Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor aftrap avondwedstrijd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor aftrap avondwedstrijd

    Hoi, de voetbalclub vraagt me om bij iedere thuiswedstrijd (dus ook bij avondwedstrijden) enkele foto's te nemen van de aftrap die wordt gegeven door een van de matchbalschenkers.
    Ik beschik over FF bodies. Qua lenzen heb ik een 50mm f/1.4, een 24-70mm f/4.0 en een 70-200mm f/2.8 die in aanmerking zouden kunnen komen.
    Foto uiteraard ten voeten uit, dus ik vermoed dat de 70-200mm uit de boot valt gezien wij daar rond de middencirkel niet de enige zullen zijn.
    Ik twijfel tussen de 24-70mm met flitser en de 50mm (met of zonder flitser?) bij gebruik van een sluitertijd van circa 1/800. Stadionverlichting is zeer matig (voor actiefoto's zit ik al snel aan een ISO van 6400 voor een sluitertijd van 1/500 op f/2.8)
    Om ook de bal min of meer scherp in beeld te hebben (moet dat?) vermoed ik dat ik het best de 24-70mm met flitser gebruik.
    Graag jullie mening waarvoor dank ...

  • #2
    Re: lens voor aftrap avondwedstrijd

    Voor dit soort fotografie: flitser. Zonder discussie.
    En leren flitsen (drag the shutter).

    Comment


    • #3
      Re: lens voor aftrap avondwedstrijd

      Je hebt daar ruimte genoeg om met de 50mm 1.4 te werken. Hangt ervan af wat je wil. Alles scherp of een beetje spelen met de scherptediepte. 24-70mm kan natuurlijk ook.

      Comment

      Working...
      X