Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lada

    Ik dacht: ik ga 's kijken hoe het met Lada dezer dagen is en heb dit dus gevonden ...
    De tijd van die oude Fiat 124 modellen en de Samara is blijkbaar voorbij .
    Worden die hier in Vlaanderen nog eigenlijk verkocht of aangeboden ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Lada

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Ik dacht: ik ga 's kijken hoe het met Lada dezer dagen is en heb dit dus gevonden ...
    De tijd van die oude Fiat 124 modellen en de Samara is blijkbaar voorbij .
    Worden die hier in Vlaanderen nog eigenlijk verkocht of aangeboden ?
    Vind een autodealer of tweedehands autohandelaar in uw buurt. Vraag heel eenvoudig een testrit of offerte aan en vergelijk de auto's van uw keuze.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Lada

      Lada Samara, heb ik vroeger ook een tijd gereden: voor zijn geld was het geen slechte auto, maar veel dealers met hun garage waren rommelaars of wel prutsers.
      Wat opviel bij de Lada was dat hun plaatwerk dikker was dan bij de grote merken.
      Last edited by Binnenuit; 29 oktober 2020, 11:44.

      Comment


      • #4
        Re: Lada

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Lada Samara, heb ik vroeger ook een tijd gereden: voor zijn geld was het geen slechte auto, maar veel dealers met hun garage waren rommelaars of wel prutsers.
        Wat opviel bij de Lada was dat hun plaatwerk dikker was dan bij de grote merken.
        Ja dat klopt wel.

        Mijn inziens ben je dan misschien beter af met de merken Skoda en Dacia die ook spartaanse merken zijn. Gelijkaardig marktsegment denk ik.
        Maar dan wel met het voordeel dat je voor Skoda terecht kan bij het VW service netwerk en voor Dacia... zit dat niet onder Renault?

        Zelf rijd ik VW wat een goed merk is mijn inziens.
        Voor mij is een auto een toestel om mij van plaats A naar plaats B te brengen.
        Het ding mag vol builen zitten maar ik heb wel graag dat het ding betrouwbaar is.

        Comment


        • #5
          Re: Lada

          Ik denk dat je de afgelopen niet meer naar prijzen en kwaliteit van Skoda gekeken hebt - ik zou het geen budget merk meer noemen. Dacia nog min or meer, maar worden ook steeds duurder en meer luxe.

          Comment


          • #6
            HuhRe: Lada

            Skoda bij VW netwerk is juist, maar wil ook zeggen : duur onderhoud.
            Daarom zonder Opel fanaat te zijn, blijf ik bij dat merk, relatief betaalbaar en relatief goedkoop in onderhoud, maar ik zeg er wel bij dat ik niet naar zo'n grote dealer ga.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: HuhRe: Lada

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Daarom zonder Opel fanaat te zijn, blijf ik bij dat merk, relatief betaalbaar en relatief goedkoop in onderhoud, maar ik zeg er wel bij dat ik niet naar zo'n grote dealer ga.
              Wel, in de familie lang Opel gereden. En zelf heel tevreden geweest van de oude Vectra van mijn ma, en mijn Meriva die mis ik nog altijd. Ik ga ook naar een kleine familie garage en ben daar uitstekend gediend voor een redelijke prijs. Ook altijd het gevoel gehad dat dit wagens waren zonder fantasie die gewoon deden wat ze moesten doen. In de vorige eeuw was de waterpomp een typisch zwak punt. Maar die laatste eigenlijk nooit problemen mee gehad.

              Maar die Zafira is toch de laatste. Een ramp van een kar. Stuur is zo wollig als een geitewollen sok, je kan die al rijdend 15° langs links of rechts draaien zonder dat er iets gebeurt. Onmogelijk rechtdoor te rijden, dit laveert over de baan als een dronken zwijn al hou je het stuur nog zo recht als mogelijk. De versnellingsbak schakelt trager dan die van een 15 jaar oude afgeleefde lijnbus. Je kan die automaat in manueel zetten, maar dan nog schakelt hij automatisch naar beneden en wil niet naar boven schakelen als jij dat wil. De vering is nog zachter dan een angorakonijn. Het minste zijwind moet je tegensturen. Trekt langs alle kanten als je remt en die neus duikt als een duikboot die de luiken is vergeten dicht te doen. Automatische ruitenwisserregeling werkt voor geen meter en kan je niet uitschakelen. De boordverlichting knippert gelijk een kerstboom als je een tunnel of brug onderrijdt. Om dan nog te zwijgen van wat dat ding zuipt! En dan heb ik het nog niet over details. Geen idee wat de volgende zal zijn, maar als dit nog franser wordt dan dit... no way!

              Langs de andere kant geen defecten en onderhoud valt mee. Maar absoluut geen plezier om mee te rijden. Elke keer als ik erin stap heb ik goesting om die langs de kant van de weg te laten staan als kippenhok.

              Maar wat ik ooit van een collega hoorde is toch ook wel waar: "je hebt tegenwoordig zelden slechte auto's. Maar wel slechte garages."

              Comment


              • #8
                Re: HuhRe: Lada

                Onder het juk van de Russen moesten al die bezette Oostblok landen produceren wat de Russen hen oplegde.
                Skoda bijvoorbeeld was voor WWII gerenommeerd om zijn uitstekende stoomlocomotieven, nu nog altijd om hun rails.
                Dacia is inderdaad Renault en Skoda is VW.
                Maar wat is er geworden van het Poolse FSO?
                Het noemt nu KHM Motor Poland en bouwt verrassend mooie auto's of zal ze bouwen: https://khmmotor.com/
                Polski Fiat is waarschijnlijk niet meer en toch rijden er nog duizenden van in Polen en het is nu een duur karreke geworden.
                De Oost-Duitse merken zijn verdwenen in.
                Maar van Lada was hun beste auto toch die terreinwagen (naam ben ik vergeten) maar ook Lada maakt heel mooie auto's.
                Ik heb met vele merken gereden en vind Mazda een onderschat merk.
                Laatst een week met de Mazda 3 mogen rijden, wat een luxe zeg en stil in die wagen.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Lada

                  Met een Lada 2105 heb ik ooit een proefrit gemaakt nadat ik er een LPG installatie in had gemonteerd, comfortabel was die zeker niet, en die stuurde heel erg zwaar.
                  Stuurbekrachtiging kenden ze toen nog niet in Rusland, maar de Saab waar ik toen zelf mee reed had ook geen stuurbekrachtiging en daarvoor moest je niet eerst je armspieren gaan trainen om er vlot mee te kunnen rijden.
                  Maar die oude Lada's konden wel wat mishandeling verdragen, dat kan je zien op "Garage 54": https://www.youtube.com/c/Garage54ENG/videos

                  De nieuwe Lada's zijn hier lang niet zo populair dan dat ze vroeger waren, Dacia heeft een veel groter dealernetwerk (alle Renault garages + een paar kleinere garages die niet bij de Renault groep behoren).
                  Een van mijn broers rijdt met een Dacia Sandero van de eerste generatie, die heeft ondertussen al meer dan 200.000km gedaan (waarschijnlijk is dan ondertussen vrij dicht bij de 300.000km).
                  Dat was niet helemaal zonder problemen, maar als er iets kapot ging dan waren het altijd goedkope dingen (waarvan hij de meeste zelf kon repareren).
                  Mijn Dacia Logan MCV is nu 6 jaar oud, maar die heeft nog net geen 40.000km gereden, die telt dus niet echt als referentiepunt als je de betrouwbaarheid op lange termijn wil bepalen.
                  Die 40.000km waren wel volledig zonder een enkel probleem, buiten dat de eerste software blijkbaar niet de TPMS sensors van 2 sets banden (zomer en winter) kon onthouden, sinds die de tweede keer naar de garage was geweest na een bandenwissel herkent die wel de TPMS sensors van de twee bandensets, en moet ik niet meer naar de garage om die te laten inlezen in de boordcomputer (waarschijnlijk hebben ze in het begin iets fout gedaan).
                  Het onderhoud was altijd heel goedkoop, binnenkort moet die wel binnen voor de eerste grote beurt, die zal wel wat duurder zijn.
                  Dan komen er nog 3 bougies en een luchtfilter bij, en wat meer werkuren dan bij een olieverversing waarbij het in principe alleen de olie en oliefilter zijn die op het factuur komen, samen met de tijd die er nodig is om nog een aantal punten na te zien.
                  Gelukkig zit er geen distributieriem meer in, want die moest bij mijn vorige auto (Renault Clio 1.2) elke 6 jaar vervangen worden, en dat was niet goedkoop.

                  Heel veel Lada dealers zijn er blijkbaar niet, als je er dicht in de buurt woont dan is dat geen probleem, maar als je ver moet rijden om de auto te laten onderhouden, dan is dat niet zo handig.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lada

                    Een motor zonder een distributieriem?
                    Dan zal die wel een distributieketting hebben.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lada

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Een motor zonder een distributieriem?
                      Dan zal die wel een distributieketting hebben.
                      Natuurlijk heeft die een distributieketting, en die ketting verduurt niet waardoor die niet elke 6 jaar of na een bepaald aantal kilometers moet vervangen worden zoals dat wel het geval is voor een distributieriem.
                      Maar een distributieketting kan ook verslijten, meestal zijn het de kettinggeleiders en de automatische kettingspanner die het eerst verslijten, maar het maakt dan niet veel uit er eerst kapot is gegaan als de motor in de soep draait.
                      Mijn auto doet niet veel kilometers per jaar, daardoor is de kans ook klein dat er problemen zijn met de distributieketting vooraleer ik deze auto vervang door een andere, maar een distributieriem moet wel om de zoveel jaar vervangen worden, en dat zijn gewoonlijk erg dure onderhoudsbeurten.

                      Ik ken iemand die dat heeft voorgehad met een BMW (defecte distributieketting), blijkbaar heeft dat type motor (welke dat juist is, dat weet ik niet, het was in ieder geval een diesel) daar meer last van, als die begint te tikken, dan rij je er best meteen voorzichtig mee naar de garage.
                      Als je er mee blijft rondrijden, dan draait de motor vroeg of laat in de soep, en dan kost dat meer dan 6000 euro (de uiteindelijke rekening was wel wat lager omdat BMW zelf een deel van de kosten op zich had genomen).
                      Maar iets meer dan een jaar na die reparatie liep de motor vast door te weinig olie...
                      Bij een motorblok dat helemaal uit elkaar geweest is hou je best het oliepeil goed in de gaten, en dat was niet gebeurd, het vastlopen van de motor was dus een fout van de eigenaar, want het oliepeil controleren, dat moet je zelf doen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lada

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Een motor zonder een distributieriem?
                        Dan zal die wel een distributieketting hebben.
                        Dan zal je ook nooit van een onderliggende nokkenas hebben gehoord

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lada

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Dan zal je ook nooit van een onderliggende nokkenas hebben gehoord
                          Heb je daar nu echt je plezier in of wat?
                          Vind je het echt leuk mensen te kleineren?
                          Nee had ik nog nooit van gehoord en hoefde ik ook niet te weten, content?
                          Ik ben altijd meer geïnteresseerd geweest in stoomlocomotieven.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lada

                            Kunnen ook nog tandwielen zijn, of een overbrenging met haakse tandwielen en en staande tussenas. Zoveel verschillende zaken die kunnen.

                            Trouwens, ook in stoomlocomotieven zijn er systemen geweest met (deels) distributiekettingen!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lada

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Kunnen ook nog tandwielen zijn, of een overbrenging met haakse tandwielen en en staande tussenas. Zoveel verschillende zaken die kunnen.
                              Inderdaad, Ducati gebruikt nog zelfs altijd het systeem van desmodromische klepbediening. Wel nooit aan gewerkt, aan al de rest wel. Nu, motorfietsfabrikanten gebruiken wel meer eigenzinnige oplossingen, het raarste wat ik ooit zag ligt hier nog ergens in mijn garage : een tweetakt Puch met twee zuigers op dezelfde drijfstang en toch maar één cilinderkop. Maar sommige automerken hebben ook wel attractie tot stupide oplossingen, een mens vraagt zich soms af wat er in die ingenieurs hun hoofd omging..... Geef mij maar Duitsers of Japanners.

                              Comment

                              Working...
                              X