Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netflix beeldkwaliteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netflix beeldkwaliteit

    De laatste tijd heb ik enorm veel ruis als ik Netflix kijk. Mijn tv is dik in orde LG65B9OLED en Youtube is loepzuiver. Bij mijn ouders heb ik hetzelfde probleem van die ruis.

    Gisteren 2u aan de lijn geweest met de klantendienst. Ze geloofden me eerst niet en toen heb ik een foto gemaakt vd tv en toen zagen ze inderdaad dat er iets niet klopt.

    Link naar de foto. Dit was een aflevering van Outlander seizoen 2 in 4K zelfs.
    De serie 24 is helemaal een ramp. Nog mensen hier met dit probleem?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Netflix beeldkwaliteit

    En met wat bekijk je Netflix?
    Hier met de TV box van Telenet geen enkel probleem.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Netflix beeldkwaliteit

      Zie je die ruis bij alle series en films, of alleen bij een bepaalde serie?

      Hier heb ik geen probleem met de beeldkwaliteit, ik bekijk Netflix op een tv die aangesloten is op mijn pc, er zit zelfs een HDMI splitter tussen (zodat de computermonitor en de tv tegelijk werken als dat nodig is) en een 5 meter lange HDMI kabel van den Action. Maar ik heb geen 4K tv en monitor, het is hier dus nog full-hd (1920 x 1080 pixels).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Netflix beeldkwaliteit

        Wij hebben hier ook een LG Oled, een maatje kleiner. Je kan verschillende beeldinstellingen uitproberen, schijf wel eerst op hoe ze voor jou nu staan. Om de ruis te verminderen wordt aangeraden om de verscherping uit of laag te zetten (is in fotografie ook zo, niet) maar ook de ruisinstellingen op laag of zelfs uit. Helderheid zou op 50 moeten staan. Je kan ook gaan instellen volgens deze website, maar mij persoonlijk valt dan het beeld wat tegen:
        Best TV Settings LG OLED C9. Find here amazing TV Settings for the LG OLED C9 (LG C9) from different well known sources.

        Niet vergeten dan sommige filmmakers bewust ruis genereren in hun beeldmateriaal.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Netflix beeldkwaliteit

          Vergeet niet dat door COVID-19 Netflix de kwaliteit iets naar beneden gehaald heeft omdat er te veel gelijktijdige gebruikers zijn.
          Misschien heeft dat er iets mee te maken, al hebben we daar niet echt zo’n echt probleem mee.
          TV te scherp instellen geeft echter ook een slecht beeld en dat kan bij ons per bron ingesteld worden (LG OLED).
          Standaard staat alles veel te hoog, ook de belichting.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Netflix beeldkwaliteit

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Link naar de foto. Dit was een aflevering van Outlander seizoen 2 in 4K zelfs.
            Zo te zien aan de tekst staat het wel heel scherp ingesteld.
            Op welke beeldkwaliteit staat Netflix op dat moment?
            Wij hebben de hoogste kwaliteit genomen en de instelling op hoog gezet, niet op automatisch.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Netflix beeldkwaliteit

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Vergeet niet dat door COVID-19 Netflix de kwaliteit iets naar beneden gehaald heeft omdat er te veel gelijktijdige gebruikers zijn.
              Misschien heeft dat er iets mee te maken, al hebben we daar niet echt zo’n echt probleem mee.
              TV te scherp instellen geeft echter ook een slecht beeld en dat kan bij ons per bron ingesteld worden (LG OLED).
              Standaard staat alles veel te hoog, ook de belichting.
              Je kunt dan wel dure oled tv 's hebben maar wat moet je er mee wanneer de infrastructuur van het netwerk achterblijft.

              Comment


              • #8
                Re: Netflix beeldkwaliteit

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Je kunt dan wel dure oled tv 's hebben maar wat moet je er mee wanneer de infrastructuur van het netwerk achterblijft.
                Wat heeft dit antwoord te maken met het probleem van TS?
                Prijs heeft er nog minder iets mee te maken. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Netflix beeldkwaliteit

                  Heb die serie eens getest en ziet er toch menselijk uit, niet 100% perfect maar toch goed.
                  Kwaliteit van foto zal hier wel verminderen door Tapatalk, maar hopelijk nog deftig genoeg.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Netflix beeldkwaliteit

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Wat heeft dit antwoord te maken met het probleem van TS?
                    Prijs heeft er nog minder iets mee te maken. [emoji848]
                    Dat is toch duidelijk hé, een slecht netwerk wanneer het aantal gebruikers bepalend is voor je beeldkwaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      Netflix beeldkwaliteit

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Dat is toch duidelijk hé, een slecht netwerk wanneer het aantal gebruikers bepalend is voor je beeldkwaliteit.
                      Dat maak jij er weer van.
                      Een TV gebruikt men niet alleen voor Netflix, het is niet omdat één bron tijdelijk eens wat minder goed zou zijn, dat daarom een naar uw woorden “dure OLED” geen zin heeft.
                      Nogmaals, dat duur of zelfs OLED heeft niks met het probleem te maken, kon evengoed op een goedkope(re) TFT.
                      En de kwaliteit iets terugschroeven betekent niet dat het slecht wordt ... had Netflix het niet laten weten, de kans was klein dat ik het ooit gemerkt had.
                      Oudere films en series die niet in 4K opgenomen werden, die,zijn uiteraard minder van kwaliteit.
                      En als je het dan toch wil aankaarten ... ook de meeste internetproviders hebben de maximum snelheid wat teruggedraaid ten tijde van COVID-19 om iedereen een minimum aan bandbreedte te garanderen.
                      Soit, we zijn hier weer tijd en moeite aan het verspillen aan iets dat er in principe niks mee te maken heeft.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Netflix beeldkwaliteit

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Heb die serie eens getest en ziet er toch menselijk uit, niet 100% perfect maar toch goed.
                        Kwaliteit van foto zal hier wel verminderen door Tapatalk, maar hopelijk nog deftig genoeg.
                        Dat ziet er inderdaad goed uit. Als ik met de instellingen speel dan heeft dat wel een invloed op de ruis maar op sommige momenten is het gewoon te veel van het goede. Ik kijk nu Columbo uit de jaren 70 op usb stick en dat beeld ziet er beter uit dan een huidige serie op 4K.
                        Ik heb overal dezelfde instellingen Youtube/gewone zenders/usb ... en alles is haarscherp en zuiver. Ook Youtube waar toch veel compressie is.
                        Soms is de beeldkwaliteit wel goed en dan weer niet. Moeilijk te begrijpen allemaal. Ik heb 90Mbps aan snelheid via kabel.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Netflix beeldkwaliteit

                          Maar heb je in Netflix de kwaliteit op hoog staan of op automatisch?
                          Last edited by VerSeg; 10 oktober 2020, 15:41.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Netflix beeldkwaliteit

                            Let op, in 4K en vooral in Dolby Vision zijn de beeldinstellingen anders dan gewone zenders en usb.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Netflix beeldkwaliteit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Let op, in 4K en vooral in Dolby Vision zijn de beeldinstellingen anders dan gewone zenders en usb.
                              Die zijn bij LG toch per bron?
                              Bij Netflix per account.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X