bij sommigen kan het niet vroeg genoeg beginnen. Maar ieder moet natuurlijk met de kerst doen wat ze prettig vinden
              Ik heb van mijn leven geen kerstboom gehad: vroeger thuis stond er nooit een kerstboom. Voor mijn zeer katholieke ouders was kerstboom gebruik heidens en had het weinig met hun religieuze feest van doen. Er stond wel een heel mooie en grote kerststal in de kamer. Zelf zijn wij er later nooit aan begonnen ik vond het maar een kitscherig gedoe, gelovig zijn we niet en gezelligheid wordt niet gemaakt door een boom vol toeters en bellen dus de kerst gaat aan ons voorbij en lekker eten dat doen we dagelijks.

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                Mijn kerstboom van vorig jaar staat er nog. Met de meeste naalden er nog aan. Valt dit jaar wslk. toch niet op.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Ik zie bij ons in de buurt dat er al bij velen vanaf de wintertijd kerstversiering hangt: bij sommigen kan het niet vroeg genoeg beginnen.
                  Niet moeilijk dit jaar dat ze vroeger beginnen ... overal roepen ze op om lichtjes te hangen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                    Hier brand het hele jaar door de Kerstverlichting.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                      Geen kerstboom of verlichting hier, ik sluit me volledig bij Spanik hierboven aan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                        Kerstboom vorige week gezet, nooit een kerststal, enkel nog wat kleine prulletjes her en der in huis. Toch wel gezellig, vind ik.
                        Jammer genoeg geen kerstmarkten dit jaar...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                          Je bent als atheïst geboren, ondanks wat anderen hier proberen je te misleiden om te geloven
                          (het hele uitgangspunt van religie is je te misleiden om iets te geloven).

                          Als ik hier dus een lichtje zet, dan is dat uit respect voor de moeilijke dagen die sommige mensen momenteel meemaken.
                          Last edited by Guest42; 26 november 2020, 10:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Al zeker 20 jaar geen kerstboom gezet. Zelfs geen kerstbal in huis. Al die opgeklopte commercie hangt mij de keel uit. Eenmaal september haat ik het gewoon om naar de winkel te gaan omdat dan het hele circus begint.
                            Je kan toch ook die 'opgeklopte commercie' links laten liggen en gewoon van de sfeer genieten ? Wij kopen geschenkjes, ja, maar dat zijn kleine attenties, geen grote en dure cadeaus. Je hoeft geen honderden euro's uit te geven om te genieten van de kerstsfeer, hoor.
                            Jammer genoeg zal er dit jaar van gezelligheid maar weinig sprake zijn...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft al z'n kerstboom staan ?

                              Atheïst tot in de kist, maar een liefhebber van de kerstsfeer, al van kleine jongen in Londen. Joel werd door onze voorvaders al lang gevierd vóór het gekaapt en gekerstend werd.
                              Geen stalletje of figuurtjes dus, maar een boom die weelderig versierd wordt. Al vele jaren trouwens een kunstboom. Ik zet de boom en help met de lichtjes, m'n vrouw zorgt voor de afwerking (het meeste werk, dus!).
                              Vandaag, 23 november 2020, is de boom geplaatst en opgetuigd. Da's zowat een week vroeger dan andere jaren.
                              Ik vrees dat niemand anders dan onze poetshulp onze boom dit jaar zal zien. Geen kerstfeest of nieuwjaarsfeestje (met de nieuwjaarsbrieven van de kleinkinderen). Vorig jaar trouwens al niet, omdat wij beiden serieus ziek waren, met inbegrip van hospitalisatie en IC, voor mijn vrouw toch; en dat lang voor er van Corona sprake was! Die feestdagen zullen we, net zoals in 2020, waarschijnlijk in volle zomer 2021 vieren. Ook leuk en dus kijken we er nu al naar uit.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X