Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

einde van een zalige dag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] einde van een zalige dag

    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: einde van een zalige dag

    Mooi lijnenspel.

    Comment


    • #3
      Re: einde van een zalige dag

      Ziet er een zalig landschap uit ook! Lucht en water hebben zelfde kleur. Qua compo zou ik bovenaan van de lucht een reepje durven afknippen om de diagonale lijn meer in de richting van de rechterbovenhoek te hebben.

      Comment


      • #4
        Re: einde van een zalige dag

        Mooi maar tè veel verscherpt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: einde van een zalige dag

          Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
          Ziet er een zalig landschap uit ook! Lucht en water hebben zelfde kleur. Qua compo zou ik bovenaan van de lucht een reepje durven afknippen om de diagonale lijn meer in de richting van de rechterbovenhoek te hebben.
          Ik volg wel, als je van de lucht een.smalle reep maakt, krijg je een NOG krachtiger beeld vind ik... Maar nu óók al een mooie hoor!!
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: einde van een zalige dag

            mooi , goed het zachte licht weergegeven bij het vallen van de avond ,de verscherping daar treed ik bouk bij , maar verder knappe plaat

            Comment


            • #7
              Re: einde van een zalige dag

              hartelijk dank voor al de reacties, maar jullie stellen me voor een raadsel : bij verscheidene foto's krijg ik de laatste tijd de opmerking dat ze te veel verscherpt zijn.
              Toen ik in het begin hier foto's voorstelde, kreeg ik die opmerking ook. Maar toen was dat ook een stap in het afwerkproces die ik toepaste. Afgaande op de opmerkingen heb ik de beelden toen opnieuw bekeken en moest ik jullie gelijk geven.
              Sinds enkele jaren passeren de hier getoonde beelden enkel door lightroom (6.12) en raak ik de verscherpingsschuif niet aan. Toch krijg ik de laatste tijd weer de opmerking als zouden de beelden verscherpt zijn. Iemand een idee ? Hier werd de uitsnede veranderd, de belichting en de helderheid. Maar geen verscherping.
              graag advies.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: einde van een zalige dag

                Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                hartelijk dank voor al de reacties, maar jullie stellen me voor een raadsel : bij verscheidene foto's krijg ik de laatste tijd de opmerking dat ze te veel verscherpt zijn.
                Toen ik in het begin hier foto's voorstelde, kreeg ik die opmerking ook. Maar toen was dat ook een stap in het afwerkproces die ik toepaste. Afgaande op de opmerkingen heb ik de beelden toen opnieuw bekeken en moest ik jullie gelijk geven.
                Sinds enkele jaren passeren de hier getoonde beelden enkel door lightroom (6.12) en raak ik de verscherpingsschuif niet aan. Toch krijg ik de laatste tijd weer de opmerking als zouden de beelden verscherpt zijn. Iemand een idee ? Hier werd de uitsnede veranderd, de belichting en de helderheid. Maar geen verscherping.
                graag advies.
                in dit geval zou het kunnen dat het middelste gedeelte (die glinster ) wat ruizig oogt en dan denk je al snel aan oververscherping ,is eigenlijk typisch aan klein formaat ,ik vermoed moest je deze foto in groter formaat tonen vb 1500pix dat het probleem opgelost is .Het is eigenlijk spijtig dat hier maar 1024 pix als langste zijde telt , is eigenlijk veel te klein om mooie details te zien zeker nu camera's veel meer pixels hebben dan vroeger

                Comment


                • #9
                  Re: einde van een zalige dag

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  in dit geval zou het kunnen dat het middelste gedeelte (die glinster ) wat ruizig oogt en dan denk je al snel aan oververscherping ,is eigenlijk typisch aan klein formaat ,ik vermoed moest je deze foto in groter formaat tonen vb 1500pix dat het probleem opgelost is .Het is eigenlijk spijtig dat hier maar 1024 pix als langste zijde telt , is eigenlijk veel te klein om mooie details te zien zeker nu camera's veel meer pixels hebben dan vroeger
                  thanks. Misschien moet ik zoals sommigen een link naar het originele beeld toevoegen. Zal me er eens op toeleggen.
                  mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                  nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                  https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                  Comment


                  • #10
                    Re: einde van een zalige dag

                    Super lijnenspel.
                    Zou het clarity-schuifje misschien de boosdoener zijn ?
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: einde van een zalige dag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Super lijnenspel.
                      Zou het clarity-schuifje misschien de boosdoener zijn ?
                      off-line wat ge-experimenteerd en inderdaad geeft dat de indruk van verscherping. Zal er zuiniger mee omspringen of slechts lokaal toepassen.
                      Thanks allen.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment

                      Working...
                      X