Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

    Thanks to a second Expeed 6 processor, the Nikon Z6 II and Z7 II offer higher burst shooting rates, improved buffer performance and 4K/60p internal recording capabilities. The cameras are scheduled to arrive towards the end of the year.

    The Nikon Z6 II builds on the well-rounded stills and video features of its predecessor, with the addition of dual processors, two card slots and the option to add a full battery grip. It's a subtle evolution but enough to keep the $2000 Z model competitive.

    With dual processors, dual card slots and more, Nikon's Z7 Mark II is a more capable camera than its predecessor in every way. But we have a few remaining qualms: find out just what we make of the Z7 II.



    Zoals reeds geweten uit de geruchtenmolen: dezelfde bodies met dezelfde sensoren maar nu met dubbele CPU voor verbeterde AF, buffer en video mogelijkheden, twee geheugenkaarten, een nieuwe grip.

    Ook de lens roadmap heeft een update gekregen met een 85mm f/1.2 aan de horizon alsook een 400mm en 600mm prime
    Last edited by frank207be; 14 oktober 2020, 06:32.

  • #2
    Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

    Nikon USA https://www.nikonusa.com/en/nikon-pr...tTabs-Overview
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

      De enige Nikon Youtuber waard om volgen:

      Hey Everyone ! the new Nikon Z 6ii and Z 7ii are here ! In this video I will talk you through the main changes and main specifications of the cameras. we wi...


      Ik zie veel video over Eye AF in wide area-L maar geen beeldmateriaal over EVF blackout op hoge FPS...
      Last edited by frank207be; 14 oktober 2020, 16:09.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

        Leuk dat Nikon zeker niet de moed laat zakken en meedoet met de andere spelers.
        Ik vind het altijd interessant om te zien dat er meerdere zijn die vernieuwen, is uitstekend voor de consument.
        Als zijnde een beetje van een technologie volger vind ik het leuk om dit allemaal te volgen, het is al een uitzonderlijk jaar geweest voor fotografie.

        Qua lenzen ook een mooie stap voor Nikon, Canon had over zijn nieuwste RF lenzen 400, 500 en 600 en nog enkele ook al wat info rondgestrooid, Nikon kan niet uitblijven uiteraard.
        De toekomst wordt er alleen maar interessanter op voor (beginnende) fotografen.
        Met alle snufjes die er tegenwoordig op de nieuwste toestellen zit kan eigenlijk iedereen snelle actie en moeilijke omstandigheden vastleggen.
        Dus voor mijn part, mooi die concurrentie van de cameramerken, voor mij mogen er zelfs nog enkele bijkomen

        Ga je voor de nieuwste versie Frank ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

          Die Z7 II gaat 1000 $/€/£ minder kosten dan de R5, dat Canon maar oppast.

          Als je de reviews van de nieuwe toestellen moet geloven komen er alleen maar haarscherpe foto's uit.
          Hopelijk wordt het niet te gemakkelijk want dan is de lol eraf.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Die Z7 II gaat 1000 $/€/£ minder kosten dan de R5, dat Canon maar oppast.

            Als je de reviews van de nieuwe toestellen moet geloven komen er alleen maar haarscherpe foto's uit.
            Hopelijk wordt het niet te gemakkelijk want dan is de lol eraf.
            Jan, ik denk echt niet dat je de Z7 kunt vergelijken met de R5, ok het heeft ook een hoge Mp count maar dat is bijna de enige overeenkomst
            Ik vermoed dat Nikon nog wel een toestel zal uitbrengen om te concurreren met de R5, zal niet lang meer duren, en dan uiteraard hun Z9 waar nu al sprake van is om tegenover de R1 te zetten
            En elk toestel maakt alleen maar scherpe foto's hé, als je uiteraard alles perfect hebt ingesteld en onder controle hebt ;-)
            Zelfs met het beste toestel kan je slechte opnames maken, net zoals omgekeerd dat je met het minst goede toestel goede foto's kunt maken.
            Het is (voorlopig) nog altijd het mannetje dat erachter staat die het inzicht moet hebben, maar het gebruik van het toestel, dus de hulpmiddelen worden steeds makkelijker

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 14 oktober 2020, 23:06.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Ga je voor de nieuwste versie Frank ?

              grts
              Sieg
              Nee ik zie hier geen reden toe. De Z7 blijft een fenomenaal toestel dat uitnodigt tot creatieve fotografie Beeldkwaliteit blijft subliem. Betere AF en kortere EVF blackouts? Heel leuk maar de AF is voor mij nog steeds zeer accuraat en AF-C ook zeker goed genoeg nu ik vertrouwd ben met het systeem. De grip? Da's voorlopig het enige dat me over de streep zou kunnen halen.

              Ik wacht nog wel even en ga eerder enkele nieuwe Z-objectieven aanschaffen. De FTZ werkt anderzijds zo goed dat ik geen reden zie om snel mijn huidige F-mounts met véél verlies te verkopen
              Last edited by frank207be; 15 oktober 2020, 06:52.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Die Z7 II gaat 1000 $/€/£ minder kosten dan de R5, dat Canon maar oppast.

                Als je de reviews van de nieuwe toestellen moet geloven komen er alleen maar haarscherpe foto's uit.
                Hopelijk wordt het niet te gemakkelijk want dan is de lol eraf.
                ook met die nieuwe toestellen kun je prima bewogen foto's maken
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  ....
                  Dus de hulpmiddelen worden steeds makkelijker

                  grts
                  Sieg
                  Vind ik dus nu van niet. Door die autoeverything computers - eh systeemcameras - moet ik op mijn gsm de handleiding raadplegen wat het ding (fuji) nu weer ingesteld heeft. Of eerder hoe "ik" wil dat de foto gemaakt worrdt ipv een japanse ingenieur.

                  Mss. kan Elon Musk een stel wielen met KI maken en een app. Dan kan het apparaat zelfstandig rondrijden en foto's maken en ik kan iets anders gaan doen.

                  Ymmv
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Jan, ik denk echt niet dat je de Z7 kunt vergelijken met de R5, ok het heeft ook een hoge Mp count maar dat is bijna de enige overeenkomst
                    Ik vermoed dat Nikon nog wel een toestel zal uitbrengen om te concurreren met de R5, zal niet lang meer duren, en dan uiteraard hun Z9 waar nu al sprake van is om tegenover de R1 te zetten
                    En elk toestel maakt alleen maar scherpe foto's hé, als je uiteraard alles perfect hebt ingesteld en onder controle hebt ;-)
                    Zelfs met het beste toestel kan je slechte opnames maken, net zoals omgekeerd dat je met het minst goede toestel goede foto's kunt maken.
                    Het is (voorlopig) nog altijd het mannetje dat erachter staat die het inzicht moet hebben, maar het gebruik van het toestel, dus de hulpmiddelen worden steeds makkelijker

                    grts
                    Sieg
                    Inderdaad Sieg, in de R5 zit meer processing power, ik denk ook dat de AF technologie van Canon beter is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Jan, ik denk echt niet dat je de Z7 kunt vergelijken met de R5, ok het heeft ook een hoge Mp count maar dat is bijna de enige overeenkomst
                      grts
                      Sieg
                      Ik ben er al even naar aan het kijken ( kan niets anders want maanden na release is die nog amper leverbaar) maar totnu ben ik nog niet 100% overtuigd dat voor landschapfotografie de R5 evengoed doet als een Sony A7RIII/IV of Nikon Z7

                      De per pixel sharpness ( sorry ken de vlaamse term niet) lijkt met de Sony sensor een stuk beter. Misschien ligt het aan de AA-filter bij Canon.Op Flickr vind ik weinig wow landschapsbeelden qua scherpte (hoop dat ik ongelijk heb maar totnu vind ik niet veel fullsize scherpe foto's)

                      Ter info, ik wil de R5 zeker niet omlaag halen want ik hij staat bij mij op de 1ste plaats hoor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Ik ben er al even naar aan het kijken ( kan niets anders want maanden na release is die nog amper leverbaar) maar totnu ben ik nog niet 100% overtuigd dat voor landschapfotografie de R5 evengoed doet als een Sony A7RIII/IV of Nikon Z7

                        De per pixel sharpness ( sorry ken de vlaamse term niet) lijkt met de Sony sensor een stuk beter. Misschien ligt het aan de AA-filter bij Canon.Op Flickr vind ik weinig wow landschapsbeelden qua scherpte (hoop dat ik ongelijk heb maar totnu vind ik niet veel fullsize scherpe foto's)

                        Ter info, ik wil de R5 zeker niet omlaag halen want ik hij staat bij mij op de 1ste plaats hoor
                        Misschien tijd voor een nieuw scherm , is maar om te lachen hé
                        Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met de nieuwste camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje denk ik.
                        Een AA filter geeft inderdaad theoretisch minder scherpte, maar die extra scherpte ziet niemand hoor,daar ben ik 100% van overtuigd

                        Wat je zegt trouwens hetgeen tussen haakjes staat, is voor de meesten het geval, Canon kan niet volgen bij het uitleveren van de camera's
                        Volgens ik vernomen heb van Canon hebben ze nog nooit zoveel pre orders gehad, ze kunnen de vraag niet bijhouden voor de R5, o.a. te danken aan Covid
                        Als je vandaag eentje besteld zal je 'm hebben rond half a eind januari 2021.
                        En daar zit net ook het probleem, er zijn zoveel mensen die reeds een mening gegeven hebben over deze camera op YT en andere media, zonder het toestel zelfs ook maar gebruikt te hebben

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 19 oktober 2020, 21:10.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Misschien tijd voor een nieuw scherm , is maar om te lachen hé
                          Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met de nieuwste camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje denk ik.
                          Een AA filter geeft inderdaad theoretisch minder scherpte, maar die extra scherpte ziet niemand hoor,daar ben ik 100% van overtuigd

                          Wat je zegt trouwens hetgeen tussen haakjes staat, is voor de meesten het geval, Canon kan niet volgen bij het uitleveren van de camera's
                          Volgens ik vernomen heb van Canon hebben ze nog nooit zoveel pre orders gehad, ze kunnen de vraag niet bijhouden voor de R5, o.a. te danken aan Covid
                          Als je vandaag eentje besteld zal je 'm hebben rond half a eind januari 2021.
                          En daar zit net ook het probleem, er zijn zoveel mensen die reeds een mening gegeven hebben over deze camera op YT en andere media, zonder het toestel zelfs ook maar gebruikt te hebben

                          grts
                          Sieg
                          Meningen genoeg op YT

                          Dit weekend ben ik nog eens op stap geweest met de 'oude' Z7. Ondanks twijfel omtrent de AF capaciteiten van dit toestel valt er met een snel objectief, de juiste settings en goede focus techniek nog steeds voldoende plezier te beleven Toch benieuwd wat de Z6II en Z7II gaan brengen



                          LINK https://i.ibb.co/ch6ngGc/Nikon-20201017-155502.jpg
                          Last edited by frank207be; 20 oktober 2020, 16:22.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Misschien tijd voor een nieuw scherm , is maar om te lachen hé
                            Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met de nieuwste camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje denk ik.
                            Een AA filter geeft inderdaad theoretisch minder scherpte, maar die extra scherpte ziet niemand hoor,daar ben ik 100% van overtuigd

                            Wat je zegt trouwens hetgeen tussen haakjes staat, is voor de meesten het geval, Canon kan niet volgen bij het uitleveren van de camera's
                            Volgens ik vernomen heb van Canon hebben ze nog nooit zoveel pre orders gehad, ze kunnen de vraag niet bijhouden voor de R5, o.a. te danken aan Covid
                            Als je vandaag eentje besteld zal je 'm hebben rond half a eind januari 2021.
                            En daar zit net ook het probleem, er zijn zoveel mensen die reeds een mening gegeven hebben over deze camera op YT en andere media, zonder het toestel zelfs ook maar gebruikt te hebben

                            grts
                            Sieg
                            Dan is de wachttijd nog maar 3 maanden ipv van 4 een maand geleden ?
                            Aan dat tempo lukt het wel met Kerstmis.
                            Er zijn waarschijnlijk heel wat dubbelbestellingen.
                            Of twijfelaars.

                            Terug (enigszins) on topic: de beeldkwaliteit van de Nikon (Sony ?) sensors staat niet ter discussie. Als de geroemde AF van de R5/R6 afhangt van de rekenkracht zou dat bij de nieuwe Nikons in orde moeten komen door de verdubbelde processor.

                            PS: bij Canon is de R5/R6 een nieuwe generatie en de eerste mirrorless die DSLR gebruikers over de streep kan trekken. In hetzelfde segment zijn er de eerstkomende tijd geen grote sprongen voorwaarts te verwachten omdat Canon elders nog werk heeft. Daarom zullen velen nu kopen.
                            Bij Nikon is het een update van de eerste generatie en kan het nuttig zijn nog te wachten.

                            Sony heeft natuurlijk het voordeel van de langere ervaring met mirrorless.
                            Last edited by palombian; 20 oktober 2020, 09:16. Reden: PS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Misschien tijd voor een nieuw scherm , is maar om te lachen hé
                              Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met de nieuwste camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje denk ik.
                              Een AA filter geeft inderdaad theoretisch minder scherpte, maar die extra scherpte ziet niemand hoor,daar ben ik 100% van overtuigd
                              Sieg
                              Ik heb hier 3 schermen waarvan 2 eizo schermen... daar zal het niet aan liggen...
                              Het gaat over per-pixel-sharpness.... laat maar... ga er niet teveel moeite insteken... duidelijk Canon fanboy, is ook maar om te lachen hé
                              Ik zoek het zelf wel uit 😎...

                              p.s: ik ga geen pre-order zetten om dan maanden te wachten op een fototoestel hoor....Het is trouwens toch rot periode voor fotografie met die Covid rotzooi...
                              Tegen de lente kijk in nog wel eens naar het aanbod....Ik heb trouwens mijn Olympus spullen nog....

                              Comment

                              Working...
                              X