Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

    Iemand hier ervaring mee?
    Is het zijn geld waard?

    Groeten,
    Fabrice,
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

    Heb dit eens getest voor analoge ruis (film) en daar was het resultaat niet veel beter dan van de klassieke versie.
    Wat digitale ruis betreft geen ervaring, maar je kunt toch gratis proefversie uitproberen.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

      Sharpen AI kan van onscherpe beelden nieuwe scherpe synthetiseren, maar ze zien er nogal kunstmatig uit, bovendien worden ze vervormd, wat zeker bij portretten niet gewenst is.
      Deze slobeend bv had bewegingsonscherpte:

      Northern shoveler
      by palombian, on Flickr

      Ik heb zopas wel DeNoise AI gekocht toen het in promo was, € 45 vond ik het wel waard.
      De ruis wordt beter weggehaald dan in LR en zonder verlies van details. Je kan ook wat extra verscherpen, dus Sharpen AI is niet nodig:

      Northern shoveler
      by palombian, on Flickr

      PS: Denoise AI is ook snel en gebruikt niet veel resources, terwijl Sharpen AI alle cores van de CPU en de videokaart platlegt.
      Last edited by palombian; 9 oktober 2020, 14:26.

      Comment


      • #4
        Re: DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

        Sharpen AI vraagt inderdaad heel veel van de computer en je kunt gerust een wandelingetje maken vooraleer de bewerking is gefinaliseerd, maar ik ben toch onder de indruk van de verscherping (of het nu aan jezelf ligt of het onderwerp bewogen heeft).
        In een andere topic werden ook al voorbeelden gepubliceerd.

        Vriendelijke groeten.

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

          Ik heb Denoise AI en Sharpen AI nog gratis gekregen omdat ik er de vorige versies al van had.
          De niet-AI versies doen hun werk meestal prima, maar soms is er nog iets meer uit te halen met de AI versies.
          Sharpen AI vraagt wel een stuk meer "rekenwerk" van de computer, je moet dus wat geduld hebben (of een supersnelle computer).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

            Allen bedankt voor jullie verhelderende reacties!
            Groeten,
            Fabrice,
            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

            Comment


            • #7
              Re: DeNoise AI en Sharpen AI van Topazlabs?

              Denoise is zeker een verbetering tov de standaard mogelijkheden in Photoshop. Voor mij die vaak dansvoorstellingen bij weinig licht doet (of deed, met de corona is het stilletjes) zeker een heel nuttige tool.

              De AI in de naam is wel wat misleidend, bij AI verwacht ik dat een programma dat bijleert, dat is het niet.
              Last edited by Stefan_C; 12 oktober 2020, 21:49.

              Comment

              Working...
              X