Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabelknipper - welke apps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kabelknipper - welke apps

    Ik ben van plan om de kabel te knippen en tv enkel nog te zien via internet.
    Ik zou dit doen via vrtnu, vrtnws, vtmgo, netflix, npo,...
    Maar ik vraag mij af of bijvoorbeeld yelotv werkt als je geen tv abonnement hebt, of zijn er andere apps waarmee je verschillende tv-zenders kunt bekijken en swipen.

    Wie heeft zijn kabel geknipt en hoe werk jij dan.

    Ik kijk met belangstelling uit naar jullie tips.

    Groetjes

    Peter

  • #2
    Re: Kabelknipper - welke apps

    Enkel abonnement voor internet
    , ik ken zo iemand die dat heeft bij telenet.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Kabelknipper - welke apps

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Enkel abonnement voor internet
      , ik ken zo iemand die dat heeft bij telenet.
      Ik heb enkel internet bij Telenet.
      Als je enkel internet hebt bij Telenet betaal je 28€/maand voor 100Mb/25Mb maar met een datalimiet van 150Gb/maand.
      Er is geen optie voor ongelimiteerd downloaden als je enkel internet neemt.
      Als die 150Gb verbruikt zijn, dan kan je blokjes van 5Gb bijkopen @ 5€/5Gb.
      IPTV kijken in HD verbruikt minimaal 4 Gb/h. Je zal je tv kijkuren dus zorgvuldig moeten plannen of die 150 Gb zijn snel opgebruikt
      Voor tv wordt een TV Vlaanderen decoder met een bijkomend kaartje van 3€/maand gebruikt.
      Je hebt dan enkel alle Vlaamse zenders, 1 Nederlandse en 450 FTA (Free to Air) ongecodeerde zenders.

      In Spanje heb ik TV Vlaanderen met het hoofdkaartje en ook IPTV met 14000 zenders van heel de wereld via een fiberaansluiting 600Mb/600Mb zonder datalimieten.
      Deze internet 600Mb fiberaansluiting kost 25€/maand. Eenmalige aankoop van de IPTV decoder kost 100€ en het abonnement kost 50€/jaar.
      Ik heb hier veel buren die tv kijken via hun telefoon en Chromecast, maar het beeld is zeer slecht op een groot scherm en heeft regelmatig haperingen, zelfs met 4G.

      Comment


      • #4
        Kabelknipper - welke apps

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Als je enkel internet hebt bij Telenet betaal je 28€/maand voor 100Mb/25Mb maar met een datalimiet van 150Gb/maand.
        Er is geen optie voor ongelimiteerd downloaden als je enkel internet neemt.
        Deze gegevens kloppen niet helemaal. [emoji848]

        Met Basic internet heb je 100Mbps/10Mbps (geen 25) en inderdaad 150GB limiet.
        Met All-internet heb je 300Mbps/20Mbps en onbeperkt surfen (met voorwaarden).
        Dat laatste kost u dan wel 54,56€ per maand (nu een actie op).

        Last edited by VerSeg; 7 november 2020, 10:52. Reden: Foto toegevoegd
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Kabelknipper - welke apps

          ik denk momenteel aan het nieuw orange-aanbod van 40 eur.https://www.orange.be/nl/producten-e.../home-internet
          Momenteel zit ik bij telenet en orange gebruikt het netwerk van telenet.

          Maar ik ben eigenlijk hoofdzakelijk op zoek naar een manier om bv vt4 of tvbrussel of cnn te bekijken.

          Comment


          • #6
            Re: Kabelknipper - welke apps

            Als je vooral s'avonds en in het weekend kijkt is er Orange Home Flybox, 20€ voor 150GB per maand.
            Je moet wel een goede 4G ontvangst hebben, het werkt niet overal. Wij krijgen in ons buitenhuisje bezuiden de Maas ten minste 20 Mbps, geen probleem met Netflix ed.

            Geen vaste verbinding, je kan het kastje zonodig meenemen om op verschillende plaatsen te gebruiken.

            Comment


            • #7
              Re: Kabelknipper - welke apps

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Deze gegevens kloppen niet helemaal. [emoji848]

              Met Basic internet heb je 100Mbps/10Mbps (geen 25) en inderdaad 150GB limiet.
              Met All-internet heb je 300Mbps/20Mbps en onbeperkt surfen (met voorwaarden).
              Dat laatste kost u dan wel 54,56€ per maand (nu een actie op).

              Haha, dat is dan redelijk recent. In februari bestond dat nog niet. Ik zal eens gaan kijken op hun website.
              Waarom 300/20 Mbps ? Wij hebben hier in Spanje al jaren symmetrisch internet via fiberkabel zonder limieten @ 25€/maand. Nu nog 600/600Mbps en vanaf januari 1000Mbps beschikbaar @ € 29,99 €/maand, maar 600Mbps is voor mij ruim voldoende.

              Comment

              Working...
              X