Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D850

    Ik zie dat in het menu van mijn D 850 de 'Flitserinstellingen' niet actief staan. Heb al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar geen verandering in te krijgen. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn ? Ik probeer het zonder flitser, mét SB900, met een Sigmaflitser, geen verandering.... Als dit normaal is, waarom zit die mogelijkheid er dan in, vraag ik me af....???? Alvast bedankt voor de hulp....

  • #2
    Re: Nikon D850

    Ik weet niet hoe het juist zit bij Nikon, is al te lang geleden, maar bij Canon is het zo dat het menu niet actief is als er geen werkende flitser of zender op staat.
    Zou het mss kunnen dat je een slecht contact hebt op de flitsschoen ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D850

      Heb me dat ook al afgevraagd. Het is alleen moeilijk te controleren hé....er zit geen vuil op of corrosie (zou ook niet mogen), en het fenomeen doet zich voor met alle flitsers die ik hier in huis heb. Raar... In ieder geval bedankt om mee te denken...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D850

        Niks mis met je D850, blz 190 handleiding en blz 219 en volgende in de menugids, ( te downloaden ) de flits moet een gekoppelde voorziening hebben, zoals een SB 5000 en SB 500. En dan nog afhankelijk van instellingen in de camera.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D850

          Ik veronderstel dat de SB900 via de flitsschoen en de contacten toch een 'gekoppelde' verbinding heeft met de camera ? Want als ik een foto neem, gaat de flits af en is de belichting OK. Ik kan de modus wijzigen op de flitser, maar de rubriek 'Flitserregeling' blijft niet-actief....

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D850

            Al eens geprobeerd de flitser op manueel te zetten ipv TTL?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D850

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat de SB900 via de flitsschoen en de contacten toch een 'gekoppelde' verbinding heeft met de camera ? Want als ik een foto neem, gaat de flits af en is de belichting OK. Ik kan de modus wijzigen op de flitser, maar de rubriek 'Flitserregeling' blijft niet-actief....
              Ja , goed letterlijk is hij gekoppeld, maar de voorziening in de flits om een dialoog aan te gaan met de camera en het menu Flitsregeling is niet aanwezig, alleen aanwezig in de vernoemde flitsen. Staat toch in je handleiding !Ik heb ook beide, en bij mij staat die ook niet actief, of wil je nu echt een fout vinden ?
              De SB 5000 is een radio gestuurde flits en is bedienbaar tot 30m via dat menu item, zit de corresponderende reciever niet in de FLITS SB 900 e.a. gaat dit niet in communicatie en werken.
              Last edited by guido.g; 15 november 2020, 11:30.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D850

                De SB-900 kun je niet via het camera-menu van de D850 instellen, alleen op de flits zelf.

                Uit Thom Hogan's "Complete Guide to the Nikon D850":

                Use touch to select Flash control; or the Direction pad to navigate to Flash control and press the right edge of the Direction pad 3 or the OK button to select it. If the item is grayed out, make sure that there’s an SB-300, SB-400, SB-500, or SB-5000 in the hot shoe, that it’s turned On, and that it isn’t in a Remote mode.
                (...)
                What about the SB-600, SB-700, SB-800, SB-900, and SB-910? The Flash Control menu is disabled with these flashes (as is the second Shooting Information display screen for flash options). You set the flash mode and options for these Speedlights on the flash unit itself.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D850

                  OK, bedankt om mij hieruit te helpen. Ik wil echt geen fout zien hoor, ik vond het alleen vreemd dat een fysieke koppeling met contactpunten niet geldt als koppeling zoals bedoeld in de handleiding. Ik had dat wel gelezen en dacht dat de SB900 toch nog niet zooo oud is en ook wel zou communiceren met de D850 zoals die nieuwste soort. In de digitale wereld zijn we dingen vanzelfsprekend gaan vinden, die dat uiteindelijk toch niet zijn....Thanks !

                  Comment

                  Working...
                  X